Anketa:
MotoGP 2017 - TT Assen (Holandsko) - v premenlivom počasí vyhráva Rossi, Viñales stráca priebežné vedenie
ZdieľaťPridané: 25.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4886 [Šport - MotoGP]
Dnešná veľká cena bola ukážkovým príkladom toho, ako dokáže počasie riadne zamiešať karty. Kým kvalifikácie sa šli čisto na vode, samotný pretek začal ako suchý, ale ku koncu viackrát zapršalo. Po 26 infarktových kolách vyhral Rossi, aj keď tomu zozačiatku nič nenasvedčovalo. Za smoliara dňa môžeme označiť Zarca.
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Fotky priebežne doplníme.
Keby na kvalifikáciach nepršalo, asi by všetko vyzeralo úplne inak. Dážď občas vytiahne menej známe mená vysoko, a favoritov zas pošle "dole". Napríklad taký Lorenzo (Ducati), o ktorom je známe, že nemá rád vodu, štartoval až z úplne poslednej pozície. Pole position mal celkom zaslúžene Zarco (satelitná Yamaha), vedľa neho Marquez (Honda), tretí Petrucci (satelitná Ducati). V druhom rade stáli Rossi (Yamaha), Redding (satelitná Ducati) a Folger (satelitná Yamaha). Víťaz ostatných dvoch podujatí Dovizioso (Ducati) štartoval z deviateho miesta, Viñales (Yamaha) z jedenásteho, Pedrosa (Honda) hneď za ním.
V nedeľu už v podstate nepršalo, ale prehánky tak trochu viseli vo vzduchu. Bolo len 18 stupňov a zamračené. Zvoliť správne gumy teda bola čistá alchýmia, a preto to na rošte vyzeralo veľmi rôznorodo, napríklad od Zarca na čisto mäkkých, cez rôzne kombinácie, až po tvrdé.
Zarcovi každopádne vyšiel štart úplne ukážkovo, za ním sa zaradili Marquez, Rossi a Petrucci. Už po niekoľkých zákrutách bolo zrejmé, že Zarco si vytvára slušný náskok. Folger, ktorý štartoval zo šiesteho miesta, vyletel mimo dráhu a naspäť sa zaradil až na poslednom mieste. Neskôr spadol a pretek nedokončil.
Spomínaná vedúca štvorica si nakoniec vytvorila svoj náskok, a stále ju viedol Zarco, aj keď Marquez občas zaútočil. Skupinku uzatváral Petrucci, ktorý viditeľne strácal, ale jeho chvíľa ešte len mala prísť. Piaty krúžil Redding, a tvoril akoby hrádzu všetkým čo išli za ním, proste sa im nedarilo pred neho dostať, aj keď tlačili veľmi silno - napríklad Vinales a Dovizioso.
Lorenzo sa medzičasom prepracoval na 16. a neskôr 14. miesto, ale na dvanásteho Pedrosu mal stále veľkú stratu. Vpredu sa vtedy začali menšie doťahovačky a predbiehačky, Rossi predbehol druhého Marqueza a hneď sa pustil aj do prvého Zarca, čo mu aj vyšlo, ibaže Zarco mu to chcel hneď vrátiť a popri tom sa ťukli. Zarco tak klesol na štvrté miesto a postupne začal strácať.
V tom čase padol líder šampionátu Viñales: vo výjazde zo zákruty mu šmyklo predné koleso. Do čela priebežného vedenia sa tak dostáva dravý Dovizioso. Petrucci, ktorý predtým tak trochu strácal na prvú trojku, zrazu predbehol druhého Marqueza. Prvý Rossi si začal vytvárať náskok, robil v podstate najrýchlejšie kolá, ale to isté robil aj Dovizioso, ktorý sa medzičasom dostal cez "brzdiaceho" piateho Reddinga. Prvý Rossi a piaty Dovi sa teda striedali v najlepších časoch, čo teda naznačovalo, že Dovi bude čoskoro predbiehať. Netrvalo dlho a nechal za sebou Zarca aj Marqueza. Lorenzo krúžil na trinástej priečke a Pedrosa na deviatej.
Osem kôl pred cieľom sa Petrucci pustil do vedúceho Rossiho, ale v tom čase už začali padať prvé kvapky. Jazdcom bolo dokonca dovolené presedlať na mokré motorky, čo ako jeden z prvých využil Zarco, čím sa na ten deň úplne odpísal: nielenže tým stratil veľa času, ale neskôr dostal aj penalizáciu za prekročenie maximálky v boxovej uličke. Ak by naozaj začalo pršať a neprekročil by rýchlosť, bola by mokrá motorka dokonalý strategický ťah, ale...
