Anketa:
Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku 2/4
ZdieľaťPridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE
Čitatelia: 26855 [Vaše stroje - Moja motorka]
Čo nám teda ponúka Yamaha za 12.590 €?
Oklieštenú, olúpanú, podladenú, ťažkú, starú dámu? Áno, aj.
„Holátko XT 1200 Z obsahuje:
• V 4 úrovniach ručne nastaviteľné plexi, rozumej musíš vytočiť bez náradia dve plastové skrutky a oboma rukami posunúť štít do požadovanej polohy
• LED smerovky, aj koncové a brzdové svetlo
• Kryty rukovätí
• Dve palivové mapy, prepínanie pri zatvorenom plyne aj počas jazdy
• Tri stupne trakčnej kontroly, vypnuté, mód 1, mód 2 mierny preklz, len pri stojacej moto
• Tempomat použiteľný v bežných rýchlostiach, pri pridaní sa nevypína, len pri brzdení /veeeľmi dobrá vec pre veľké dvojvalce/
• Delené sedadlo, vodičove nastaviteľné v dvoch úrovniach 845 - 870mm, spolujazdcove po demontáži odhalí plochu na nosenie batožiny s úchytmi
• Plastové padacie protektory, vhodné len pri statických, stojankových pádoch
• Nastaviteľná spojková a brzdová páčka
• 12v zásuvka
• Palubný PC, no to je na pár riadkov...
• Špicové kolesá, to mi je na príťaž, čo už.
• Manuálne nastaviteľné pruženie vpredu a vzadu, /predpätie pružiny, tlmenie odskoku, tlmenie stlačenia, prvým dvom rozumiem/
• ABS, pri stlačení zadnej brzdy brzdí len zadok, pri stlačení prednej predná aj časť zadnej brzdy, ABS sa „normálne“ nedá vypnúť
• KARDAN priatelia.
Po prečítaní týchto riadkov to už neznie tragicky, ale je to dnešný štandard. Pri veľkých endurách a cesťákoch je bežný cyklus modelovej zmeny 8-10 rokov, to by som jej nevyčítal, ani chýbajúce vymoženosti dnešnej doby napr. elektronický plyn, farebný displej, náklonové serepetičky, hlavné LED svetlo.
Čo je zlé.
Tragické však je, že palubný PC okrem bežných tripov ukazuje teplotu nasávaného vzduchu a nie teplotu vzduchu-okolia. Takže pravdu ukazuje pri štarte a počas dlhej jazdy. Je mi úplne jedno, či je 24 stupňov alebo 28 stupňov ale či sú 2 alebo 0 považujem za dôležité.
PC neukazuje spotrebovane palivo, ale dojazd z priemernej spotreby, údaj o dojazde nemá žiadnu výpovednú hodnotu. Žiadnu! Palivomer ťa v kopcoch vystraší aj so 7-8 litrami benzínu, rezerva má varovať pri 3,9l. Ak by tam bola položka spotrebované palivo, pri tankovaní na výletoch vynuluješ, minieš 13l a vieš na deciliter zostatok 10 l v kopcoch, na bočáku. Vždy! To sa nikto z fabriky nešiel previesť do kopcov ďalej ako jednu nádrž?
Keď stlačíš spojku na ukazovateľovi kvaltu je -. Kedy to vadí? Keď spojkuješ medzi 1 - 2 v nekonečnej kolóne potom chceš prudšie vyraziť a je tam 2jka.
Výpočet ozaj zlého pokračuje a to tým najhorším. Predné svetlá. 2x H7 55W svietia súčasne, ale skús ich nastaviť. V užívateľskom návode ani zmienka. Určite sa zhodnem s každým, že je rozdiel medzi 72 kg a 110 kg chlapom a to nehovoriac o spolujazdcovi. Zaťaženie motorky je 212 kg. Moja prvá nočná jazda diaľnica v Maďarsku, pozdravilo ma 500 vodičov kamiónov. Medzi vidlami a svetlom sú dve plastové skrutky na skrutkovač, alebo 8 mm kľúč. Sú ľahko prístupné. Tak nimi sa nastavuje smer vľavo, vpravo. Hmatom som nič iné nešiel, ani nevidel. Až manuál pre servisákov odhalil, kde sú zapustené nastavovacie skrutky, ale to už potrebuješ vedieť, kde sú a mať kľúč s kĺbom!!! Bavíme sa o cestovnom endure?! Nechápem. Nedramatizujem, ale prečo je to tak?
Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- Každý chlap by tam mal ísť, každý otec so synom tam musí ísť
- ... zobraz všetky články od tohto autora