Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1835 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26221
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15841)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10380)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti

 Zdieľať

Pridané: 03.12.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6099 [Novinky - Reportáž]

Aké sú plány so značkou Husqvarna pod krídlami KTM? Zostalo niečo aj z pôvodnej Husqvarny? Pôjde Husqvarna na Dakar? Uvidíme znova cestné motocykle a supermotardy Husqvarna? Prinášame vám zaujímavý rozhovor s Oliverom Goehringom, generálnym riaditeľom .

Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti
Oliver Goehring

Text: P. Lovíšek, Svet Motocyklov, foto: Husqvarna

Aký ste mali dôvod na kúpu Husqvarny?
Tak v prvom rade to bola príležitosť, ktorá sa naskytla. BMW dalo ponuku, my sme ju prijali. Po druhé, KTM je jasnou jednotkou na offroadovom trhu a tu už nevidíme veľa priestoru na rast. Jednoducho povedané, nie každý chce oranžovú a vždy sa nájdu zákazníci, ktorí budú chcieť niečo iné. Pre nich tu máme Husqvarnu. Okrem toho je Husqvarna ikonou a pre nás je tiež vecou prestíže.

Ako vyzerala pozícia značiek Husqvarna a Husaberg na trhu tesne pred ich zlúčením?
Husaberg predal zhruba 7000 motoriek, Husqvarna asi 9200 celkovo. V tom však boli zahrnuté aj cestné modely, teda Nuda, Terra, Strada... Čiže keď zoberieme offroadový segment, Husaberg bol po KTM jasnou dvojkou na trhu. V enduro segmente na európskom trhu mala Husqvarna 5% podiel, zatiaľ čo Husaberg mal trojnásobok – 15%. Bolo to vidieť nielen na predajných číslach, ale napríklad aj na zložení štartového poľa na nedávnej šesťdňovej, kde mal Husaberg zhruba 20% zastúpenie. A to sú pretekári, teda referenčná skupina...

Je Husqvarna v súčasnosti nejako užšie spojená so Švédskom? Máme tým na mysli, či sa nejaká časť vývoja uskutočňuje vo Švedsku...
Máme tu dvoch inžinierov, ktorí pracujú prevažne pre športový tím, ale ak sa objaví nejaká zaujímavá myšlienka, ako napríklad pred pár rokmi „obrátený“ motor, skúmame možnosti a snažíme sa o zavedenie do sériovej výroby.

V čom spočíva hlavný dôvod k návratu k starým koreňom značky?
Keď bola Husqvarna vo Švédsku, zažívala slávnu éru. Šlo hlavne o 50-te a 60-te roky, začiatok 70-tych rokov. Hlavne v motokrose bola značka ikonou. Pochopiteľne, chceli by sme značku vrátiť na výslnie. Aj preto sa odvolávame na pôvodné farby a celú históriu značky.

Nájdeme na novinkách nejaké časti z pôvodnej Husqvarny?
Nie, určite nie. Začali sme odznova, stavali sme na osvedčenom základe Husabergu a nové Husqvarny nemajú už nič s technológiou z Varese, s BMW, s Kymcom...

Prečo ste neprevzali aspoň niektoré pôvodné modely Husqvarny a nepokračujete v ich výrobe?
Tu je odpoveď veľmi podobná ako pri predchádzajúcej otázke. Máme svoju vlastnú špičkovú techniku od Husabergu a od KTM, naproti tomu technika používaná talianskou Husqvarnou je už niekoľko rokov stará, takže nebol žiadny dôvod. Pôvodné Husqvarny jednoducho neboli dostatočne konkurencieschopné.

Poďme na otázku cien, tá mnohých zaujíma. Husqvarna oslovovala zákazníkov nižšími cenami. Ako to bude teraz?
S novou Husqvarnou touto cestou určite nepôjdeme. Husqvarna je a bude prémiová značka. Motorka, na ktorej budú tie najlepšie komponenty a tomu bude zodpovedať aj cena. Talianska Husqvarna taktiež nevyrábala motorky so zámerom predávať ich lacno, chýbajúci vývoj a zastarávanie modelov a ich komponentov ich jednoducho k tomu prinútil, aby oslovovali zákazníkov aspoň nižšou cenou.

Čo sa týka ľudí, prešli nejakí z pôvodných zamestnancov do novej fabriky?
Ponúkali sme tú možnosť viacerým. Niektorí sa novej šance chytili, napríklad produktový manažér Federico Valentini, ale aj ďalší. Niektorí zasa budú pracovať v novom dílerstve vo Varese, či v sklade s náhradnými dielmi a podobne. Výroba v talianskej fabrike však končí najneskôr na konci tohto roka.

A čo náhradné diely pre vlastníkov starších modelov Husqvarny?
O náhradné diely na „talianske“ Husqvarny sa bude starať fabrika vo Varese, potrvá to minimálne sedem rokov, čo je zákonná doba.

