Anketa:
Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku 3/4
ZdieľaťPridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE
Čitatelia: 27015 [Vaše stroje - Moja motorka]
Svietivosť hlavných svetiel po krkolomnom nastavení je vyhovujúca. Foto pôvodného nastavenia svetiel nemám, lebo ma zaskočilo ich nastavenie z fabriky. Svetla sú teraz nastavené na moju hmotnosť.
Tak som sa vyplakal a poďme na dobré vlastnosti a pozitíva. Čítaj popis na fotografiách.
Ovládacie prvky na riadidlách s jasnými dráhami chodu. Skvelé. Posed pre mňa, trojuholník ramená, riadidlá, stupačky – vyrobené pre mňa. Čitateľnosť klasického digitálneho displeja, ľavý sa nastavuje podľa potreby, príkladná. Výhľad a prehľad o dianí za tebou - rozprávka. To, do čoho nemáš babrať za jazdy sa nastavuje pri pustení riadidiel, aby to bolo jasné.
Z plastov kapotáže a lícovania nemáš taký dobrý pocit ako z Hondy Crosstourer, ale to preto, lebo sú rýchlo odnímateľné, nelakované, vytvorené na prípadný ohyb a hrubšie zaobchádzanie. Je to síce divné, ale výfuk je na ľavej strane, už mi to nevadí pri dvíhaní na hlavný stojan, ten nie je v základe.
Samozrejme moto pripomína tučného vrabca, ale krása nejazdí. V minulosti som bol zvyknutý na tichší chod motora, sranda končí pri 7800 otáčkach a to, že máš k dispozícií posledných 1800 otáčok sa dozvieš aj bez otáčkomera od vlastných chodidiel. Zabrnia.
Zaradenie jednotky sprevádza cuknutie, radenie do dvojky a vyššie je krásne pohodlné. Trochu to trvá pokiaľ veľké piesty spomalia. Spojka po nastavení umožňuje ľahké radenie aj mne s krátkymi prstami. Samotný motor brzdí tak, ako čínske skútre brzdami. Motor je ako macko, nemá veľmi rád vytáčanie, skôr pohodlie a kľud. Zvláda zabudnutý nízky kvalt, len sa trochu zatrasie. Prevodovka a dráhy radenia, jasné, čitateľné bez výhrad.
Spokojných, nevibračných a kľudných 150 km/h máme na 6tke pri 5000 otáčkach zo 7800 použiteľných. /Honda Crosstourer pri 150tke točí 4400 z 8800./ Po prejdení dennej tisícky km k južnému moru si ozaj v pohode a oceníš tempomat cez Maďarsko. A to nehovorím o luxusnom závetrí, ale mám Givi štít a bočné deflektory. S doplnkami, ktoré mám na moto v pohode bez kymácania cestuješ 180 km/h. No a keď si povieš, že nebudeš cestovať 180tkou tak dodám, že keď ideš 150 a vetrík oproti tebe fúka 30tkou tak je fujavica ako pri 180tke. Aj skutočných 180 km/h zvláda moto v pohode, veď točí len 6000 otáčok ale trochu cítiť vibrácie. Moto je stabilná do maximálky. Rastie aj hluk a neúmerne spotreba, takže na dlhých presunoch nič nezískaš, lebo skôr budeš tankovať. Vytočenie riadidiel do strán je neskutočne veľké, oceníš to v malých priestoroch. Ani raz som neopísal kruh 360 stupňov s na doraz vytočenými riadidlami. Jazda v daždi je vďaka predĺženému blatníku čistejšia a kvôli veľkosti kapotáže mokneš, keď stojíš. Vypnúť ABS sa regulérne nedá, nezaujíma ma to, nikdy som to nepotreboval.
Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora