Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 331 až 345 z cekového počtu: 548.
07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 4532 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph predstavil vynovené Tigre a zaujímavý prototyp ľahkého endura Tramontana
Anglická značka nás už pred časom navnadila pekným videom pripravovaného Tigra, ale teraz už vieme aké presne sú: omladená je 800 aj 1200, obe vo verziách XC a XR. Prekvapením bol prototyp ľahkého endura s názvom Tramontana. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.
06.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 14755 [Novinky - Predstavujeme]
Novinky Yamaha 2018 - obľúbené modely inovované, enduro Ténéré 700 stále ako prototyp
Áno, ten chutný koncept endura s názvom T7, ktorý na nás Yamaha vybalila pred rokom, ešte stále zostáva iba prototypom. Viacero modelov dostalo bohatšie verzie, iné zas prešli ľahkou modernizáciou. Máme aj bližšie údaje trojkolky Niken.
06.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 13479 [Novinky - Predstavujeme]
Honda práve predstavila modely 2018: drsnejšia Africa Twin, CB125R a 300 R, z konceptu Neo Sports Cafe vzišla nádherná CB1000R
Okrem už predstavených noviniek ako Super Cub 125, Monkey a Gold Wing ukázala Honda v Miláne modernizovanú X-ADV, Africu Twin vo verzii Adventure Sports a úplne nové naháče radu CB - 125R, 300R a 1000R. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.
05.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 8813 [Novinky - Predstavujeme]
Ducati predstavila novinky 2018: Scrambler 1100, Multistrada 1260 a Panigale V4 Speciale s výkonom 226 koní
Scrambler 1100 bude mať vzducháč, malá Panigale 959 prišla v ostrejšej verzii Corse, Multistrada má väčší motor (vracia sa aj športovejšia verzia Pikes Peak) a na záver sa ukázalo to najdôležitejšie: Panigale s novým V4 motorom.
26.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 9614 [Novinky - Predstavujeme]
Nová Kawasaki Ninja 400 2018 - väčšia, krajšia, silnejšia
Ďalšie čvirikanie vrabcov sa potvrdilo, Kawasaki predstavila väčšiu najmenšiu Ninju. Objem motora narástol o tretinu, výkon o 15 koní, a pribudlo moderné LED svietenie. Po dizajnovej stránke je novinka dosť ostrejšia.
25.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 6897 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha Niken - trojkolesový sci-fi predátor
Priznávame, sci-fi v nadpise vôbec nemuselo byť, pretože všetko nasvedčuje tomu, že exotický model Niken sa dostane do sériovej výroby. Tri kolesá, tri valce s 900 kubíkmi, nezvyčajné predné zavesenie...
25.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 9099 [Novinky - Predstavujeme]
Retromodel Kawasaki Z900RS oficiálne potvrdený - a čoskoro na Slovensku!
Pre sezónu 2018 máme potvrdený ďalší model, ktorý odkazuje na staré dobré časy - Kawasaki Z900RS reinkarnuje ducha legendárnej Z1. Do konca roka bude už aj na slovenských showroomoch.
25.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 10688 [Novinky - Predstavujeme]
Honda potvrdila nový Gold Wing, predstavila koncepty Neo Sports Café, Riding Assist-e, Monkey 125 a elektrické aj hybridné PCX
Ešte pred začiatkom tokijského autosalónu Honda predstavila zopár motocyklových zaujímavostí, medzi ktorými oficiálne potvrdila aj nový Gold Wing. Pozornosť si určite zaslúži aj elektrický a hybridný skúter PCX či koncept Neo Sports Café.
02.08.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6106 [Novinky - Predstavujeme]
Honda CRF250R, modelový rok 2018 - viac výkonu, elektrický štartér
Model Honda CRF250R prichádza s úplne novým DOHC motorom disponujúcim o 9 % vyšším maximálnym výkonom vo výrazne širšom rozmedzí otáčok a s vyššou hranicou maximálnych otáčok; elektrický štartér je po novom súčasťou štandardnej výbavy.
19.07.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4202 [Novinky - Predstavujeme]
Plášte Mitas ET-01 budú vo výbave nových trial motocyklov značky Gas Gas
Mitas, člen skupiny Trelleborg Group, sa stal dodávateľom pneumatík pre prvú výbavu trial motocyklov španielskeho výrobcu GasGas. Mitas bude GasGas dodávať plášťa ET-01 na nové modely motocyklov, konkrétne Trial Contact ES a Trial School. Tieto modely sú prvé, ktoré budú obúvať plášťa Mitas ET-01 priamo z výroby.
16.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 13977 [Novinky - Predstavujeme]
Dvojtaktné inferno Suter MMX 500 - 195 koní pri 127 kg!
Nie, v nadpise nie je žiadna chyba. Švajčiarska dvojtaktná špecialitka svojimi parametrami dáva dole takpovediac akýkoľvek rejsový stroj.
12.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5694 [Novinky - Predstavujeme]
Elektromotorky nemusia byť škaredé ani pomalé - pozri si krásne pretekárske špeciály Saroléa SP7 a Mugen Shinden Roku
Obe spomenuté motorky nie sú len nejakým náhodným hipsterským výkrikom do tmy, ale sú nefalšovanými pretekárskymi strojmi, ktoré už niekoľko rokov súťažia v triede TT Zero na Tourist Trophy na ostrove Man. A pozor, to s časmi len o niečo pomalšími než spaľovacie stroje!
15.03.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8188 [Novinky - Predstavujeme]
Test airbagovej vesty Helite Turtle a žrebovanie výhercu + dve šupy bejzbalkou po chrbte :)
Ešte pred výstavou Motocykel vyhlásil autorizovaný dovozca airbagových búnd Helite, česká spoločnosť Top moto, súťaž o airbagovú vestu Turtle. Žrebovanie výhercu prebehlo v nedeľu 12. 3. priamo na stánku Helite airbags, a žrebujúcim bol zhodou okolností Awia. Herghott zas pri tejto príležitosti otestoval, aké je dostať dve rany po chrbte pri nafúknutej veste :)
10.02.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7414 [Novinky - Predstavujeme]
Mitas v marci 2017 uvedie nové rozmery plášťov TERRA FORCE-R pre cestovné enduro
Mitas, člen skupiny Trelleborg, na trh v marci uvedie päť nových rozmerov motocyklových plášťov TERRA FORCE-R, ktoré sú určené pre cestovné enduro. Ich dezén je vhodný ako na ceste, tak do ľahkého, suchého terénu, a to v pomere 90% cesty a 10% nespevnený povrch. Po rozšírení bude ponuka plášťov TERRA FORCE-R zahŕňať už osem rozmerov.
18.01.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10552 [Novinky - Predstavujeme]
O týždeň čakajte test všetkých verzií novej Hondy CBR1000RR Fireblade 2017
Jupí! Už budúcu stredu sa jeden náš redaktor zúčastí predsezónneho testu najľahšieho a najvýkonnejšieho Fireblade vôbec, teda modelového ročníka 2017, a to vo všetkých dostupných verziách. Test prebehne na jednom z najjužnejších európskych okruhov, v portugalskom Portimau.
Predchádzajúce | 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















