Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 657 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30497
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17972)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12525)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Malaysian GP, 250ky - Katoh sa už z trónu kráľa 250iek nenechá zhodiť

 Zdieľať

Pridané: 22.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6758 [Šport - GP 250]

Japonský jazdec na Hodne získal svojím výťazstvom na veľkej cene Malajzie titul majstra sveta v 250kách. Katoh porazil svojho večného rivala Haradu v 20 - kolovom závode dľžky 5,54 km v Sepangu za tropickej horúčavy.

 Dario Katoh
Dario Katoh

Aj napriek tomu, že veľká cena Brazílie sa len blíži, ako 16. veľká cena túto sezónu,
Katoh si vypracoval náskok 34 bodov, čo ho s celkovým počtom 297 bodov robí
šampiónom v 250kách pred druhým Haradom na Aprilii. Na treťom je Talian Marco
Melandri
so 174 bodmi.

V nedeľu, keď Katoh nechytateľne vyhral, prešiel cieľom za celkový čas 43 minút a 22.487 sekundy. Harada skončil o 14 sekúnd neskôr. Španiel Fonsi Nieto na Aprilii skončil tretí a jeho krajan a spolojazdec Roberto Locatelli skončil za ním.

zdroj: Reuters

Výsledková listina:

1. Katoh Daijiro Telefonica Movistar Honda 43:22.487
2. Harada Tetsuya MS Aprilia Racing 43:37.380
3. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar 43:38.379
4. Locatelli Roberto MS Eros Ramazzotti Racing 43:42.235
5. Mcwilliams Jeremy MS Aprilia Racing 43:58.354
6. Battaini Franco MS Eros Ramazzotti Racing 44:08.851
7. Matsudo Naoki Petronas Sprinta Team TVK 44:08.895
8. Hofmann Alex Racing Factory 44:09.218
9. Guintoli Sylvain Scrab Competition 44:19.000
10. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 44:21.401
11. Melandri Marco MS Aprilia Racing 44:22.788
12. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP 44:23.176
13. Boscoscuro Luca Campetella Racing 44:32.217
14. Debon Alex CC Valencia Airtel Aspar 44:32.440
15. Checa David CE BA Corse 44:33.297

Celkový počet bodov jednotlivých jazdcov:

1. Katoh Daijiro Telefonica Movistar Honda 297
2 Harada Tetsuya MS Aprilia Racing 263
3. Melandri Marco MS Aprilia Racing 174
4. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 168
5. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar 154
6. Mcwilliams Jeremy MS Aprilia Racing 130
7. Alzamora Emilio Telefonica Movistar jnrTeam 127
8. Locatelli Roberto MS Eros Ramazzotti Racing 117
9. Matsudo Naoki Petronas Sprinta Team TVK 105
10. Battaini Franco MS Eros Ramazzotti Racing 69
11. Debon Alex CC Valencia Airtel Aspar 60
12. Hofmann Alex Racing Factory 55
13. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP 47
14. Yuzy Shahrol Petronas Sprinta Team TVK 44
15. Guintoli Sylvain Scrab Competition 39
16. Porto Sebastian Repsol YPF Honda 250 36
17. Checa David CE BA Corse 35
18. Nöhles Klaus MS Aprilia Racing 25
19. De gea David Antena 3 Yamaha 23
20. Boscoscuro Luca Campetella Racing 21

Celkový počet bodov jednotlivých teamov:

1. MS Aprilia Racing 70
2. Telefonica Movistar Honda 50
3. MS Eros Ramazzotti Racing 38
4. Petronas Sprinta Team TVK 25
5. Safilo Oxydo Racing 19
6. Umoto 18
7. CC Valencia Airtel Aspar 17
8. Repsol YPF Honda 250 16
9. Racing Factory 10
10. Wildcard 9
11. Scrab Competition 5
12. CE BA Corse 3

Pridané: 22.10.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »