Anketa:
Seriál článkov: Na motorke v zime
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 11.
08.12.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28118 [Technika - Dobré Rady]

Na motorke v zime: Oblečenie
Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený motorkár“ :-) V tejto časti seriálu sa pozrieme bližšie na oblečenie.
19.01.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 10306 [Technika - Dobré Rady]

Na motorke v zime - stanovanie
V poslednej časti nášho "zimného" seriálu sa pozrieme na činnosť najmenej zaujímavú a najmenej príjemnú - stanovanie.
13.01.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 17928 [Technika - Dobré Rady]

Na motorke v zime - ako jazdiť
Začiatok motorkovej sezóny sa nezadržateľne blíži! Samozrejme, žartujem, ale zimné motorkové zrazy budú skutočne o chvíľu, preto sa poďme pozrieť, ako sa na tieto akcie bezpečne prepraviť po vlastnej jednostopovej osi.
04.02.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19193 [Testy a predstavenia - Test]

Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu
Zimné moto pneu som vyskúšal už pred rokom a odjazdil som na nich jednu zimu. Avšak na poriadny test na snehu som si musel počať. Dnes aj keď neplánovane som tak učinil, keď nám nebesia v Košiciach nadelili riadnej snehovej pokrývky...
17.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22467 [Technika - Dobré Rady]

Na motorke v zime: Príprava a úprava motorky
Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený motorkár“ :-) V tejto časti seriálu sa pozrieme na prípravu a úpravu motorky
29.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22139 [Technika - Dobré Rady]

Nezimuj - jazdi: Zimné pneumatiky na skútre
Článkov a diskusií o zazimovaní motorky je tu už dosť. Čo takto nejaká zmena? Stále počúvam o tom aká je moto sezóna na Slovensku krátka. Máme koniec novembra a vonku stále jazditeľne.
20.02.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12509 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Vyskúšané na Elefante: Oxford Hot Hands Carbon - vyhrievané rukoväte (návleky) bez nutnosti montáže gripov
Vyhrievané rukoväte pozná určite každý turista. Nie každý možno ale vie, že v ponuke Oxfordu sú rukoväte alebo skôr návleky, ktoré nevyžadujú demontáž a výmenu gripov na motorke, a predsa vám poskytnú ruky v teple počas jesennej, zimnej či jarnej sezóny alebo na vašej dovolenke.
18.02.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10970 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Otestovali sme DexShell Overcalf Merino - nepromokavé podkolienky v ľade aj na Elefantentreffen-e
Ako som už písal, do redakcie sme si zadovážili nepremokavé produkty od firmy Dexshell. Len čo sme Vás o tom informovali, rozprúdila sa k článku slušná diskusia. Určite aj to je znak toho, že takéto niečo zaujíma viacerých motorkárov. Tak sme sa pustili do testovania - doma v ľadovom potoku ale aj na cestách na zimnom zraze Elefantentreffen.
28.11.2012 - risomas Čitatelia: 18147 [Technika - Dobré Rady]

Test elektricky vyhrievaného motooblečenia Venture
Chcete si predĺžiť sezónu aj na neskorú jeseň a zimu? Po dlhšom zvažovaní som sa rozhodol pre kúpu elektricky vyhrievaného oblečenia. Aké sú moje prvé skúsenosti ...
21.12.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15699 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Test vyhrievanej vesty Warm-vest
Vonku je už riadna kosa, ale našťastie ešte nenasnežilo, takže na suchých cestách sa sem-tam dá aj povoziť. Pre tepelnú pohodu to však chce viac vrstiev oblečenia alebo niečo vyhrievané – ako napríklad Warm-vest.
15.11.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 32472 [Technika - Dobré Rady]

Ako neuložiť motorku na zimný spánok, alebo ako bezpečne jazdiť aj v zime...
Vyťažte z jazdy čo najviac. Na rozdiel od mnohých iných krajín, je odbobie jazdenia u nás sezónnou záležitosťou. Aj keď sú dni, kedy je buď hrozná zima alebo vyraziť von znamená dosť veľké nebezpečie, jazdenie v zime má svoje výhody. Samozrejme v sebe skrýva i niektoré nástrahy, ako sa zachvíľu dozvieme.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!