Anketa:
Test vyhrievanej vesty Warm-vest
ZdieľaťPridané: 21.12.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 15566 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
Vonku je už riadna kosa, ale našťastie ešte nenasnežilo, takže na suchých cestách sa sem-tam dá aj povoziť. Pre tepelnú pohodu to však chce viac vrstiev oblečenia alebo niečo vyhrievané – ako napríklad Warm-vest.
Seriál článkov - Na motorke v zime:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Na motorke v zime | Nasledujúci
Čo to je?
Warm-vest je v podstate klasická vesta, ktorá vo vnútri skrýva tri vyhrievacie jednotky – dve spredu na hrudi a jednu väčšiu vzadu na ľadvinách. Jednotky sú napájané z lítiovej batérie, ktorá je dobíjateľná z klasickej domácej zásuvky. To znamená, že vesta dokáže hriať samostatne bez pripojenia na iný zdroj, netrčí z nej kábel, netreba sa odpájať a akčný rádius je neobmedzený. Preto je použiteľná všade – na prechádzke, na rybačke, v záhrade...
Strih vesty je navrhnutý tak, aby ju bolo možné dať pod bundu alebo kabát (plecia sú úzke, steny tiež) a na bokoch má dodatočné zipsy na roztiahnutie/stiahnutie. Vysoký golier má z vnútornej strany teplú fleecovú vrstvu, ktorá dokáže plnohodnotne nahradiť šatku alebo nákrčník. Pri použití pod motorkárskou bundou tento golier perfektne utesní priestor medzi krkom a bundou, takže vietor nemá šancu.
Warm-vest |
Prax
Výrobca odporúča nosiť pod vestou iba termoprádlo. To sa mi osvedčilo, ale samozrejme iba pri následnom oblečení motobundy. Na obyčajnú prechádzku v chladnejšom počasí by bolo klasické termotričko s dlhými rukávmi málo, takže som použil aj hrubší pulóver. Vtedy cítiť vyhrievacie jednotky menej, po chvíli chôdze je však pod vestou príjemné teplo, napríklad ako pri zvýšenej fyzickej námahe (nastavenú teplotu jednotky dosiahnu približne po piatich minútach od zapnutia, záleží od okolitej teploty). Vyhrievacie jednotky sú vlastne tenké obaly, v ktorých je špeciálny gel. Nevytvárajú žiadne magnetické pole, sú zdraviu neškodlivé (podľa výrobcu dokonca prospešné) a vďaka vysokofrekvenčnej technológii tvoria pri malej spotrebe energie infračervené lúče, ktoré zohrievajú telo.
Vytiahnuté vyhrievacie jednotky a batéria |
Užívateľ si môže zvoliť z piatich stupňov vyhrievania. Najslabší spraví teplotu približne 30 stupňov, najsilnejší okolo 70. Od nastaveného stupňa samozrejme závisí výdrž batérie (kapacita 4400 mAh) – výrobca sľubuje 14 hodín v teple pri najslabšom a viac než 4 hodiny pri najsilnejšom stupni. Realita je však trochu iná, chladné počasie dokáže cez tenké steny vesty z článkov odoberať slušné porcie tepla (hlavne ak je vietor). Pri použití s motobundou či iným zvrškom je to lepšie; pri najvyššej teplote treba rátať s výdržou batérie menej než štyri hodinky. Stav batérie je pri zapnutom vyhrievaní stále zobrazený na displeji (klesajúce číslice od 9 do 0).
Približne rovnaký čas trvá aj nabitie batérie (lepšie povedané okolo 3,5 hod). Tá sa nabíja pomocou pribalenej nabíjačky z normálnej 220 V zásuvky, rovnako ako mobil. Takýchto nabití by mala vydržať asi päťsto až tisíc, záleží od podmienok používania a skladovania. Je umiestnená v ľavom vnútornom vrecku, má rozmery trošku väčšie než krabička cigariet a hmotnosť porovnateľnú so šiestimi alebo ôsmimi tužkovými AA batériami. Okrem zásobovania jednotiek energiou má ešte jednu užitočnú funkciu – vie svietiť. Má v sebe zabudovanú vysokosvietivú LED diódu, ktorá v tme poslúži na slabú orientáciu alebo trafenie sa do kľúčovej dierky. Keď si už výrobca dal starosť s ledkou, mal domyslieť aj ľahšie vyberanie a vkladanie batérie do vrecka. Vlastne by stačilo, ak by malo vrecko väčšie rozmery a je po probléme. Teraz to totiž chce dosť trpezlivosti a jemnosti, čo však ťažko pochopí motorkár so skrehnutými rukami.
