ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Svetová plochodrážna elita zavíta 8. 6. 2019 do Žarnovice

 Zdieľať

Pridané: 06.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2745 [Šport - Plochá dráha]

Veľký plochodrážny sviatok čaká žarnovickú plochú dráhu už v sobotu 8. júna. Na jediný slovenský plochodrážny ovál si to vďaka Speedway Clubu Žarnovica zamieri absolútna plochodrážna špička z jedenástich krajín.

V stávke budú štyri postupové miesta do pretekov Challenge. V nasledujúcich riadkoch vám prinášame všetky dôležité informácie k pretekom.

Svetová plochodrážna elita zavíta 8. 6. 2019 do Žarnovice
Svetová plochodrážna elita zavíta 8. 6. 2019 do Žarnovice

Žarnovická plochá dráha, ktorá existuje od roku 1953 a od roku 1979 môžu byť na nej organizované preteky majstrovstiev sveta a Európy, uvidí ďalšie významné podujatie. Kvalifikácia do Grand Prix privedie na štart najlepších pretekárov z Dánska, Švédska, Poľska, Ruska, Veľkej Británie, Lotyšska, Ukrajiny, Maďarska, Slovinska, Českej republiky a Slovenska. Pred slovenskými fanúšikmi je tak jedinečná možnosť vidieť pretekárov ovenčených svetovými a európskymi titulmi, súčasných, ale aj bývalých účastníkov Grand Prix a mladé supertalenty v súbojov na ostrie noža.

Preteky sa v sobotu 8. júna začnú slávnostným nástupom pred hlavnú tribúnu o 15.00 hod. Brány štadióna budú v ten deň otvorené pre fanúšikov od 9.00 hod., kedy si bude možné zakúpiť vstupenky v stánku Informácií pred vstupom na štadión a neskôr aj na pokladniach. Pre tých, ktorí si vstupenky kúpia v predpredaji bude vyhradený jeden stánok na výmenu vstupeniek za pásky. V predaji bude aj program - bulletin pretekov v hodnote 2,5 eur. O parkovanie bude taktiež postarané za poplatok 2 eur. V stánku suvenírov si bude možné kúpiť hrnčeky, nálepky, plagáty, perá, zapaľovače, trúbky a ďalšie veci. Tréning bude prebiehať od 10.30 hod.

Vstupné:

Stará tribúna - 13,- € (tu neplatia žiadne zľavy)
Nová tribúna a ovál - 10,- €
Deti do 10 rokov - zadarmo
ZŤP – zadarmo
Bývalí plochodrážni pretekári - zadarmo
Deti do 18 rokov a dôchodcovia - 5,- €
Vstup s autom - 2,- € (je možný iba do 14.00 hod.)
Zľavnené lístky platia iba na novú tribúnu a ovál!

1 Anders THOMSEN, Dánsko, nar. 1.1.1994
Úspechy: majster Európy juniorov 2015, vicemajster sveta juniorov 2015, vicemajster sveta juniorských družstiev 2014 a 2015 a vicemajster Európy juniorských družstiev 2013, víťaz dánskej kvalifikácie na majstrovstvá sveta 2019

2 Josef FRANC, Česká republika, nar. 18.1.1979
Úspechy: bronz v MS na dlhej plochej dráhe 2012 a 2017, majster ČR jednotlivcov 2017 a 2018, víťaz ZP SNP 2013

3 Andreas JONSSON, Švédsko, nar. 3.9.1980
Úspechy: účastník Grand Prix 2002 až 2016 nepretržite, vicemajster sveta 2011, 9x víťaz pretekov GP, majster sveta družstiev 2003, 2004 a 2015, majster sveta juniorov 2000, 7x majster Švédska

4 Andžejs LEBEDEVS, Lotyšsko, nar. 4.11.1994
Úspechy: majster Európy 2017, 4.miesto v MS juniorov 2013, 2.miesto v ME dvojíc 2012, 2.miesto v ME juniorov 2013, 3.miesto v ME juniorov 2014, majster Lotyšska 2013, majster Lotyšska juniorov 2011 až 2014

