Anketa:
Víťazom 56. Zlatej prilby SNP 2019 sa stal slovinský jazdec Matic Ivačič
ZdieľaťPridané: 29.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2441 [Šport - Plochá dráha]
V nedeľu 25.8.2019 napísala história Zlatej Prilby svoju ďalšiu kapitolu, tentokrát päťdesiatu šiestu. Najstaršie motoristické podujatie ponúklo množstvo zaujímavých súbojov a nie raz až do posledného metra pred cieľom...
Podujatie bolo pod záštitou predsedu vlády SR a nakoniec sa uskutočnilo aj pod jeho osobným dohľadom. Pán Peter Pellegrini, aj napriek mnohým povinnostiam, sa ho osobne aj celého zúčastnil a pred podujatím si prezrel aj depo motocyklov, kde vyspovedal pána Zdena Vaculíka, bývalého plochodrážneho jazdca, otca nášho najúspešnejšieho jazdca Martina Vaculíka a zároveň aj starého otca mladého Davida Pacalaja.
Podujatie sa začalo tradične vystúpením mažoretiek a dychovej hudby a po predstavení hlavných aktérov začali súboje o drahocenné body, ktoré zabezpečujú postup do semifinálových rozjázd. O vyrovnanosti štartovej listiny svedčí aj fakt, že o prvom až treťom mieste po kvalifikačných jazdách nakoniec rozhodoval žreb. Žrebom sa okrem toho určovalo aj 5. a 6. miesto a aj síce nepostupové, ale predsa 11. a 12. miesto.
Tohtoročné semifinálové jazdy boli bez slovenskej účasti, aj keď nechýbalo veľa, lebo na 9. až 12. mieste bola bodová rovnosť. Nakoniec od postupu Davida Pacalaja a Jakuba Valkoviča delili len vyhraté jazdy Nicolasa Vicentiho a Marcela Kajzera. A tak David Pacalaj na základe žrebu skončil na 11. mieste, Jakub Valkovič na 12. mieste, Michal Tomka mal o bod menej , len 7, a skončil nakoniec na 13. mieste, tu treba spomenúť že Michal išiel svoje prvé preteky po dlhodobej prestávke spôsobenej vážnym zranením. Posledný slovenský zástupca Ján Mihálik skončil na celkovom 16. mieste so 4 bodmi.
Finálová jazda, ktorá sa jazdí so šiestimi pretekármi na šesť kôl, mala trojnásobné zastúpenie pretekármi z Českej republiky a po jednom zo Slovinska, Poľska a Talianska. Ani trojnásobná šanca nebola premenená naplno a na najvyšší stupienok sa nakoniec postavil slovinský pretekár Matic Ivačič, až potom ho nasledovali českí pretekári z druhého miesta Ján Kvěch a z tretieho Ondřej Smetana. Celkom štvrtý skončil poľský veterán Stanislav Burza, piaty taliansky zástupca Nicolas Vicentin a šiesty Zdeněk Holub z Českej republiky.
Zdroj: www.speedway.sk (Ing. Peter Štefánik)
Pridané: 29.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 53. Zlatá prilba SNP 2016 a tretia putovná prilba už pozná svojho víťaza - Redakcia
- 52. ročník Zlatej Prilby už pozná svojho víťaza – Martina Vaculíka - Redakcia
- Pozvánka: Víkendové podujatia SMF -Zlatá Prilba SNP v Žarnovici, MM SR Supermoto Visonta, reg. pohár v motokrose Bardejov a ďalšie svetové podujatia s účasťou Slovákov - Redakcia
- 50. Zlatá prilba Žarnovica 2013 - zvíťazil Josef Franc, ČR - Redakcia
- 51. Zlatá prilba SNP 2014 sa stala korisťou Martina Vaculíka - Redakcia
- Európsky pohár „Speedway U19“ 2020 vyvrcholil v Žarnovici - Redakcia
- Zlatá prilba SNP – Žarnovica, 26.08.2007 - Awia
- Pozvánka: 47. ZLATÁ PRILBA SNP Žarnovica 2010 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!