Warm-vest |
Použitie na motorke
Trochu som musel maturovať pri obliekaní motobundy na vestu. Turistickú koženú som na seba ledva natiahol a ešte s väčšími problémami zapol. Ak by to bola tesná športová bunda, vestu pod ňu určite nedostanem. Lepšie som sa cítil vo veľkej textilnej turistickej bunde. Tá mala v sebe aj kompletnú termo vložku. Netreba sa zľaknúť pocitu „napratanosti“, to je iba nezvyk. Kažopdádne odporúčam vyskúšať si pri kúpe vestu aj s bundou, ktorú plánuješ v zime používať.
Warm-vest pod textilnou bundou |
Teplo, ktoré cíti jazdec z Warm-vest počas jazdy, je ťažko opísateľné. Rozhodne ťa nezachráni od omŕzajúcich rúk a nôh, nie je to ani nejaká blahodárna sauna. Prirovnal by som to k už spomínanému prirodzenému teplu, ktoré vzniká pod bundou pri zvýšenej fyzickej námahe. Za maximálnu trefu do čierneho považujem umiestnenie vyhrievacej jednotky na ľadviny.
Už samotné použitie vesty pod bundou (trebárs aj vypnutej) znižuje tepelné straty a upcháva medzery, ktorými môže pod bundu vnikať vietor (pri krku a na krížoch). Pri zapnutom „kúrení“ sa tepelné straty ešte viac zmenšujú. Osobne som pri teplotách od 0 do 10 stupňov využíval takmer vždy dva najsilnejšie stupne vyhrievania (aj napriek tomu, že na Varadere takmer vôbec nefúka).
Pri zmiešanom používaní na motorke a v civile sa batéria udržala pri živote necelý týždeň. Dá sa povedať, že v priemere ju treba nabíjať asi raz týždenne.
Warm-vest pod textilnou bundou |
Konkurencia
Tej sa v poslednom čase vyrojilo ako maku. Ale v podstate všetci konkurenti sú „kábloví“, teda pripojení ku zdroju, čo obmedzuje voľnosť pohybu. Priameho konkurenta Warm-vest, ktorý by bol tak široko využiteľný, nezávislý od externého zdroja a u nás dostupný, sa mi nepodarilo nájsť.
Záver
Warm-vest je vec nákazlivá ako vyhrievané rukoväte alebo vložky do topánok. O to viac, že sa dá používať aj v bežnom civilnom živote, kde som ju nakoniec využíval najviac. Na tento civilný spôsob je primárne robená – s obliekaním športovej moto bundy a ovládaním v rukaviciach je to už horšie. Chcelo by to veľké a ľahko hmatateľné tlačidlá kdesi na hrudníku, ale to by zas zvýšilo už aj tak vysokú cenu (5500 Sk).
Plusy a mínusy
+ praktickosť, kvalita spracovania, efektivita, nezávislosť, vysoký a teplý golier, bez zásahu do motorky
- zložité vkladanie/vyberanie batérie, nepoužiteľnosť pod niektoré typy búnd, cena
Warm-vest na test zapožičala spoločnosť FMoto.
Pridané: 21.12.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Na motorke v zime:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Na motorke v zime | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Test elektricky vyhrievaného motooblečenia Venture - risomas
- Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke - MajoKE
- Otestovali sme DexShell Overcalf Merino - nepromokavé podkolienky v ľade aj na Elefantentreffen-e - mikulec
- Vyskúšané na Elefante: Oxford Hot Hands Carbon - vyhrievané rukoväte (návleky) bez nutnosti montáže gripov - Awia
- Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu - Awia
- Motocyklové vyhrievacie doplnky amerického výrobcu Heat Demon - Redakcia
- Na motorke v zime: Oblečenie - Awia
- Ako neuložiť motorku na zimný spánok, alebo ako bezpečne jazdiť aj v zime... - Harly
- Nezimuj - jazdi: Zimné pneumatiky na skútre - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!