Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 211 až 225 z cekového počtu: 497.
05.11.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7331 [Novinky - Predstavujeme]

Novinka Kawasaki Z H2 - 200 koňový naháč s kompresorom
Kawasaki má v tamer päťdesiat ročnej sérii, ktorá začala ikonickým modelom Super Four Z1 v roku 1972 závideniahodné dedičstvo.
23.10.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3842 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki W800 skompletuje celú sériu W na rok 2020
Nedávno znovu oživená séria W bude v roku 2020 skompletovaná tretím strojom - Kawasaki W800. Model dopĺňa W800 Street a W800 Cafe s prihliadnutím na k pôvodnému modelu W1 z roku 1966 a prináša ho súčasným jazdcom prispôsobený modernému vkusu a novým predpisom.
15.10.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2811 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop predstavuje Geomax Enduro EN91
Krátko po tom, čo Colton Haaker na pneumatikách Dunlop Geomax vyhral Majstrovstvá sveta SuperEnduro, zverejnil Dunlop technické údaje najnovšej generácie pneumatík svojich enduro pneumatík. Dunlop Geomax Enduro EN91 skonštruoval na základe poznatkov získaných na rôznych majstrovstvách sveta. Vďaka svojej mimoriadnej všestrannosti sú určené pre čo najširší okruh terénnych jazdcov.
28.09.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6105 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian
Dunlop predstavuje pneumatiky Trailmax Meridian a vyhlasuje začiatok novej éry adventur. Trailmax Meridian vyvinul tak, aby boli v jeho ponuke ešte nad oceňovanými pneumatikami TrailSmart MAX, a to na základe veľmi špecifických a komplexných požiadaviek na najmodernejšiu techniku motoriek typu adventure.
25.08.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6529 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph v Banskej Bystrici fičí naplno - demo jazdy, požičovňa, nové modely, akcie aj servis
Ak vám to uniklo tak by ste rozhodne mali vedieť, že v Banskej Bystrici sa pred touto sezónou otvoril novučičký showroom Triumph. Aktuálne ponúka akcie na príslušenstvo, rozdáva výfuky, či sady kufrov zadarmo ale aj skvelé ceny na skladové motocykle.
02.08.2019 - Filip Kalka - Masochista Čitatelia: 5638 [Novinky - Predstavujeme]

Enduropožičovňa - jazdenie bez starostí
Chceš sa voziť v teréne, ale nemáš motorku? Chcel by si enduro, ale nemáš ho kde garážovať, alebo ako voziť na dráhu? Presne pre teba je tu enduropozicovna.sk
31.05.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6390 [Novinky - Predstavujeme]

Mitas odhalí počas Erzbergu 2019 nově enduro pneumatiky TERRA FORCE-EF a TERRA FORCE-EH
Mitas odhalí počas motocyklového preteku Erzbergrodeo novú generáciu Enduro a Extreme Enduro pneumatík. Pretek sa koná 30. mája až 2. júna 2019 v rakúskom Eisenerz.
26.03.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6129 [Novinky - Predstavujeme]

Mitas predstavuje zbrusu nové motokrosové pneumatiky TERRA FORCE-MX
Mitas, ako súčasť skupiny Trelleborg, predstavuje úplne novú sadu motokrosových pretekárskych pneumatík Mitas TERRA FORCE-MX. Kompletná sada bude dostupná od apríla 2019.
09.01.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5466 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson zverejnil kompletné technické údaje motocykla LiveWire™ vrátane ceny a dojazdu
Harley-Davidson, dnes na veľtrhu CES v Las Vegas predstavila novú generáciu motoriek a prvý krát zverejnila kompletné technické údaje, špecifikáciu konektivity a predajnú cenu. LiveWire™. Prvý elektrický motocykel Harley-Davidson a model s najväčšími možnosťami konektivity na svete, príde do predaja v druhej polovici roka.
15.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19292 [Novinky - Predstavujeme]

Mahindra predstavila nové Jawy pre indický trh
Mahindra Group zakúpila licenčnú zmluvu na používanie značky Jawa v Indii a ďalších ázijských krajinách ešte na jeseň minulého roku. Dnes predstavila prvé modely, ktorými chce konkurovať aj značke Royal Enfield.
08.11.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 5777 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - Fotogaléria 2. časť - Aprilia, Moto Guzzi, BMW, Ducati, Husqvarna, KTM, Kymco, Triumph
Noviniek a zaujímavostí bolo v Miláne neúrekom, pokračujeme teda druhou časťou našej mega foto galérie.
07.11.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4526 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - dizajnové štúdie Honda CB125M a CB125X
Rímske výskumné a vývojové centrum značky Honda prináša na výstavu EICMA dve dizajnové štúdie strojov s motorom s objemom 125 cm3
07.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9781 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure
Nový ShiftCam boxer motor si našiel svoju cestu aj do ďalších modelov, naháča, RS-a ale aj Adventure verzie obľúbeného GS-a.
07.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5393 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - Suzuki ukázala Katanu v čiernom prevedení
Suzuki do Milána nepriniesla žiadne prelomové novinky. Tým najzaujímavejším je asi len Katana v čiernom prevedení.
07.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5895 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - MV Agusta predstavuje krásny retro superbike Superveloce 800 a najsilnejší naháč Brutale 1000 Serie Oro
Superveloce 800 je koncept, ktorý ale predchádza produkčnú verziu biku, ktorý by mal byť v ponuke v druhej polovici roku 2019. Brutale 1000 Serie Oro je najsilnejší naháč s novým motorom s výkonom 208 koni!
Predchádzajúce | 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!