Anketa:
Malaysian GP, 250ky - Katoh sa už z trónu kráľa 250iek nenechá zhodiť
ZdieľaťPridané: 22.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6758 [Šport - GP 250]
Japonský jazdec na Hodne získal svojím výťazstvom na veľkej cene Malajzie titul majstra sveta v 250kách. Katoh porazil svojho večného rivala Haradu v 20 - kolovom závode dľžky 5,54 km v Sepangu za tropickej horúčavy.
![]() |
Dario Katoh |
Aj napriek tomu, že veľká cena Brazílie sa len blíži, ako 16. veľká cena túto sezónu,
Katoh si vypracoval náskok 34 bodov, čo ho s celkovým počtom 297 bodov robí
šampiónom v 250kách pred druhým Haradom na Aprilii. Na treťom je Talian Marco
Melandri so 174 bodmi.
zdroj: Reuters
Výsledková listina:
1. Katoh Daijiro Telefonica Movistar Honda 43:22.487
2. Harada Tetsuya MS Aprilia Racing 43:37.380
3. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar 43:38.379
4. Locatelli Roberto MS Eros Ramazzotti Racing 43:42.235
5. Mcwilliams Jeremy MS Aprilia Racing 43:58.354
6. Battaini Franco MS Eros Ramazzotti Racing 44:08.851
7. Matsudo Naoki Petronas Sprinta Team TVK 44:08.895
8. Hofmann Alex Racing Factory 44:09.218
9. Guintoli Sylvain Scrab Competition 44:19.000
10. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 44:21.401
11. Melandri Marco MS Aprilia Racing 44:22.788
12. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP 44:23.176
13. Boscoscuro Luca Campetella Racing 44:32.217
14. Debon Alex CC Valencia Airtel Aspar 44:32.440
15. Checa David CE BA Corse 44:33.297
Celkový počet bodov jednotlivých jazdcov:
1. Katoh Daijiro Telefonica Movistar Honda 297
2 Harada Tetsuya MS Aprilia Racing 263
3. Melandri Marco MS Aprilia Racing 174
4. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 168
5. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar 154
6. Mcwilliams Jeremy MS Aprilia Racing 130
7. Alzamora Emilio Telefonica Movistar jnrTeam 127
8. Locatelli Roberto MS Eros Ramazzotti Racing 117
9. Matsudo Naoki Petronas Sprinta Team TVK 105
10. Battaini Franco MS Eros Ramazzotti Racing 69
11. Debon Alex CC Valencia Airtel Aspar 60
12. Hofmann Alex Racing Factory 55
13. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP 47
14. Yuzy Shahrol Petronas Sprinta Team TVK 44
15. Guintoli Sylvain Scrab Competition 39
16. Porto Sebastian Repsol YPF Honda 250 36
17. Checa David CE BA Corse 35
18. Nöhles Klaus MS Aprilia Racing 25
19. De gea David Antena 3 Yamaha 23
20. Boscoscuro Luca Campetella Racing 21
Celkový počet bodov jednotlivých teamov:
1. MS Aprilia Racing 70
2. Telefonica Movistar Honda 50
3. MS Eros Ramazzotti Racing 38
4. Petronas Sprinta Team TVK 25
5. Safilo Oxydo Racing 19
6. Umoto 18
7. CC Valencia Airtel Aspar 17
8. Repsol YPF Honda 250 16
9. Racing Factory 10
10. Wildcard 9
11. Scrab Competition 5
12. CE BA Corse 3
Pridané: 22.10.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Katoh opäť potvrdzuje svoju dominanciu v 250-kách - Feci
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky - feci
- Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR - feci
- Harada suverénne zvíťazil v Brne - Awia
- Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky - Awia
- 250-tky na GP Catalunia - Awia
- Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA - feci
- GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde - feci
- Rossi získal v Malajzii v predstihu majstrovský titul - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!