Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3095 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami. 4/5

 Zdieľať

Pridané: 20.04.2020 Autor: MajoKE
Čitatelia: 19163 [Vaše stroje - Moja motorka]

4.1 Kde oko nevidí je kvalitne oplastovaný.
4.1 Kde oko nevidí je kvalitne oplastovaný.

Teraz trochu snívam.....Nemá to skoro nik. Moja predstava bezkľúčového ovládania je, že by som prišiel ku skútru, systém by ma spoznal, stlačím štart a idem. Veď to mal Renault Laguna v roku 2001. Chcem otvoriť sedadlo? Nadvihnem ho a je otvorené. Taliani vyklopia bočák a tiahlo cez bowden zabrzdí. Alebo aretácia brzdovej páčky za 1 euro? A čo tak naštartovať skúter na bočáku? Ak sa chceš pohnúť čo s najmenšími otáčkami potrebuješ ich 2600 na X MAXe 300. Prečo tam nie je možnosť naštartovať na bočáku, ak by náhodou vyskočili otáčky nad 2000 nech zdochne motor? / napr. keby ti niekto pridal plyn, dieťa, polodebil kolega atď/. Chudák X MAX dostáva kritiku za celú triedu!

4.2 Nešpliecha, neprská, koleso schovali.
4.2 Nešpliecha, neprská, koleso schovali.

Motor.


Budem stručný. Je to klenot. Vďaka nemu berie X MAX body Honde Forza 300, ktorá je vlastne 270tka a chýbajú jej 2 kW ale má elektricky nastaviteľné plexi 14 cm!!!
So mnou bez kufra je spotreba pri poctivej 100vke 2.6 l/100 km a keď pôjdeš trvalo 130-140 km/h 3.6 l/100 km. Ja mám priemer 3,1 l/100 km. Len pre zaujímavosť, ak sa schováš za kamión tak pri 90tke je spotreba 1,9 l/100 km. Čo je samozrejme veľmi blbý nápad. Motor potrebuje 1,6 l oleja a chce ho meniť každých 5.000 km, alebo raz ročne. Ventily sa kontrolujú a nastavujú každých 20.000 km.

4.3 Klasika, takto jasne bude ukazovať aj o 7 rokov.
4.3 Klasika, takto jasne bude ukazovať aj o 7 rokov.

Palubovka.

Tu by som si prial terajšiu prístrojovku a kto chce konektivitu a „tablet“ nech si priplatí / ale je mu to prd platné / , lebo nazývať verziu „TECH“ s lepším, poťahom a pár hliníkových somariniek sa mi nezdá vhodné.

Takže naša klasika otáčkomer a rýchlomer, medzi nimi displej. Na ňom si naklikáš všetko potrebné, aj zbytočné:
• hodiny
• palivomer, pri 2.4 l paliva varuje
• teplota chladiacej kvapaliny
• denné počítadlo – celkové km, čas jazdy, prejdené km na rezervu, km od olejového servisu, km od výmeny remeňa
• informačný displej – teplota vzduchu !!! Konečne Yamaha.
• napätie akumulátora
• stav protiklzového systému, vieš ho vypnúť
• priemerná spotreba paliva
• aktuálna spotreba paliva
• priemerná rýchlosť
• varovné správy

4.4 Utopené hrdlo.
4.4 Utopené hrdlo.

Servis a údržba.


Olejový servis 5.000 km, objem oleja pri výmene 1,6 l s filtrom, bez neho 1,5 l. To zvládneš....
10.000 km bežné vizuálne kontroly, premazania pohyblivých častí a kontrola vzduchového filtra skrine hnacieho remeňa.
20.000 km. Výmena sviečky a odporúčaná výmena hnacieho remeňa, kontrola a nastavenie ventilov, výmena vzduchového filtra, výmena olejového filtra, výmena oleja sekundárneho prevodu 0,2 l – to prežiješ.
Chladiaca kvapalina výmena každé 3 roky, brzdovka po 2 rokoch.
Chválim Yamahu za pomerne obsiahlu knihu s popisom domáceho servisovania.

4.5 Nabíja, keď chce  On.
4.5 Nabíja, keď chce On.

< >

Pridané: 20.04.2020 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria