Anketa:
Passo Giau, Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Pekný vyhliadkový bod (priesmyk 2233 m.n.m.) cca 25 km nad Cortinou ´d Ampezzo. Z parkoviska je krásny výhľad na najvyššiu horu Dolomitov Marmoladu, skupinu Sella, Sorapis, Tofana, Cristalo atd.
Video: Passo Giau - Kawasaki Z1000 2014, Dunlop Sportsmart², Taliansko
Tracklog - Tomáš Hajduch - Awia, 30. 5. 2014
Články:
- Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend
- Dolomity 22. - 25. 7. 2004
- Slnečné Dolomity
- Dunlop Moto Tour 2012 - s pneumatikami RoadSmart II v Alpách
- Honda NC700X v Alpách - Dávid proti Goliášom
- Dunlop Moto Tour 2014 - 3. deň - Zed v zákrutovom nebi za Hermagorom
- Talianske „dobrodošli“ 2014
- Dolomity cez Grossglockner
- Alpy 2015 - Ako vyliečiť ľadvinku z Hypsofóbie
- Lombardia a Dolomity 2015
- Via ITALIA 2016
Fotogaléria:
01.06.2014 - Awia

01.06.2014 - Awia

01.06.2014 - Awia

01.06.2014 - Awia

01.06.2014 - Awia

01.06.2014 - Awia

09.08.2013 - 77speedy

09.08.2013 - 77speedy

09.08.2013 - 77speedy

18.05.2011 - zeze

18.05.2011 - zeze

30.03.2011 - mark

30.03.2011 - mark

30.03.2011 - mark

30.03.2011 - mark

15.09.2010 - sibko

23.04.2009 - zeze

15.01.2009 - vic73

04.08.2008 - zeze

04.08.2008 - zeze

04.08.2008 - zeze

17.01.2008 - Zephyr

31.10.2006 - zeze

31.10.2006 - zeze

31.10.2006 - zeze

31.10.2006 - zeze

18.04.2006 - zeze

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Taliansko |
Región: | Dolomity |
Typ: | Priesmyk |
Pridal: | kmetp 10.04.2008 (23:17) |
Poloha: | N 46.482 E 12.053 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 14971 |
Nadmorská výška: | 2233.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Dĺžka trasy: | 19.5 km |
Prevýšenie trasy: | 953 m |
Prístup:
Pristup po ceste SR 48 od Cortiny smer JZ, potom odbočiť pri voj. cintoríne /Pocol/ do ľava na cestu č. SP 648
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Passo Falzarego, Taliansko | Priesmyk | 5.0 km SV |
2. | Lanovka Lagazuoi, Taliansko | Vyhliadka | 5.3 km SZ |
3. | Cortina d´ Ampezzo, Taliansko | Mesto | 9.3 km SV |
4. | Camping Alleghe, Taliansko | Kemping | 10.3 km J |
5. | Hotel Garni Roberta, Taliansko | Hotel | 12.4 km JZ |
6. | Marmolada, Taliansko | Vyhliadka | 12.5 km JZ |
7. | Passo Fedaia, Taliansko | Priesmyk | 13.0 km Z |
8. | Passo Tre Croci (1809m), Taliansko | Priesmyk | 13.7 km SV |
9. | Passo di Campolongo (1875m), Taliansko | Priesmyk | 14.2 km Z |
10. | Bed and Breakfast Moizza, Taliansko | Penzión | 15.7 km J |
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!