Anketa:
Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2019
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 16.
22.11.2019 - Romoto Čitatelia: 6449 [Novinky - Reportáž]

Fotoreportáž - Výstava EICMA 2019
EICMA 2019. Moja tretia eicma. Už som vedel, čo ma čaká organizačne. Sem spadá doprava do Milána, na výstavu a následne z Milána na Slovensko. Rutina. Alebo že by celkom nie...? Kto skúsil, možno by potvrdil, že to nemusí byť až tak jednoduché.
08.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8453 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Moto Morini ukázala cestovné enduro X-cape, naháč a V2 Super Scrambler
Talianska značka s čínskym investorom (Zongshen) rozširuje ponuku svojich modelov. V strednom segmente ukázala dva modely s radovým dvojcalcom 650 kubíkov a tiež vskutku luxusne vyzerajúci Super Scrambler.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4107 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Moto Guzzi prináša V85 TT Travel a limitovanú V7 III Racer pri príležitosti 10. výročia
Moto Guzzi v Miláne predviedla V85 TT v novej farbe a s výbavou na diaľkovú turistiku. Okrem to špeciálny model Racera na oslavu 10 výročia tohto nádherného cafáča.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5125 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Aprilia štartuje novú platformu novým dvojvalcom - supebike RS 660 a koncept Tuono 660
Aprilia prichádza s novým motorom, radový dvojvalec má 660 kubíkov ale ponúka celých 100 koní a to pri plnení EURO5. Bude základom pre mnoho modelov a ten prvý je už na svete ľahký superšport má len 169 kg!
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4998 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Kawasaki kúpila Bimotu a hneď je tu nový model s kompresorom - Tesi H2
Značka Bimota má nového partnera a prekvapivo je to práve japonská Kawasaki. V Miláne hneď predviedli aj prvý spoločný model Tesi H2 s kompresorovým motorom od Kawasaki.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5569 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - MV Agusta potvrdila sériovú podobu Superveloce, Brutale 1000 RR a Rush 1000
To čo sme pred rokom videli ako koncept je dnes realitou. Retro racer Superveloce ide do série spolu s novou litrovou Brutale RR.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3905 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Indian predstavil nový motor a hneď aj nový bagger Challenger
Značka Indian predstavila najprv nový motor - najsilnejší V2 pre cruisre a hneď po tom aj nový bagger s naźvom Chalenger.
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7438 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - KTM prináša konečne 390 Adventure, 890 Duke R a prekopanú beštiu 1290 Super Duke R
O 390 Adventure sa šepkalo roky, je tu s 19 palcovým kolesom vpredu čo je trochu rozporuplné... 790 Duke narástol o 100 kubíkov a získal tak 121 koní a nová je aj beštia 1290 Super Duke R
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6843 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Husqvarna koncept dvojvalca NORDEN 901, 701 Enduro LR s veľkou nádržou, TE 300i JARVIS a prepracované Vitpilen a Svratpilen 701
Husqvarna ukazuje v Miláne až 10 noviniek vrátane konceptu cestovného endura NORDEN 901, Moto3 špeciálu, Jarvis verzie TE300i, inovovanej rady 701 enduro, supermoto aj Svartpileny a Vitpileny 701 a 401...
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3378 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Honda prekvapila konceptom CB4X
Experimentálny stroj, ktorého základom bol motív „zábava sedem dní v týždni“, v sebe spája prvky športového a cestovného motocyklu doplnené zdravou dávkou crossovera. Návrh pochádza z tvorivého pera Valeria Aiella a jeho tímu mladých dizajnérov a zrodil sa ako výsledok túžby preskúmavať a posúvať existujúce hranice.
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6977 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Harley-Davidson - Prvé modely kategórie Adventure touring a Streetfighter s novými motormi Revolution® Max
Harley-Davidson verejne predstavil po prvýkrát na výstave EICMA v Miláne novú platformu strednej objemovej triedy spolu s podrobnými informáciami o nových motoroch Harley-Davidson V-Twin – Revolution Max.
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8456 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - BMW ukazuje športový naháč F 900 R, nové F 900 XR, S 1000 XR a koncept BMW R 18 /2
Okolo nového dvojvalca BMW predstavuje hneď naháč F 900 R a aj nové cestovné F 900 XR. Zmenami prešlo podľa očakávania aj štvorvalcové S 1000 XR.
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11062 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Suzuki ukázala nový V-strom 1050 a 1050 XT
Nový motor 1037 ccm spĺňa EURO5 a má mierne vyšší výkon, pribudla elektronika ako tempomat, asistent rozbehu do kopca, 6-osová jednotka (IMU), ride-by-wire, plne nastaviteľný podovozok a nový LED svetlomet.
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6517 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Yamaha má novú trojkolku Tricity 300, Tmax 560 a Tracer 700
Hlavným lákadlom je určite nový Tracer 700 s nezameniteľným dizajnom. Športový Tmax naberá na zdvihovom objeme a Tricity dostáva väčšíu verziu 300 ccm.
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4493 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Ducati Streetfighter V4 a Panigale V2 a koncept Desert X
O Ducati Streetfighter V4 sme písali už viac krát - radikálny naháč je definitívne na svete. Okrem toho Ducati predstavila Panigale V2 a dva pekné koncepty.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!