Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1221 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Spolu odpovedi: 0
: 0% ()
: 0% ()
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Masívnych 221 Nm v troch valcoch - Triumph Rocket 3 GT (2022), ladies and gentlemen! 1/2

 Zdieľať

Pridané: 18.04.2022 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Rocketa, motorku s najväčším sériovo vyrábaným motorom, sme testovali takpovediac nedávno, ibaže teraz sme dostali cestovnejšiu verziu GT. V istom smere je aj krajšia, a celkom určite praktickejšia. Lúčilo sa nám s ňou ťažko, veď dvaapollitrový motor nemáš medzi nohami každý deň...

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer

Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)

Rozdielov medzi "naháčovskou" verziou R a týmto GT nie je veľa - už len písmená GT naznačujú cestovnejšie zameranie, a tomu zodpovedajú aj prvky navyše: pohodlnejšie sedlo pre spolujazdca aj s opierkou, predkopnuté stupačky, pohodlnejšie riadidlá a teplé ruky, teda vyhrievané rukoväte. Plus jedna čisto estetická, ale nadmieru luxusná záležitosť, a to zadné koleso s plochami kovovej farby, ktoré krásne kontrastujú s čiernym zvyškom. Dokonale to zvýrazňuje letmé uchytenie.

Triumph Rocket 3 GT (2022)

Rocket je sám osebe pojem, ktorý si v motocyklovej encyklopédii zaslúži vlastnú kapitolu, veď aha:

  • 2,5 litra v troch pozdĺžne uložených troch valcoch
  • kolosálnych 221 Nm pri 4 000 otáčkach
  • vŕtanie 110 mm
  • monoblok Brembo M4.32 vzadu
  • vzadu 240 guma, vpredu 150/80
  • 165 koní popritom znie ako drobnosť...
  • automatické zvýšenie sociálneho statusu v cene
Triumph Rocket 3 GT (2022)

Inak pohotovostná hmotnosť ľahko cez 300 kg neznie až tak zle, pretože predchodca mal presne o 40 kg viac :) Len na samotnom motore vývojári ušetrili 18 kg. Aj s touto hmotnosťou má Rocket zrýchlenie z nula na 100 km/h za 2,8 sekundy, bratm.

Triumph vyrába aj špeciálne edície Rocketa s názvom 221, ktoré odkazujú na ten brutálny krúťak. Veľké číslo 221 majú priamo na boku nádrže. Pri všetkej skromnosti si nespomínam na motorku, ktorá by sa tak ostentatívne chválila nejakým parametrom. Klobúk dole! Mimochodom, taká porcia zabezpečí, že na šestke prejdeš od neuveriteľných 1 400 otáčok až po červené úplne všetko. A ani pritom veľmi nezáleží, že či na Rockete vtedy sedíte dvaja alebo či sú cesty kopcovité.

07.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 9218 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph Rocket 3 R 2020: mať najväčší motor medzi nohami vôbec nie je ťažké!

Motorka mnohých superlatívov, majestátny Rocket, sa vracia po niekoľkoročnej "emisnej" pauze. Ľahší, krajší a silnejší než kedykoľvek predtým. A musíme uznať, že ohúril aj nás, čo sme vyskúšali už stovky strojov...

 

Triumph Rocket 3 GT (2022)

Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)

Ako sme sa presvedčili už na verzii R, Rocket má rád aj zákruty a drsnejšie zaobchádzanie. Ani predkopnuté stupačky gétečka nechytíš v náklone len tak, len si prosím daj bacha na pravú ruku vo výjazde, lebo aj napriek všetkej možnej elektronike vrátane náklonovej sa zadok pri zrýchľovaní dokáže odtrhnúť. Tomu sa pri toľkých newtonmetroch nemôžeme čudovať :) Sme radi, že páni v Hinckley nespravili Rocketa ako nejakého jednoúčelového dragstera, ale že má podobný charakter ako ostatné modely, teda že je to skutočná motorka pre normálnych vyjazdených chlapov a nie instagramových rýchlokvasených influencerov.

Nuž a GT ide ešte ďalej, lebo pridáva isté pohodlie. Žena ti už nebude nadávať, že vzadu sa nedá sedieť, a vďaka opierke sa jej ani nezbavíš ju ani nestratíš. Nohy budeš mať mačovsky vpredu, a keď využiješ všetkých 165 koní na všetkých kvaltoch, tak ti ich z tých stupačiek bude vietor nadvihovať.

Video: Vyskúšali sme Triumph Rocket 3 GT s kolosálnymi 221 Nm!

Trochu ma prekvapilo, že zadok zostal stále dosť tvrdý. Jazdec sedí na Rockete tak trochu ako v lavóre, pričom zadný zdvih je len niečo málo nad 100 mm, a na našich cestách zažíva časy ťažšie než lacná šľapka. Nohy predkopnuté dopredu + tvrdé pruženie + lavór = kostrč v pi bude plakať. Akože milujem Bobber, na ktorom kostrč plače ešte viac, lenže ten stojí o polovicu menej a ešte to aj očakávam, ale model s prívlastkom GT by mohol byť vankúšoidnejší. Či? Je mi úplne jasné, že pri takej hmotnosti a sile motora musí byť podvozok tuhý, ale aspoň to jazdcovo sedlo by tento fakt mohlo kompenzovať.

Ešte raz spomeniem to zadné koleso, ktoré len pridaním kovových plôch nielenže opeknelo o 235 %, ale aj nekonečne zvýraznilo zadok motorky s letmým uchytením kolesa. Přitom taková blbost, niekto by povedal. Triumph má extra dotiahnuté detaily - aj náboj zadného kolesa je krásny, motor je doslova dizajnový kúsok, prístrojovka je ako z učebnice Tvoríme dokonalú motocyklovú TFT obrazovku.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 Triumph Rocket 3 GT 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:Rocket 3 GT
Rok:2022
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:2458 ccm
Max. výkon:167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:221 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:10.8:1
Vŕtanie x Zdvih:110.2 x 85.9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:107 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:150/80-V 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:300 mm
Pneu vzadu:240/50 R16 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:291 kg
Výška sedla:773 mm
Rázvor:1677 mm
Dĺžka:2500 mm
Šírka:889 mm
Výška:1065 mm
Objem nádrže:18 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:47mm USD Showa
Poznámka:
Poznámka:Cena: 23 595 eur (4/2022)

>

Pridané: 18.04.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria