Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2085 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30664
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18051)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12613)

Články - Novinky - Reportáž

slider

Custombike show 2024, Bad Salzuflen

V prvý decembrový víkend sa už tradične uskutočnil CUSTOMBIKE-SHOW. Súčasťou tejto veľkolepej prehliadky toho najlepšieho čo vzniklo v garážach a dielňach hlavne v Nemecku,...

slider

Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101

Prvý septembrový víkend majú v kalendári červenou farbou zakrúžkovaný všetci café racer priaznivci žijúci v strednej (a blízkej) Európe. Pri nemeckom meste Leonberg...

slider

Custombike Show Bad Salzuflen 2023

V živote šťastne ženatého muža sú dva dátumy, na ktoré sa nezabúda. Meniny si pamätať nemusí, každý rok mu ich pripomenú ráno v rádiu. V Nemecku pre priaznivcov customov...

slider

Motofestival Glemseck 101- 2023

Rok prebehol ako voda a ja som na lúke v Glemsecku v podvečer v piatok 1.septembra staval stan takmer tom istom mieste ako vlani.

slider

Výstava Motocykel 2023 sa začala dnes

Tradičná výstava Motocykel v bratislavskej Inchebe sa začala dnes a potrvá až do nedele 12. 3. 2023. Po dlhšom čase je opäť v plnom formáte. Máš sa na čo tešiť!

slider

Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.

Pomerne veľké zastúpenie na popri tradičnej H&D scéne mala kategória Street Fighter. Takéto biky sa samozrejme vyskytli aj minulosti, ale nie v takom počte a z môjho pohľadu...

slider

Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.

Tak som v tomto roku predsa len ten môj Grand Slam dal na štyri účasti. Pri písaní článku Glemseck 101 vydanie rok 2022 som úplne zabudol na Custombike Show v nemeckom Bad...

slider

Motofestival Glemseck 101- 2022

Prvý septembrový víkend je v Nemecku tradičným stretnutím Café Racer komunity v podobe Glemseck 101. Po dvoch rokoch pôstu spôsobeným covidom som sa sem mimoriadne tešil.

slider

Intermot 2022

Naposledy som bol na Intermote v roku 2014 a to bola vtedy na dnešné pomery veľká sláva. Svet prosperoval, výrobcovia ponúkali novinku za novinkou a všetci boli spokojní.

slider

Café Racer Fesival - Monthlery 2022

Ak sa podarí, tak rád cestujem, a ak sa podarí cestovať letecky, tak som (pre manželku) otravný návštevník novinových stánkov na letisku. Vždy doslova snorím po zahraničných...

slider

Racing-Festival 2022 - Spreewaldring

V niektorom jarnom čísle Motorradu som našiel upútavku na BoT (Battle of Twin) and BnB (Built not Bought) akciu na nemeckom Spreewaldringu. Tak som si najskôr klikol (a našiel...

Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 116.

01.10.2014 - Romoto Čitatelia: 9185 [Novinky - Reportáž]

-

Výstava Intermot 2014 mojím pohľadom

V dňoch 30.9. až 5.10.2014 sa v priestoroch kolínskeho výstaviska uskutočňuje populárny Intermot. Ako píšu Nemci už 50 rokov, ale ako vieme my, nie každý rok, teda nie 50 krát.

 

14.09.2014 - Romoto Čitatelia: 3692 [Novinky - Reportáž]

-

Festival Glemseck 101 - 2014

V dňoch 5.-7.septembra 2014 sa uskutočnilo ďalšie stretnutie priaznivcov Café Racer štýlu v nemeckom Glemsecku.

 

03.06.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 9726 [Novinky - Reportáž]

-

9. Haličská motorkáreň lámala rekordy

Veru tak! Ak sa nemýlim, počet motoriek na výjazde do Lučenca bol rekordný.

 

24.03.2014 - Romoto Čitatelia: 5745 [Novinky - Reportáž]

-

Výstava MOTOCYKEL 2014 v detailoch

Tak ako po minulé roky, aj v tomto som si dovolil pozrieť sa na detaily na vystavených motocykloch, tentoraz cez Dominikov objektív. A ten je, na rozdiel od mojich subjektívnych názorov naozaj objektívny.

 

14.03.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13206 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: Výstava Motocykel 2014 + stánok Motoride.sk

Aj tento rok už odštartovala každoročná výstava Motocykel, ktorá takpovediac otvára sezónu. Prinášame vám ochutnávku fotografií z toho čo môžete v Inchebe tohto roku vidieť.

 

29.01.2014 - Cacao Čitatelia: 6811 [Novinky - Reportáž]

-

Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014

Posledný januárový víkend sme strávili na výstave motocyklov pri Bodamskom jazere. Nemal som veľké očakávania, keď sme odchádzali. O to väčší zážitok to bol. Čítajte ďalej.

 

31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4659 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.

Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.

 

16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4124 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.

V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.

 

09.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4749 [Novinky - Reportáž]

-

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3

V poslednej časti reportáže by som rád upriamil vašu pozornosť na krásne detaily. Takmer na každej motorke sa našiel rukopis autora. Väčšinou išlo o zmysluplné, v menšine o nezmysluplné úpravy.

 

04.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6867 [Novinky - Reportáž]

-

Návšteva továrne Dunlop, Montluçon, Francúzsko

V rámci predstavenia a testovania novej pneumatiky pre hypersport Dunlop Sportsmart² sme mali možnosť navštíviť aj výrobnú továreň spoločnosti Dunlop v meste Montluçon v centre Francúzska.

 

03.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6886 [Novinky - Reportáž]

-

Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti

Aké sú plány so značkou Husqvarna pod krídlami KTM? Zostalo niečo aj z pôvodnej Husqvarny? Pôjde Husqvarna na Dakar? Uvidíme znova cestné motocykle a supermotardy Husqvarna? Prinášame vám zaujímavý rozhovor s Oliverom Goehringom, generálnym riaditeľom .

 

02.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4483 [Novinky - Reportáž]

-

Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP

Na výstave v Miláne som krátko vyspovedal Teishira Goto-a, teda človeka, ktorý ma v Honde na starosti štvorvalce. Zaujímal ma hlavne nový Fireblade SP a použitie top komponentov Öhlins a Brembo, ktoré až doteraz nebolo pre Hondu typické no nevynechal som ani nové štvorvalcové 650-tky.

 

11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7787 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: Výstava EICMA 2013 Miláno - Girls, girls, girls...

Každoročne v Miláne tie najnovšie moto-exponáty okrášľujú aj príslušníčky nežnejšieho pohlavia. Ešte raz sa tak vrátime do Milána a prostredníctvom objektívu člena rissko si ich pozrieme...

 

07.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5794 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - EICMA Custom

V poslednom fotoreporte z Milánskej výstavy 2013 sa pozrieme na expozícu úpravcov motocyklov. Ako už tradične väčšina stavieb má vo svojich útrobách vidlicový dvojvalec rôznej konštrukcie.

 

31.10.2013 - Romoto Čitatelia: 3668 [Novinky - Reportáž]

-

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 2.

Keď sa nám zdá, že sa nedá už nič nové vymyslieť, vždy sa dá toho ešte vymyslieť veľmi veľa. Aj show v Dornbirne bola toho príkladom.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 |

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »