Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 873 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30072
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12321)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Európsky pohár „Speedway U19“ 2020 vyvrcholil v Žarnovici

 Zdieľať

Pridané: 26.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1776 [Šport - Plochá dráha]

V nedeľu 16. augusta hostil náš jediný plochodrážny štadión v Žarnovici finále Európskeho pohára mladých jazdcov „Speedway“ do 19 rokov. Po krásnych súbojoch v jednotlivých rozjazdách nakoniec zvíťazil český jazdec Jan Kvěch pred dánskym mladíkom Marcusomom Birkemosom, ktorý prišiel o prvenstvo pádom v poslednej zákrute pred cieľom. Tretie miesto si vybojoval ďalší český jazdec Daniel Klima.

Organizátor Speedway club Žarnovica venoval príprave tohto európskeho podujatia veľkú pozornosť, nakoľko išlo o najvýznamnejšie motocyklové podujatie SMF v tejto komplikovanej, Covidom poznačenej športovej sezóny 2020.

Európsky pohár „Speedway U19“ 2020 vyvrcholil v Žarnovici
Európsky pohár „Speedway U19“ 2020 vyvrcholil v Žarnovici

Organizátorov však potrápilo aj počasie. Po silnej búrke krátko pred druhou hodinou popoludní bol žarnovický ovál pre plochú dráhu prakticky nezjazdný a tak sa preteky o hodinu posunuli. S vynaložením veľkého úsilia sa členom organizátorského Speedway clubu Žarnovica podarilo cez túto neplánovanú prestávku dráhu odvodniť a vysušiť tak, aby medzinárodná Jury mohla preteky pustiť. Toto úsilie bolo ocenené i prítomnými delegovaními zástupcami Európskej motocyklovej federácie FIM Europe.

Na žarnovickej dráhe sa v jednotlivých rozjazdách predstavilo celkom 18 jazdcov z 9-tich krajín sveta, medzi ktorými reprezentoval Slovensko domáci odchovanec Speedway clubu Žanovica – David Pacalaj. O víťazovi sa rozhodlo prakticky až v predposlednej rozjazde. Mladučký, ešte nie ani 17-ročný dán Marcus Birkemose vyhral takmer všetky svojej rozjady, ale havária v poslednej rozjazde - v poslednej zákrute záverečného kola, ho pripravila o víťazstvo. Nakoniec tohto dánskeho mladíka o dva body porazil minuloročný víťaz, český jazdec Ján Kvěch (14 bodov). Sklamaný Dán Marcus Bikemose skončil druhý so ziskom 12 bodov. O treťom mieste sa rozhodovalo v záverečnej rozjazde, nakoľko český jazdec Daniel Klíma a Dán Esben Hejrrild mali rovnaký počet bodov. Úspešnejší bol český jazdec, ktorý si zo Žarnovice odviezol bronz. Slovenský jazdec David Pacalaj obsadil s 3 bodmi 14. priečku, avšak bola to pre neho zaiste veľká jazdecká skúsenosť.

Európsky pohár „Speedway U19“ 2020 vyvrcholil v Žarnovici
Európsky pohár „Speedway U19“ 2020 vyvrcholil v Žarnovici

Komplet výsledky z podujatia nájdete na webe SMF: TU.

Pridané: 26.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »