ISSN 1336-6491 | Online: 2153 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Passo Giau, Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Passo di Giau

Pekný vyhliadkový bod (priesmyk 2233 m.n.m.) cca 25 km nad Cortinou ´d Ampezzo. Z parkoviska je krásny výhľad na najvyššiu horu Dolomitov Marmoladu, skupinu Sella, Sorapis, Tofana, Cristalo atd.


Video: Passo Giau - Kawasaki Z1000 2014, Dunlop Sportsmart², Taliansko

Tracklog - Tomáš Hajduch - Awia, 30. 5. 2014

Články:

Fotogaléria:

01.06.2014 - Awia

Dunlop Mototour 2014 - 2. deň - Passo Giau

01.06.2014 - Awia

Dunlop Mototour 2014 - 2. deň - Passo Giau

01.06.2014 - Awia

Dunlop Mototour 2014 - 2. deň - Passo Giau

01.06.2014 - Awia

Dunlop Mototour 2014 - 2. deň - Passo Giau

01.06.2014 - Awia

Dunlop Mototour 2014 - 2. deň - Passo Giau

01.06.2014 - Awia

Dunlop Mototour 2014 - 2. deň - Passo Giau

09.08.2013 - 77speedy

passo Giau & Jano

09.08.2013 - 77speedy

passo Giau a Jawka

09.08.2013 - 77speedy

passo Giau a scenéria

18.05.2011 - zeze

36 Stúpanie na Passo Giau

18.05.2011 - zeze

37 Passo Giau, naša obľúbená štácia

30.03.2011 - mark

51 - Passo Giau

30.03.2011 - mark

52 - Passo Giau

30.03.2011 - mark

53 - Passo Giau - pohlŔůad do doliny smerom na Cortinu

30.03.2011 - mark

54 - Passo Giau

15.09.2010 - sibko

 Passo Giau

23.04.2009 - zeze

Passo Giau, ešte máme pár suchých minút

15.01.2009 - vic73

k passo di Giau

04.08.2008 - zeze

Passo Giau

04.08.2008 - zeze

Passo Giau

04.08.2008 - zeze

Passo Giau

17.01.2008 - Zephyr

Stúpame na Passo Giau od juhozápadu

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, pod sedlom

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, záver stúpania

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, sedlo, pohľad na Marmoladu

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, klesanie a balkón nad Selva di Cadore

18.04.2006 - zeze

Súsošia na Passo Giau sa vandali za tie roky ani nedotkli...

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Dolomity
Typ:Priesmyk
Pridal:kmetp 10.04.2008 (23:17)
Poloha:N 46.482 E 12.053
Približná poloha:nie
Čitatelia:14971
Nadmorská výška:2233.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:19.5 km
Prevýšenie trasy:953 m

Prístup:

Pristup po ceste SR 48 od Cortiny smer JZ, potom odbočiť pri voj. cintoríne /Pocol/ do ľava na cestu č. SP 648

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Passo Falzarego, TalianskoPriesmyk5.0 km SV
2.Lanovka Lagazuoi, TalianskoVyhliadka5.3 km SZ
3.Cortina d´ Ampezzo, TalianskoMesto9.3 km SV
4.Camping Alleghe, TalianskoKemping10.3 km J
5.Hotel Garni Roberta, TalianskoHotel12.4 km JZ
6.Marmolada, TalianskoVyhliadka12.5 km JZ
7.Passo Fedaia, TalianskoPriesmyk13.0 km Z
8.Passo Tre Croci (1809m), TalianskoPriesmyk13.7 km SV
9.Passo di Campolongo (1875m), TalianskoPriesmyk14.2 km Z
10.Bed and Breakfast Moizza, TalianskoPenzión15.7 km J

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »