Anketa:
Články - Novinky - Reportáž
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 116.
01.10.2014 - Romoto Čitatelia: 9185 [Novinky - Reportáž]

Výstava Intermot 2014 mojím pohľadom
V dňoch 30.9. až 5.10.2014 sa v priestoroch kolínskeho výstaviska uskutočňuje populárny Intermot. Ako píšu Nemci už 50 rokov, ale ako vieme my, nie každý rok, teda nie 50 krát.
14.09.2014 - Romoto Čitatelia: 3692 [Novinky - Reportáž]

Festival Glemseck 101 - 2014
V dňoch 5.-7.septembra 2014 sa uskutočnilo ďalšie stretnutie priaznivcov Café Racer štýlu v nemeckom Glemsecku.
03.06.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 9726 [Novinky - Reportáž]

9. Haličská motorkáreň lámala rekordy
Veru tak! Ak sa nemýlim, počet motoriek na výjazde do Lučenca bol rekordný.
24.03.2014 - Romoto Čitatelia: 5745 [Novinky - Reportáž]

Výstava MOTOCYKEL 2014 v detailoch
Tak ako po minulé roky, aj v tomto som si dovolil pozrieť sa na detaily na vystavených motocykloch, tentoraz cez Dominikov objektív. A ten je, na rozdiel od mojich subjektívnych názorov naozaj objektívny.
14.03.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13206 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava Motocykel 2014 + stánok Motoride.sk
Aj tento rok už odštartovala každoročná výstava Motocykel, ktorá takpovediac otvára sezónu. Prinášame vám ochutnávku fotografií z toho čo môžete v Inchebe tohto roku vidieť.
29.01.2014 - Cacao Čitatelia: 6811 [Novinky - Reportáž]

Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
Posledný januárový víkend sme strávili na výstave motocyklov pri Bodamskom jazere. Nemal som veľké očakávania, keď sme odchádzali. O to väčší zážitok to bol. Čítajte ďalej.
31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4659 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.
Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.
16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4124 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.
V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.
09.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4749 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3
V poslednej časti reportáže by som rád upriamil vašu pozornosť na krásne detaily. Takmer na každej motorke sa našiel rukopis autora. Väčšinou išlo o zmysluplné, v menšine o nezmysluplné úpravy.
04.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6867 [Novinky - Reportáž]

Návšteva továrne Dunlop, Montluçon, Francúzsko
V rámci predstavenia a testovania novej pneumatiky pre hypersport Dunlop Sportsmart² sme mali možnosť navštíviť aj výrobnú továreň spoločnosti Dunlop v meste Montluçon v centre Francúzska.
03.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6886 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti
Aké sú plány so značkou Husqvarna pod krídlami KTM? Zostalo niečo aj z pôvodnej Husqvarny? Pôjde Husqvarna na Dakar? Uvidíme znova cestné motocykle a supermotardy Husqvarna? Prinášame vám zaujímavý rozhovor s Oliverom Goehringom, generálnym riaditeľom .
02.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4483 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP
Na výstave v Miláne som krátko vyspovedal Teishira Goto-a, teda človeka, ktorý ma v Honde na starosti štvorvalce. Zaujímal ma hlavne nový Fireblade SP a použitie top komponentov Öhlins a Brembo, ktoré až doteraz nebolo pre Hondu typické no nevynechal som ani nové štvorvalcové 650-tky.
11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7787 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava EICMA 2013 Miláno - Girls, girls, girls...
Každoročne v Miláne tie najnovšie moto-exponáty okrášľujú aj príslušníčky nežnejšieho pohlavia. Ešte raz sa tak vrátime do Milána a prostredníctvom objektívu člena rissko si ich pozrieme...
07.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5794 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - EICMA Custom
V poslednom fotoreporte z Milánskej výstavy 2013 sa pozrieme na expozícu úpravcov motocyklov. Ako už tradične väčšina stavieb má vo svojich útrobách vidlicový dvojvalec rôznej konštrukcie.
31.10.2013 - Romoto Čitatelia: 3668 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 2.
Keď sa nám zdá, že sa nedá už nič nové vymyslieť, vždy sa dá toho ešte vymyslieť veľmi veľa. Aj show v Dornbirne bola toho príkladom.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!