5 Andrej KUDRIAŠOV, Rusko, nar. 10.7.1991
Úspechy: člen reprezentácie Ruska pre SWC (bronz 2017), majster Ruska 2015, 2017 a 2018, striebro v ME dvojíc 2017

6 Eduard KRČMÁŘ, Česká republika, nar. 23.6.1996
Úspechy: vicemajster Európy juniorov 2016, 3.miesto v MS juniorských družstiev 2013, 3.miesto v ME juniorských družstiev 2013 a 2014, majster Európy dvojíc 2014, majster Čiech juniorov 2012, 2014, 2016, 2017

7 Andrij KARPOV, Ukrajina, nar. 6.1.1987
Úspechy: majster Európy dvojíc 2012, vicemajster Európy jednotlivcov 2009, 3.miesto v ME jednotlivcov 2010 a 2012, 3.miesto v ME dvojíc 2013, vicemajster Európy juniorov 2006

8 Peter LJUNG, Švédsko, nar. 30.10.1982
Úspechy: účastník Grand Prix 2012, majster sveta družstiev 2003, víťaz Memoriálu Luboša Tomíčka 2016, vicemajster Švédska juniorov 2002

9 Krzysztof BUCZKOWSKI, Poľsko, nar. 30.5.1986
Úspechy: 3.miesto v MS družstiev 2015, majster sveta juniorských družstiev 2006 a 2007, 3.miesto v Majstrovstvách Poľska jednotlivcov 2012

10 Oleg MICHAILOVS, Lotyšsko, nar. 1999
Úspechy: bronz z Európskeho pohára do 19 rokov 2018, bronz v Európskeho pohára dvojíc do 19 rokov 2018, vicemajster Lotyšska juniorov 2018, bronz z majstrovstiev Lotyšska seniorov 2018

11 Gleb ČUGUNOV, Rusko, nar. 17.12.1999
Úspechy: jeden z najväčších talentov svetovej plochej dráhy, člen reprezentácie Ruska pre SWC (bronz 2017), 4.miesto v ME juniorov 2017

12 Matej ŽAGAR, Slovinsko, nar. 3.4.1983
Úspechy: pretekár Grand Prix, piaty najlepší plochodrážnik na svete v roku 2014 (6.–2015, 8.-2017), majster Európy jednotlivcov 2004 a 2008, majster Európy juniorov 2002, víťaz piatich pretekov GP, 17x majster Slovinska

13 Martin VACULÍK, Slovensko, nar. 5.4.1990
Úspechy: účastník Grand Prix 2011, 2012, 2017 až 2019, 3x víťaz pretekov GP, majster Európy jednotlivcov 2013, 3. miesto ME juniorov 2009, majster Slovenska 2017 a 2019, majster Českej republiky 2007, víťaz poľskej Extraligy, víťaz švédskej Elitserien

14 Jaroslaw HAMPEL, Poľsko , nar. 17.4.1982
Úspechy: účastník Grand Prix 2004-2007, 2010-2013, vicemajster sveta jednotlivcov 2010 a 2013, 6x víťaz pretekov Grand Prix, 6x majster sveta družstiev, majster Poľska 2011

15 Norbert MAGOSI, Maďarsko, nar. 10.4.1975
Úspechy: majster Európy klubov 2007, 2.miesto v ME klubov 2003, 2.miesto v ME dvojíc 2011, majster Argentíny 2011, majster Slovenska 2011, víťaz Zlatej prilby SNP 2005 a 2006, majster Maďarska 2011, 2014, 2015, 2017, 2018

16 Daniel BEWLEY, Veľká Británia, nar. 20.5.1999
Úspechy: bronz z MS juniorských družstiev 2018, majster Veľkej Británie do 19 rokov 2018, striebro v majstrovstvách Veľkej Británie seniorov 2018, National League Riders Champion 2017
Náhradníci

17 Jakub VALKOVIČ, Slovensko, nar. 1.10.1999
Úspechy: 8.miesto v Európskom pohári do 19 rokov 2017, 3.miesto v MČR juniorských družstiev 2018

18 Ján MIHÁLIK, Slovensko, nar. 17.8.2000
Úspechy: 2.miesto v MČR do 19 rokov 2017, 3.miesto v MČR juniorských družstiev 2018

Pridané: 06.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »