Anketa:
Husqvarna má exkluzívnu ponuku na nové enduro modely 2019
ZdieľaťPridané: 16.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6634 [Bleskovky - PR bleskovka]
Doprajte svojmu motocyklu prémiový vzhľad s originálnymi doplnkami Husqvarna Motorcycles za špeciálnu cenu.
Pri kúpe nového enduro motocykla Husqvarna modelového roka 2019 môžete teraz získať prémiové originálne doplnky Husqvarna Accessories za špeciálnu cenu. Za prémiový balíček doplnkov v hodnote 1500 Eur teraz zaplatíte len 500 Eur.
Husqvarna Motorcycles ponúka širokú paletu originálnych doplnkov pre tvoj offroad motocykel. Od dielov, pomocou ktorých zvýšite výkon svojho motocykla, ladené výfuky, cez ochranné prvky až po karbónové diely či CNC frézované alumíniové produkty. V katalógu Husqvarna Accessories nájdete tiež špeciálne komponenty pruženia, bŕzd, sady polepov a množstvo ďalšieho.
Využite túto šancu a doprajte svojmu motocyklu prémiový vzhľad s originálnymi doplnkami Husqvarna Motorcycles. Táto ponuka je platná pri kúpe nového enduro motocykla modelového roka 2019 u oficiálnych predajcov Husqvarna Motorcycles v období od 1. 11. 2018 do 31. 12. 2018 až do vypredania zásob. Viac informácií o ponuke získate u autorizovaných predajcov Husqvarna Motorcycles vo vašej krajine.
Pridané: 16.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda na Intermote a v Paríži 2018: Koncept Mondial, nový Super Cub a nové farby pre modely Africa Twin - Redakcia
- Vianočné nákupy za skvelé ceny v Harley-Davidson Košice - Redakcia
- Mitas odhalí počas Erzbergu 2019 nově enduro pneumatiky TERRA FORCE-EF a TERRA FORCE-EH - Redakcia
- Nové modely od Husqvarny - TR650 Strada a TR650 Terra - mikulec
- Naživo: KTM Adventure Rally 2019, Bosna - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!