Anketa:
Nedeľná smola Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na ADAC v Drehne
ZdieľaťPridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3253 [Šport - Motocross]
Tento víkend, 11.-12. apríla sa na trati vo Fürstlich Drehne uskutočnili prvé preteky najprestížnejšieho nemeckého motokrosového seriálu ADAC MX Masters.
Po úspešnej kvalifikácii sa Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia prebojoval do nedeľných hlavných pretekov zo 7. miesta vo svojej skupine. Aj napriek výbornému a bojovnému výkonu sa mu však nepodarilo prísť do cieľa ani jednej jazdy a tak sa z prvých pretekov vrátil domov bez bodového ohodnotenia.
![]() |
Za príjemného počasia sa na trati v nemeckej Fürstlich Drehne stretla európska motokrosová elita na prvých tohtoročných pretekoch najprestížnejšieho seriálu ADAC MX Masters. Richard Šikyňa (102), jazdec z tímu MX Slovakia štartoval v triede MX Youngster (MX2) na motocykli KTM 250 SX-F. V sobotňajšej kvalifikácii sa mu podarilo urobiť 7. najrýchlejší čas vo svojej skupine a tak sa s prehľadom posunul do nedeľných hlavných pretekov. V prvej jazde bol po štarte na 13. mieste, ale vo 4. kole, keď sa snažil prebojovať už na 8. miesto jeho snaženie ukončila skrivená radiaca páčka po kontakte s jazdcom, ktorého chcel predbehnúť. V druhej jazde začal po štarte na 15. mieste, ale „prepálený“ doskok trojskoku v 8. kole a následný bolestivý náraz na riadidlá ho odsunuli z desiatej priečky až na koniec štartového poľa a jazdu predčasne ukončil.
![]() |
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: “Richard zvládol sobotňajšiu kvalifikáciu na ťažkom pieskovom povrchu veľmi dobre a všetci sme sa tešili na nedeľné preteky. Štarty Rišovi nevyšli úplne optimálne, ale trinástka po prvom a pätnástka po druhom štarte neboli zase úplne najhoršie. Rišo mal chuť, rýchlosť aj odhodlanie, no v nedeľu mu to nevyšlo. Zohnutá radička po páde v prvej jazde a bolestivý náraz na riadidlá druhej mu neumožnili ani raz prísť až do cieľa. Z výsledkom pretekov však nie som sklamaný. Rišo ukázal, že má na to a ak sa dokáže na 100% sústrediť na svoj výkon, vyhne sa jazdeckým chybám a bude stáť pri ňom aj trochu toho športového šťastia, určite ešte svojich konkurentov v tejto sezóne poriadne potrápi."
![]() |
Richard Šikyňa (102) – motocykel KTM: „Mám po prvých pretekoch ADAC MX Masters v Drehne. V kvalifikácii som skončil 7. vo svojej skupine. V prvej jazde som odštartoval okolo 13. miesta, postupne som sa dostal na 9., no spadol som s jazdcom predo mnou. Rýchlo som sa postavil a pokračoval v jazde. Pri kolízii sa mi ale ohla radiaca páčka, nemohol som radiť a tak som nemohol jazdu dokončiť. V druhej som odštartoval podobne ako v tej prvej. Postupne som sa dostal na 10 pozíciu, ale potom som preskočil jeden trojskok a narazil som si brucho a nohu a druhú jazdu som tiež nedokončil. Som sklamaný, pretože na motorke som sa cítil super a všetko fungovalo tak ako malo. S mojou rýchlosťou som bol tiež spokojný. Ale aj to sa pri motokrose stáva. Na budúce bude lepšie. Už sa teším na majstrovstvá Európy, ktoré začínajú tento víkend v Taliansku. Chcem poďakovať svojmu tímu MX Slovakia, svojmu trénerovi, rodičom a taktiež mechanikovi za prácu, ktorú odviedol tento víkend.“
Kompletné výsledky z pretekov ADAC MX Masters v Holzgerlingene nájdete na: ADAC MX Masters/výsledky
Pridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015 - Redakcia
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia si po pretekoch v českých Petroviciach znovu vylepšil svoje priebežné umiestnenie - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!