Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2123 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30664
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18051)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12613)

Články - Novinky - Reportáž

slider

Custombike show 2024, Bad Salzuflen

V prvý decembrový víkend sa už tradične uskutočnil CUSTOMBIKE-SHOW. Súčasťou tejto veľkolepej prehliadky toho najlepšieho čo vzniklo v garážach a dielňach hlavne v Nemecku,...

slider

Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101

Prvý septembrový víkend majú v kalendári červenou farbou zakrúžkovaný všetci café racer priaznivci žijúci v strednej (a blízkej) Európe. Pri nemeckom meste Leonberg...

slider

Custombike Show Bad Salzuflen 2023

V živote šťastne ženatého muža sú dva dátumy, na ktoré sa nezabúda. Meniny si pamätať nemusí, každý rok mu ich pripomenú ráno v rádiu. V Nemecku pre priaznivcov customov...

slider

Motofestival Glemseck 101- 2023

Rok prebehol ako voda a ja som na lúke v Glemsecku v podvečer v piatok 1.septembra staval stan takmer tom istom mieste ako vlani.

slider

Výstava Motocykel 2023 sa začala dnes

Tradičná výstava Motocykel v bratislavskej Inchebe sa začala dnes a potrvá až do nedele 12. 3. 2023. Po dlhšom čase je opäť v plnom formáte. Máš sa na čo tešiť!

slider

Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.

Pomerne veľké zastúpenie na popri tradičnej H&D scéne mala kategória Street Fighter. Takéto biky sa samozrejme vyskytli aj minulosti, ale nie v takom počte a z môjho pohľadu...

slider

Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.

Tak som v tomto roku predsa len ten môj Grand Slam dal na štyri účasti. Pri písaní článku Glemseck 101 vydanie rok 2022 som úplne zabudol na Custombike Show v nemeckom Bad...

slider

Motofestival Glemseck 101- 2022

Prvý septembrový víkend je v Nemecku tradičným stretnutím Café Racer komunity v podobe Glemseck 101. Po dvoch rokoch pôstu spôsobeným covidom som sa sem mimoriadne tešil.

slider

Intermot 2022

Naposledy som bol na Intermote v roku 2014 a to bola vtedy na dnešné pomery veľká sláva. Svet prosperoval, výrobcovia ponúkali novinku za novinkou a všetci boli spokojní.

slider

Café Racer Fesival - Monthlery 2022

Ak sa podarí, tak rád cestujem, a ak sa podarí cestovať letecky, tak som (pre manželku) otravný návštevník novinových stánkov na letisku. Vždy doslova snorím po zahraničných...

slider

Racing-Festival 2022 - Spreewaldring

V niektorom jarnom čísle Motorradu som našiel upútavku na BoT (Battle of Twin) and BnB (Built not Bought) akciu na nemeckom Spreewaldringu. Tak som si najskôr klikol (a našiel...

Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 116.

07.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5565 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2

Pokračovanie komentovanej fotogalérie z Bad Salzuflenu - Custom Bike Show 2012.

 

04.12.2012 - Romoto Čitatelia: 9188 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1.

1.decembra sme sa s Cacaom zúčastnili výstavy CUSTOMBIKE 2012 v nemeckom Bad Salzuflene. Už dlho som túžil pozrieť sa na výstavu netradičných - „ručne“ vyrobených motoriek.

 

27.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6191 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Girls, girls, girls...

Ešte sa raz vrátime na tohtoročnú výstavu v Miláne aby sme sa tentoraz pokochali na tých krajších exponátoch, ktoré sa dali v jednotlivých stánkoch stretnúť...

 

27.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8686 [Novinky - Reportáž]

-

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Na tohtoročnom výstavisku v Miláne som vyspovedal aj človeka, ktorý stál za vývojom novej modelovej rady 500 kubíkových modelov Honda.

 

22.10.2012 - lejbo Čitatelia: 5692 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: Čínska výstava CIMA Motor 2012

V jednom z najväčších nepoznaných miest sveta - Chongqing sa dňa 11. – 14. októbra konal 11ty ročník motocyklovej výstavy China International Motorcycle Trade Exhibition (CIMAMotor). Na ploche 60,000 m² prezentovalo viac ako 400 spoločností z toho 90% domácich.

 

14.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 47893 [Novinky - Reportáž]

-

Harley-Davidson Prešov slávnostne otvorený

Nie dávno po otvorení prvého oficiálneho dealerstva Harley-Davidson na Slovensku v Bratislave sa dočkali priaznivci legendárnej značky aj na východe. Aj keď Prešovský Harley privítal zákazníkov už počas tejto sezóny, jeho oficiálne otvorenie v plnej paráde prebehlo až včera.

 

01.06.2012 - FaDe Čitatelia: 5481 [Novinky - Reportáž]

-

Harley-Davidson Demo Truck opäť zavítal do Bratislavy

Rok sa s rokom zišiel a po oslave 1. narodenín oficiálneho dílerstva Harley-Davidson na Slovensku do Bratislavy opäť zavítal pekný kamión s logami Harley-Davidson plný testovacích motoriek.

 

13.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8044 [Novinky - Reportáž]

-

Fotoreport: Predstavenie noviniek Harley-Davidson Sportster 72 a Softail Slim v Bratislave

Nemohli sme chýbať na predstavení dvojice noviniek z dielne Harleya. Novinky boli na Slovensku predstavené len s necelým dvojtýždňovým oneskorením oproti amerike a dokonca týždeň pred veľkými predstaveniami verejnosti v nemecku na IMOT-e a v amerike na Dealer Expo v Indianapolise.

 

21.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 9567 [Novinky - Reportáž]

-

Ako sme privítali Štefana Svitka po príchode z Dakaru

Dnes navečer priletel náš úspešný dakarský reprezentant Pišto Svitko na viedenské letisko. Nemohli sme porušiť tradíciu motorkárskeho uvítacieho výboru, ktorú sme založili pri Katrošových úspechoch, a tak sme sa na letisko vydali pekne na motorkách.

 

21.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14978 [Novinky - Reportáž]

-

Výstava EICMA Miláno 2005

Včera sa v talianskom Miláne skončil 63. ročník jednej z najväčších motocyklových výstav sveta, EICMA.

 

25.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 19178 [Novinky - Reportáž]

-

Cassovia Retro 2004

V týchto dňoch prebieha v Košiciach výstava veteránov, ktorú usporiadal Retromoto Club Košice. Výstava je umiestnená v priestoroch nákupného centra Cassovia.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »