Anketa:
Články - Novinky - Reportáž
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 116.
07.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5565 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2
Pokračovanie komentovanej fotogalérie z Bad Salzuflenu - Custom Bike Show 2012.
04.12.2012 - Romoto Čitatelia: 9188 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1.
1.decembra sme sa s Cacaom zúčastnili výstavy CUSTOMBIKE 2012 v nemeckom Bad Salzuflene. Už dlho som túžil pozrieť sa na výstavu netradičných - „ručne“ vyrobených motoriek.
27.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6191 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Girls, girls, girls...
Ešte sa raz vrátime na tohtoročnú výstavu v Miláne aby sme sa tentoraz pokochali na tých krajších exponátoch, ktoré sa dali v jednotlivých stánkoch stretnúť...
27.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8686 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500
Na tohtoročnom výstavisku v Miláne som vyspovedal aj človeka, ktorý stál za vývojom novej modelovej rady 500 kubíkových modelov Honda.
22.10.2012 - lejbo Čitatelia: 5692 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Čínska výstava CIMA Motor 2012
V jednom z najväčších nepoznaných miest sveta - Chongqing sa dňa 11. – 14. októbra konal 11ty ročník motocyklovej výstavy China International Motorcycle Trade Exhibition (CIMAMotor). Na ploche 60,000 m² prezentovalo viac ako 400 spoločností z toho 90% domácich.
14.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 47893 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson Prešov slávnostne otvorený
Nie dávno po otvorení prvého oficiálneho dealerstva Harley-Davidson na Slovensku v Bratislave sa dočkali priaznivci legendárnej značky aj na východe. Aj keď Prešovský Harley privítal zákazníkov už počas tejto sezóny, jeho oficiálne otvorenie v plnej paráde prebehlo až včera.
01.06.2012 - FaDe Čitatelia: 5481 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson Demo Truck opäť zavítal do Bratislavy
Rok sa s rokom zišiel a po oslave 1. narodenín oficiálneho dílerstva Harley-Davidson na Slovensku do Bratislavy opäť zavítal pekný kamión s logami Harley-Davidson plný testovacích motoriek.
13.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8044 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Predstavenie noviniek Harley-Davidson Sportster 72 a Softail Slim v Bratislave
Nemohli sme chýbať na predstavení dvojice noviniek z dielne Harleya. Novinky boli na Slovensku predstavené len s necelým dvojtýždňovým oneskorením oproti amerike a dokonca týždeň pred veľkými predstaveniami verejnosti v nemecku na IMOT-e a v amerike na Dealer Expo v Indianapolise.
21.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 9567 [Novinky - Reportáž]

Ako sme privítali Štefana Svitka po príchode z Dakaru
Dnes navečer priletel náš úspešný dakarský reprezentant Pišto Svitko na viedenské letisko. Nemohli sme porušiť tradíciu motorkárskeho uvítacieho výboru, ktorú sme založili pri Katrošových úspechoch, a tak sme sa na letisko vydali pekne na motorkách.
21.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14978 [Novinky - Reportáž]

Výstava EICMA Miláno 2005
Včera sa v talianskom Miláne skončil 63. ročník jednej z najväčších motocyklových výstav sveta, EICMA.
25.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 19178 [Novinky - Reportáž]

Cassovia Retro 2004
V týchto dňoch prebieha v Košiciach výstava veteránov, ktorú usporiadal Retromoto Club Košice. Výstava je umiestnená v priestoroch nákupného centra Cassovia.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!