Počasie bolo naozaj nevyspytateľné, občas zapršalo, občas trať uschla, ale jazdci boli opatrnejší, dávali dlhšie časy. Aj Lorenzo sa trochu prepadol, a tak preskočil na mokrú motorku, kým traja Taliani a jeden Španiel vpredu (Rossi, Petrucci, Dovizioso, Marquez) vodu neriešili a išli brutálne, ale fakt brutálne dravo. Dovizioso predbehol Petrucciho a Petrucci sa tesne predtým pustil do Rossiho, uf, v tejto fáze to bolo o veľkých emóciách, Taliani sa medzi sebou predbiehali a naspäť si všetko vracali, krása! Vtedy Rossi s Petruccim potiahli za plyn a vytvorili si náskok pred Dovim a Marquezom.
Tri kolá pred koncom sa púšťa regulérny dážď, ale nikto spredu sa nechystá meniť motorku. Zozadu sa ako blesk z jasného neba prirúti Crutchlow, predbehne Doviziosa a tlačí aj na Marqueza. Keby bol pretek o niečo dlhší, hádam by skončil aj na lepšom mieste.
Aby to nebolo úplne prehľadné, tak v poslednom kole už zase nepršalo. Po svoje prvé víťazstvo v tejto sezóne si prišiel Rossi, po prvú debňu za ním Petrucci, Marquez, Crutchlow a Dovizioso. Bol to veľmi napínavý pretek! Za zmienku stojí aj siedme miesto Čecha Karla Abrahama.
Dani Pedrosa dokončil na 13. mieste, nešťastník Zarco hneď za ním, a Lorenzo za Zarcom, teda na 15. mieste.
Do vedenia šampionátu sa po dnešnom preteku dostal Dovizioso, ktorý má však pred Vinalesom náskok iba štyri body. Za nimi sú Rossi, Marquez, Pedrosa, Zarco, Petrucci a Lorenzo.
Výsledky preteku
Pozícia | Body | Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 169.9 | 41'41.149 |
2 | 20 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 169.9 | +0.063 |
3 | 16 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 169.6 | +5.201 |
4 | 13 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 169.6 | +5.243 |
5 | 11 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 169.6 | +5.327 |
6 | 10 | 43 | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 168.3 | +23.390 |
7 | 9 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 167.4 | +36.982 |
8 | 8 | 76 | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 167.4 | +37.058 |
9 | 7 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 167.4 | +37.166 |
10 | 6 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 165.8 | +1'01.929 |
11 | 5 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 165.3 | +1'09.384 |
12 | 4 | 53 | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 165.3 | +1'10.121 |
13 | 3 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 165.3 | +1'10.344 |
14 | 2 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 163.7 | +1'35.655 |
15 | 1 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 163.2 | 1 Lap |
16 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 162.4 | 1 Lap | |
17 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 162.1 | 1 Lap | |
Neklasifikovaní | ||||||||
45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 167.7 | 2 Laps | ||
19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 170.8 | 9 Laps | ||
38 | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 167.3 | 13 Laps | ||
25 | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 170.6 | 15 Laps | ||
94 | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 168.3 | 17 Laps | ||
22 | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 168.3 | 18 Laps |
Poradie šampionátu
Pozícia | Jazdec | Moto | Národnosť | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 115 |
2 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 111 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 108 |
4 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 104 |
5 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 87 |
6 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 77 |
7 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 62 |
8 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 60 |
9 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 58 |
10 | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | 51 |
11 | Jack MILLER | Honda | AUS | 40 |
12 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 34 |
13 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 33 |
14 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 31 |
15 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 28 |
16 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 23 |
17 | Tito RABAT | Honda | SPA | 23 |
18 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 21 |
19 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 20 |
20 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 11 |
21 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 7 |
22 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 7 |
23 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 6 |
24 | Sam LOWES | Aprilia | GBR | 2 |
25 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | 1 |
26 | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |
Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o dva týždne, 2. júla v Nemecku.
Zdroj: MotoGP.com
Pridané: 25.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2017 - VC Veľkej Británie - Rossi išiel neuveriteľne, vyhral však opäť Dovizioso - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Rakúska - opäť infarktový pretek s dvoma Španielmi na debni, vyhráva však Talian na Ducati - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Nemecka - všetko v réžii Marqueza: pole position, víťazstvo, aj návrat do vedenia - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Francúzska - Viñales opäť vyhráva a vracia sa na čelo šampionátu - Herghott
- MotoGP 2017 - VC San Marina - nuda a prekvapenia na vode, vyhráva Marquez - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Valencie - majstrom sveta je po napínavých pretekoch Marc Marquez! - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Aragónu - v Španielsku traja Španieli na debni, Rossi so zlomenou nohou piaty - Herghott
- MotoGP 2016 - VC Holandska - V upršanom Assene sa dalo málo získať ale veľa stratiť - happy
- MotoGP 2017 - VC Kataru - Viñales berie prvé víťazstvo v sedle Yamahy - Awia
- MotoGP 2017 - VC Argentíny - Viñales berie druhé víťazstvo v sezóne, Marquez končí v štrku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!