Nájdeme v Husqvarne niekedy v budúcnosti „obrátený“ motor, aký používal Husaberg?
Náročná otázka... Vylúčiť sa to nedá, možné je všetko. Nateraz je však jasné, že od KTM Group máme tú najlepšiu techniku v offroadovom segmente a vyvíjať teraz úplne niečo iné nemá význam. Je celkom jasné, že ak by sme tak urobili, dramaticky by sme zdvihli cenu a som presvedčený, že zákazníci momentálne nie sú ochotní platiť o nejakých 30% viac za niečo iné, odlišné.

Budú sa v budúcnosti Husqvarny viac odlišovať od Husabergu a od KTM?
Netajíme sa tým, že terajšie modely vychádzajú vo veľkej miere práve z Husabergu. Práve naopak, chceli sme zachovať súvislosť s Husabergom a podčiarknuť tak spojenie toho, čo sa kedysi rozdelilo. Každopádne, do budúcna budeme určite vyvíjať a pôjdeme aj odlišnou cestou ako KTM. Ale opakujem, že použitie jednotnej platformy má hlavne obrovské výhody. Prichádzame každé dva-tri roky s výrazne modernizovanou technikou a financovať takýto náročný vývoj dvojmo by bolo zbytočné a neefektívne. Ak máte vyrábať 10.000 kusov niečoho iného, jednoducho nemôže byť efektívne investovať tak veľa peňazí do vývoja a vylepšovania. Druhá vec je, že v budúcnosti nás čakajú viaceré ťažké úlohy, Euro4, Euro5, s tým si budeme musieť poradiť a urobiť to spoločnými silami je oveľa jednoduchšie. Tiež je tu otázka náhradných dielov, ich cien a podobne. V spoločnom základe jednoducho vidíme obrovské výhody pre konečného zákazníka. Pozrime sa na takú Husqvarnu v posledných rokoch. 449 bola úplne iná, odlišná, ale kto si ju vo výsledku kúpil? Málokto. Dokonca ani kvôli cene nie. Takže odlišnosť v tomto segmente podľa mňa nie je až taká dôležitá. Iná by bola situácia, keby sme predávali čopre, tam vôbec nezáleží, či má motor o 5 koní viac, alebo menej. Ale v offroadovom segmente jednoducho musíte prísť s motorkou ktorá je najvýkonnejšia, najľahšia, najlepšie ovládateľná. A k tomu sa dopracujete naozaj len poctivým a náročným vývojom.

Zvažovali ste už otázku účasti na Rally Dakar? Zúčastníte sa?
Nie, na ďalšom ročníku určite nie a do budúcna? To sa teraz nedá povedať, ale vo všeobecnosti sa musíme sústrediť hlavne na motokros a enduro. Vstup do sveta veľkého motokrosu MX1 a MX2 nás zamestnáva dostatočne a chceme byť čo najúspešnejší v týchto našich kľúčových oblastiach, takže rally zatiaľ určite nie.

A čo supermoto?
Áno, supermoto príde. Husqvarna bola v tejto triede známa a úspešná, takže supermotardový motocykel môžem už teraz potvrdiť, príde v blízkej budúcnosti.

Poďme teda do ďalších kategórií. Čo taká Nuda? A cestné motorky všeobecne?
Nad takým niečím zatiaľ neuvažujeme. Možno niekedy vo vzdialenejšej budúcnosti príde aj to, ale momentálne je Husqvarna offroadová značka a týmto smerom sa budeme uberať aj naďalej. Výnimkou je spomínané supermoto, možno časom príde nejaké „civilné“ enduro, uvidíme.

Prečo sa zmenili názvy jednotlivých modelov? Namiesto WR máme TE, namiesto CR je TC...
Dobrá otázka, zatiaľ sa ma to nikto neopýtal. V tomto smere tiež pokračujeme v tradícii, ktorú založil Husaberg a okrem toho sa mi toto súčasné označenie zdá logickejšie a jednoznačnejšie – TC znamená „two stroke cross“, FE zasa „four stroke enduro“... Z označenia je tak hneď jasné o akú motorku ide.

Ako to bude s farbami motoriek v budúcnosti? Zostane pre budúcnosť táto kombinácia?
Samozrejme! Určite zostaneme pri bielo-modro-žltej kombinácie. To sú farby Husqvarny, Švédska a tak by to malo aj zostať. Toto je spôsob, ktorým sa vraciame k švédskym koreňom značky a takisto spôsob, ktorým chceme motorky na prvý pohľad odlíšiť od zvyšku štartového poľa.

Viac informácií o nových Husqvarnách nájdete aj na: www.husqvarna-motorcycles.com alebo u oficiálnych predajcov Husqvarna Motorcycles na Slovensku: Motocorse.sk, Bratislava, www.husqvarnamotorcycles.sk, Pneumoto, Piešťany, www.foxracing.sk

Pridané: 03.12.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria