Anketa:
Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa 3/3
ZdieľaťPridané: 29.04.2022 Autor: MajoKE
Čitatelia: 23074 [Vaše stroje - Moja motorka]
Noc
Nastavenie svetiel? Nooo, do toho prepínača stretávacie/diaľkové som si už rýpol, je ďaleko, nemám rád, ak pre bežný úkon potrebujem povoliť úchop. Ergonomický prešľap, inak sa to nedá slušne nazvať. Fotografie skresľujú skutočný výkon svetiel, v skutočnosti je osvetlenie rovnomernejšie. Horizontálne čiary sú od seba 2,43 m a majú dĺžku 2 x 4,9 m, bežné ohraničenie parkovacieho miesta. Diaľkové svieti bodovo na stred, preto na fotografii vidieť stred stromu trochu lepšie. Som svetelným výkonom milo prekvapený. V užívateľskom manuáli nie je zmienka o nastavení svetiel.
Jazda so spolujazdcom. Ten si bude hovieť. Posúva však ťažisko nepríjemne, pre začínajúcich jazdcov nebezpečne vysoko. Ale to platí pre všetky skútre s kráľovsky vyvýšením sedadla. Spolujazdec sa drží madla ako hrazdy, plný úchop. Ako som už spomenul, stupačku má ďaleko od stredu osy skútra, tak sa zapri pri jeho nastupovaní, aby ste hneď nespadli.
Čo by mohli mať skútre strednej triedy? Snívajme spolu
Normálne vyklopíš bočný stojan a mechanicky sa zatiahne brzda. Naštartuješ skúter na bočnom stojane. Ak by otáčky presiahli 2000 za minútu a zabudol by si na bočák, motor by zdochol. Možnosť voľby sedadla. Prečo by si mal celé hodiny sedieť nepohodlne kvôli svojím 190 cm? Ako prvokupec prídeš do Hondy a povieš, že chceš sedadlo s dlhším sedákom (logicky kratším pre spolujazdca), predavač s úsmevom zaškrtne kolónku v konfigurátore... + 200 eur, (BMW to má roky pri motorkách). Bezkľúčový štart? Dobre, ale taký, že prídem ku skútru nič neotáčam, skúter spozná elektronický kľúč v kapse, dovolí mi odomknúť riadidlá a krátkym stlačením štartéra prebehne celý proces a samotný štart. Žiadne stláčanie, či stláčania a vykrúcanie ovládača.
Záver.
Na terén to ozaj nie je, aj keď väčšina fotiek je z prírody, svetlosť je nízka, spodok plastový. Ak by si náhodou potreboval schádzať z prudkého svahu v prírode napríklad po mokrej tráve alebo blate, vypni motor a naštartuj ho, neprekroč 10 km/h a máš NEzapnuté ABS.
Ak by si potreboval zničiť motor, spusti sa dole kopcom s vypnutým motorom, aby si ušetril 4 mililitre paliva a a potom naštartuj.
Trakčnú kontrolu vieš obsluhovať počas jazdy. Výborné je, že pri prudkom brzdení z rýchlosti nad 50 km/h sa samé zapnú výstražné smerovky. Prečo nie od 25 km/h napríklad? Ďalšia perfektná vec je polomer otáčania len 2,4 m, čo je pre nás drzých mestských skútristov vec na nezaplatenie. Som s Hondou ADV 350 mimoriadne spokojný, možno to podľa článku tak nevyzerá, ale je to bomba.
Pridané: 29.04.2022 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora