Anketa:
Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 11.
05.06.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5551 [História]

Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne
Ale nebolo tomu tak vždy. Práve uplynulo 20 rokov od protestnej akcie na našich diaľniciach, do ktorej sa na oboch koncoch republiky zapojilo velikánske množstvo motorkárov. Pri tejto príležitosti zverejníme video + dobové TV reportáže a tiež nejaké výstrižky z novín.
13.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9331 [Novinky - Oznam]

Už 5 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne
Ale nebolo tomu tak vždy. Práve uplynulo päť rokov od protestnej akcie na našich diaľniciach, do ktorej sa na oboch koncoch republiky zapojilo mnoho motorkárov. Pri tejto príležitosti zverejním video, ktoré som vtedy spracoval, ale dosiaľ nepublikoval.
04.07.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11621 [Novinky - Oznam]

Podarilo sa, od augusta budeme môcť jazdiť 130 km/h aj na Slovenských diaľniciach
Poslanci schválili zmenu v zákone o premávke na pozemných komunikáciách. Motocyklisti budú môcť od augusta, odkedy bude táto novela účinná, jazdiť na diaľniciach a cestách pre motorové vozidlá maximálnou povolenou rýchlosťou 130 km/h.
01.07.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11409 [Novinky - Oznam]

Dnes by mali poslanci povedať svoje ÁNO 130-ke
V sobotu 28. júna som sa rozhodol informovať u štvorice poslancov (Jirko Malchárek, Róbert Madej, Ján Drgonec a Jaroslav Baška), o ktorých viem, že rozbehli iniciatívu na zvýšenie maximálnej rýchlosti pre motorkárov na diaľniciach. Zatiaľ sa mi ozvali dvaja a ich odpovede si môžete prečítať sami.
Doplnené: Odpoveď poslanca Róberta Majdeja.
04.06.2003 - igel Čitatelia: 12131 [Novinky - Oznam]

Poslanci nás vypočuli...
Ako ďalej v našej veci ohľadom zrušenia nezmyselnej 90-tky na diaľniciach pre motorkárov...
26.05.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 18792 [Novinky - Oznam]

Protestná jazda motorkárov na diaľniciach
Takže máme za sebou úspešne protestnú jazdu motorárov, ktorej cieľom malo byť zrušenie nezmyselného obmedzenia max. rýchlosti 90 km/h pre motorcykle...
09.05.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14186 [Novinky - Pozvánka]

130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!
Príď aj ty protestnou jazdou podporiť zrušenie nezmyselného obmedzenia maximálnej povolenej rýchlosti 90 km/h pre motocykle na diaľniciach!
10.04.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15245 [Novinky - Oznam]
Čo trápi slovenských motorkárov, alebo diskriminovaní motocyklisti…
Diaľnice, nie je ich u nás veľa, ale predsa. Motorkári sa im väčšinou vyhýbajú. Jazdia totiž pre radosť a na diaľnici je to nuda. Ale niekedy pri nepriazni počasia, pri turistike, alebo jednoducho, keď majú naponáhlo použijú aj diaľnicu.
15.11.2002 - Hektor Čitatelia: 22607 [Novinky - Oznam]
Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu
Na začiatku sezóny 2002 sme sa na Vás obrátili so žiadosťou o pomoc pri prvej petičnej akcii týkajúcej sa zvýšenia rýchlostného limitu na diaľniciach pre motorkárov na 130 km/hod. Petičná akcia prebiehala po celom Slovensku v 23 motoshopoch a tiež na niektorých motoakciách. V týchto dňoch došla odpoveď z Prezídia Policajného zboru v Bratislave na náš podnet. Odpoveď posúdte sami....
15.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11484 [Novinky - Oznam]
Prvá reakcia na motorkársku petíciu...
Jeden z čitateľov MotoRidu (zeze) sa rozhodol namiesto podpisovania petície napísať niekoľkým poslancom NR SR. Odpovedať sa unúval poslanec Jirko Malchárek a to celkom rýchlo. Jeho odpoveď si môžete prečítať sami...
25.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16916 [Novinky - Oznam]
Motorkárska petícia !!! - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!
Už nejaký ten piatok platí v našom "slovenskom absurdistane" nový sadzobník pokút. Až sa mi vlasy postavili a všetky chlpy zježili, keď som si prečítal Editorial" v SMC a dozvedel sa, že za prekročenie 130-ky na diaľnici zaplatíš 7 000,- Sk a rok si nezajazdíš !!!
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!