Anketa:
Seriál článkov: Dakar 2013
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 29.
07.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19702 [Šport - Rally]

Dakar 2013 – 3. etapa - Pisco - Nazca - Svitko ide na 9. a Jakeš 17. miesto v absolútnom poradí, Ján Zaťko končí
V tretej etape obsadil Štefan Svitko 12. a Ivan Jakeš 14. miesto. V absolútnom poradí sa Svitko posúva na 9. a Jakeš na 17. miesto. Etapu vyhral Francesco Lopez, Cyril Despres je novým absolútnym lídrom. Ján Zaťko je ešte na trati.
06.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12238 [Šport - Rally]

Dakar 2013 – 2. etapa - Pisco - Pisco
Dnes je na programe druhá omnoho ťažšia etapa Pisco - Pisco s celkovou dĺžkou 327 km z čoho je len 85 km spojovačiek a až 242 km špeciál.
05.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8915 [Šport - Rally]

Dakar 2013 – 1. etapa - Lima - Pisco
Prvá etapa Dakaru 2013 už čoskoro vypukne. Tohto roku sa štartuje v Lime a prvý vyrazil na trať presunu čilský jazdec César Zumarán so štartovným číslom 195 so svojou Yamahou. tesne pred ôsmou hodinou ráno miestneho času. (v Peru je o 6 hodín menej oproti nášmu času)
05.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4003 [Bleskovky - Šport]

Tím Speedbrain Husqvarna Rallye je pripravený na Dakar 2013
Speedbrain Husqvarna Rallye tím je pripravený na štart rallye Dakar 2013. Tím šéfuje Wolfgang Fischer, ktorý sa postaral hlavne o prípravu motocyklov na dnešné technické prehliadky a prípravu na samotný štart rallye.
03.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9388 [Šport - Rally]

Dakar 2013 – Štart už 5. januára 2013
Už len pár dní nás delí od štartu ďalšieho už 35-tého ročníka najpopulárnejšej rely na svete DAKAR 2013. Štart tohto púštneho dobrodružstva je naplánovaný na 5.januára 2013, pričom organizátori tento krát zvolili trasu so začiatkom v peruánskom hlavnom meste Lima na pobreží Tichého oceánu.
22.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4518 [Šport - Rally]

Marc Coma sa nezúčastní Dakaru 2013 kvôli zraneneniu ramena z Marockej Rally
Španielsky jazdec Marc Coma si zranil rameno pri nehode na marockej rally v októbri tohto roku. Značka KTM, ktorá má 11 po sebe nasledujúcich víťazstiev na Dakare, včera oznámila, že jeden z ich top jazdcov sa v januári v Južnej Amerike na štart nepostaví.
21.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4720 [Šport - Rally]

Rozhovor: Štefan Svitko o Dakare 2013
Dakar 2013 sa nezadržateľne blíži a preto som požiadal o rozhovor Števa Svitka. Náš momentálne najúspešnejší moto jazdec ochotne odpovedal na otázky a sršala z neho energia a odhodlanie. A to je dobrým znamením pred pretekom.
19.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4612 [Šport - Rally]

Rozhovor: Ivan Jakeš o Dakare 2013
Ponúkam rozhovor s ďalšou z legiend slovenského moto športu. Ivan Jakeš sa po 5-tich účastiach na najprestížnejšom preteku planéty chystá na Dakar 6-ty krát. Okolo ročníku 2013, a nielen o ňom, sa rozvíjal rozhovor plný zaujímavostí.
17.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8286 [Šport - Rally]

Rozhovor: Jaro Katriňák o Dakare
Profesorské jazdenie, diplomatické vyjadrovanie a aura osobnosti spravili z neho žijúcu ikonu nášho športu. Jeho slovo má váhu a názor sa cení. Aj preto chceme vedieť čo si o súčasnom Dakare myslí Katroš, tento priateľský a úspešný motorkový guru.
03.12.2012 - radkaMazak Čitatelia: 9756 [Šport - Rally]

Dakar 2013 klope na dvere, ako sú pripravení Slováci?
Rally Dakar 2013 sa nezadržateľne blíži. Slovenské posádky si to uvedomujú lepšie ako ktokoľvek iný a v podstate už finišujú s prípravami. Koncom novembra (22.-23.11.2012) nalodili svoje stroje na nákladnú loď vo francúzskom prístave La Havre a spolu s nimi už aj zbalené kufre.
19.10.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6650 [Bleskovky - Novinky]

Predstavujeme nový Gas Gas 450 EC-Raid stvorený pre Dakar 2013
Tím Epsilon predstavil v Roca del Valles novú zbraň Gas Gasu na Dakar v roku 2013.
15.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5008 [Bleskovky - Predstavujeme]

Dnes začína Rally of Morocco, tím HRC a CRF 450 Rally má premiéru
Tlačové oddelenie tímu HRC sa dnes s nami podelilo o prvé akčné fotografie nového rely špeciálu Honda CRF 450 Rally priamo z Maroka, ktorý sa zúčastní už nadchádzajúceho ročníku prestížnej Rally Dakar.
13.10.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8103 [Bleskovky - Novinky]

Špeciál pre Dakar - Honda CRF450 Rally
Honda na tohtoročnom medzinárodnom veľtrhu motocyklov a skútrov Intermot v nemeckom Kolíne nad Rýnom odhalila svoj špeciál CRF450 Rally. Nový stroj sa postaví súperom na Rallye Dakar 2013, ktorá odštartuje v januári 2013.
21.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6729 [Šport - Rally]

Dakar 2013 - Trasa zhora nadol
Trasa Dakaru 2013 bola práve predstavená a prináša viacero zmien. Štartuje sa 5. januára 2013 v Peruánskej Lime.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!