Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1636 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2017 - TT Assen (Holandsko) - v premenlivom počasí vyhráva Rossi, Viñales stráca priebežné vedenie

 Zdieľať

Pridané: 25.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4886 [Šport - MotoGP]

Dnešná veľká cena bola ukážkovým príkladom toho, ako dokáže počasie riadne zamiešať karty. Kým kvalifikácie sa šli čisto na vode, samotný pretek začal ako suchý, ale ku koncu viackrát zapršalo. Po 26 infarktových kolách vyhral Rossi, aj keď tomu zozačiatku nič nenasvedčovalo. Za smoliara dňa môžeme označiť Zarca.

Seriál článkov - MotoGP 2017:

| Seriál článkov: MotoGP 2017 |

Fotky priebežne doplníme.

Keby na kvalifikáciach nepršalo, asi by všetko vyzeralo úplne inak. Dážď občas vytiahne menej známe mená vysoko, a favoritov zas pošle "dole". Napríklad taký Lorenzo (Ducati), o ktorom je známe, že nemá rád vodu, štartoval až z úplne poslednej pozície. Pole position mal celkom zaslúžene Zarco (satelitná Yamaha), vedľa neho Marquez (Honda), tretí Petrucci (satelitná Ducati). V druhom rade stáli Rossi (Yamaha), Redding (satelitná Ducati) a Folger (satelitná Yamaha). Víťaz ostatných dvoch podujatí Dovizioso (Ducati) štartoval z deviateho miesta, Viñales (Yamaha) z jedenásteho, Pedrosa (Honda) hneď za ním.

MotoGP 2017 - TT Assen (Holandsko) - v premenlivom počasí vyhráva Rossi, Viñales stráca priebežné vedenie

V nedeľu už v podstate nepršalo, ale prehánky tak trochu viseli vo vzduchu. Bolo len 18 stupňov a zamračené. Zvoliť správne gumy teda bola čistá alchýmia, a preto to na rošte vyzeralo veľmi rôznorodo, napríklad od Zarca na čisto mäkkých, cez rôzne kombinácie, až po tvrdé.

Zarcovi každopádne vyšiel štart úplne ukážkovo, za ním sa zaradili Marquez, Rossi a Petrucci. Už po niekoľkých zákrutách bolo zrejmé, že Zarco si vytvára slušný náskok. Folger, ktorý štartoval zo šiesteho miesta, vyletel mimo dráhu a naspäť sa zaradil až na poslednom mieste. Neskôr spadol a pretek nedokončil.

Spomínaná vedúca štvorica si nakoniec vytvorila svoj náskok, a stále ju viedol Zarco, aj keď Marquez občas zaútočil. Skupinku uzatváral Petrucci, ktorý viditeľne strácal, ale jeho chvíľa ešte len mala prísť. Piaty krúžil Redding, a tvoril akoby hrádzu všetkým čo išli za ním, proste sa im nedarilo pred neho dostať, aj keď tlačili veľmi silno - napríklad Vinales a Dovizioso.

MotoGP 2017 - TT Assen (Holandsko) - v premenlivom počasí vyhráva Rossi, Viñales stráca priebežné vedenie
MotoGP 2017 - TT Assen (Holandsko) - v premenlivom počasí vyhráva Rossi, Viñales stráca priebežné vedenie
MotoGP 2017 - TT Assen (Holandsko) - v premenlivom počasí vyhráva Rossi, Viñales stráca priebežné vedenie
MotoGP 2017 - TT Assen (Holandsko) - v premenlivom počasí vyhráva Rossi, Viñales stráca priebežné vedenie

Lorenzo sa medzičasom prepracoval na 16. a neskôr 14. miesto, ale na dvanásteho Pedrosu mal stále veľkú stratu. Vpredu sa vtedy začali menšie doťahovačky a predbiehačky, Rossi predbehol druhého Marqueza a hneď sa pustil aj do prvého Zarca, čo mu aj vyšlo, ibaže Zarco mu to chcel hneď vrátiť a popri tom sa ťukli. Zarco tak klesol na štvrté miesto a postupne začal strácať.

V tom čase padol líder šampionátu Viñales: vo výjazde zo zákruty mu šmyklo predné koleso. Do čela priebežného vedenia sa tak dostáva dravý Dovizioso. Petrucci, ktorý predtým tak trochu strácal na prvú trojku, zrazu predbehol druhého Marqueza. Prvý Rossi si začal vytvárať náskok, robil v podstate najrýchlejšie kolá, ale to isté robil aj Dovizioso, ktorý sa medzičasom dostal cez "brzdiaceho" piateho Reddinga. Prvý Rossi a piaty Dovi sa teda striedali v najlepších časoch, čo teda naznačovalo, že Dovi bude čoskoro predbiehať. Netrvalo dlho a nechal za sebou Zarca aj Marqueza. Lorenzo krúžil na trinástej priečke a Pedrosa na deviatej.

