Anketa:
Cestovanie v čase. 1/2
ZdieľaťPridané: 17.04.2005 Autor: MajoKE
Čitatelia: 10212 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Zaujímavá rekonštrukcia bojov na Dukle. Hustý a vytrvalý dážď pridal na autentičnosti príbehu, ale znemožnil kvalitnejšie foto.
Konečne som tu dorazil. Nasleduje 250m enduro vložka, som prekvapený sám , že taký stupák po tráve skúter vyšiel. Je teplo a fúka silný vietor, to mi vyhovuje, akurát ma dobré chladí. Ľahnem si Zaspávam.
Počujem nie jaký kovový zvuk. Pomrvím sa. Obzriem čo to nevidím. Dvaja nemci. Ako človek spozna v lese dvoch ľudí a vie, že sú to nemci? Jednoducho majú zbrane.
![]() |
Pre boha nemci... |
Do riti. Vojna. Zmätene sa otočím, tanky ruské.
![]() |
Pekne zakomponované |
A tam sú ďalšie a ďalšie. Zem sa trasie.
![]() |
Škoda, že zlodeji ich rozkrádajú |
Tí ludia sa tu chystajú navzájom vraždiť. Spustil sa lejak teplota prudko klesá. To vraždenie im vychádza sú úspešní jední aj druhí. Všade rachot a streľba, ranení zúfalo kričia, ak môžu, saniťaci behajú, celí sú krvaví. Nemci sú dobre opevnení po 2 h boja ich rusi horko-ťažko porazia aj vďaka početnej prevahe. To je dobre.
![]() |
Nemci sú v zákopoch |
Keďže je všade rachot a zem sa trasie nepočujem zákerné pásovokolesové čudo, ten blázon ma chce prejsť, nielen mňa aj skúter. Ja utekám, skúter nevie bežať, posledný tenký výkrik alarmu, skúter je v zemi zatlačený a potom výbuch.
![]() |
Diabolský stroj |
Pridané: 17.04.2005 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!