Osem kôl pred cieľom sa Petrucci pustil do vedúceho Rossiho, ale v tom čase už začali padať prvé kvapky. Jazdcom bolo dokonca dovolené presedlať na mokré motorky, čo ako jeden z prvých využil Zarco, čím sa na ten deň úplne odpísal: nielenže tým stratil veľa času, ale neskôr dostal aj penalizáciu za prekročenie maximálky v boxovej uličke. Ak by naozaj začalo pršať a neprekročil by rýchlosť, bola by mokrá motorka dokonalý strategický ťah, ale...

Počasie bolo naozaj nevyspytateľné, občas zapršalo, občas trať uschla, ale jazdci boli opatrnejší, dávali dlhšie časy. Aj Lorenzo sa trochu prepadol, a tak preskočil na mokrú motorku, kým traja Taliani a jeden Španiel vpredu (Rossi, Petrucci, Dovizioso, Marquez) vodu neriešili a išli brutálne, ale fakt brutálne dravo. Dovizioso predbehol Petrucciho a Petrucci sa tesne predtým pustil do Rossiho, uf, v tejto fáze to bolo o veľkých emóciách, Taliani sa medzi sebou predbiehali a naspäť si všetko vracali, krása! Vtedy Rossi s Petruccim potiahli za plyn a vytvorili si náskok pred Dovim a Marquezom.

Tri kolá pred koncom sa púšťa regulérny dážď, ale nikto spredu sa nechystá meniť motorku. Zozadu sa ako blesk z jasného neba prirúti Crutchlow, predbehne Doviziosa a tlačí aj na Marqueza. Keby bol pretek o niečo dlhší, hádam by skončil aj na lepšom mieste.

Aby to nebolo úplne prehľadné, tak v poslednom kole už zase nepršalo. Po svoje prvé víťazstvo v tejto sezóne si prišiel Rossi, po prvú debňu za ním Petrucci, Marquez, Crutchlow a Dovizioso. Bol to veľmi napínavý pretek! Za zmienku stojí aj siedme miesto Čecha Karla Abrahama.

Dani Pedrosa dokončil na 13. mieste, nešťastník Zarco hneď za ním, a Lorenzo za Zarcom, teda na 15. mieste.

Do vedenia šampionátu sa po dnešnom preteku dostal Dovizioso, ktorý má však pred Vinalesom náskok iba štyri body. Za nimi sú Rossi, Marquez, Pedrosa, Zarco, Petrucci a Lorenzo.

Výsledky preteku

PozíciaBodyČísloJazdecNárodnosťTímMotoKm/hČas/strata
1 25 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 169.9 41'41.149
2 20 9 Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing Ducati 169.9 +0.063
3 16 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 169.6 +5.201
4 13 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 169.6 +5.243
5 11 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 169.6 +5.327
6 10 43 Jack MILLER AUS EG 0,0 Marc VDS Honda 168.3 +23.390
7 9 17 Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team Ducati 167.4 +36.982
8 8 76 Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing Ducati 167.4 +37.058
9 7 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 167.4 +37.166
10 6 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 165.8 +1'01.929
11 5 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 165.3 +1'09.384
12 4 53 Tito RABAT SPA EG 0,0 Marc VDS Honda 165.3 +1'10.121
13 3 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 165.3 +1'10.344
14 2 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 163.7 +1'35.655
15 1 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 163.2 1 Lap
16 8 Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing Ducati 162.4 1 Lap
17 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 162.1 1 Lap
Neklasifikovaní
45 Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing Ducati 167.7 2 Laps
19 Alvaro BAUTISTA SPA Pull&Bear Aspar Team Ducati 170.8 9 Laps
38 Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 167.3 13 Laps
25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 170.6 15 Laps
94 Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 168.3 17 Laps
22 Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 168.3 18 Laps

Poradie šampionátu

PozíciaJazdecMotoNárodnosťBody
1 Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 115
2 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 111
3 Valentino ROSSI Yamaha ITA 108
4 Marc MARQUEZ Honda SPA 104
5 Dani PEDROSA Honda SPA 87
6 Johann ZARCO Yamaha FRA 77
7 Danilo PETRUCCI Ducati ITA 62
8 Jorge LORENZO Ducati SPA 60
9 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 58
10 Jonas FOLGER Yamaha GER 51
11 Jack MILLER Honda AUS 40
12 Alvaro BAUTISTA Ducati SPA 34
13 Scott REDDING Ducati GBR 33
14 Loris BAZ Ducati FRA 31
15 Andrea IANNONE Suzuki ITA 28
16 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 23
17 Tito RABAT Honda SPA 23
18 Hector BARBERA Ducati SPA 21
19 Karel ABRAHAM Ducati CZE 20
20 Pol ESPARGARO KTM SPA 11
21 Alex RINS Suzuki SPA 7
22 Michele PIRRO Ducati ITA 7
23 Bradley SMITH KTM GBR 6
24 Sam LOWES Aprilia GBR 2
25 Sylvain GUINTOLI Suzuki FRA 1
26 Takuya TSUDA Suzuki JPN

Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o dva týždne, 2. júla v Nemecku.

Zdroj: MotoGP.com

Pridané: 25.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2017:

| Seriál článkov: MotoGP 2017 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »