Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja úprava
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 41.
12.04.2010 - doddy Čitatelia: 41380 [Vaše stroje - Moja úprava]

Malá motorka pre veľkých mužov alebo úprava Drag Star XVS 650-tky
Po trojročnom šetrení peňazí a postupnej úprave svojho Draka 650 som sa dostal na koniec mojej cesty. Mám motorku takú, akú som chcel.
08.04.2009 - vmax Čitatelia: 13239 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako som montoval StarCom na Varaderko
Zastavili sme sa na obed a poriadne napráskali, potom sme si sadli na motorky a Juro hlási do vysielačky: „Peťo, ideš s diaľkovými alebo ste sa tak nažrali?“ Cez slzy od rehotu nevidím a otváram plexi na mojej Schubertke.
20.01.2009 - Soki Čitatelia: 22983 [Vaše stroje - Moja úprava]

Jawa 350 - ako urobiť z babky dievčinu
O jawách sa toho už napísalo veľa. Ja to skúsim vziať trocha z inej stránky a podeliť sa so všetkými o nejaké skúsenosti a hlavne rady pri úpravách tohto prinajmenšom „zaujímavého“ stroja.
22.06.2006 - motofanatic Čitatelia: 12721 [Vaše stroje - Moja úprava]

Suzuki GSX-R 750 Vampire red line OMtuning
Zasa nebolo čo v zime robiť, tak som si stvoril svojho Upírika - motorku, ktorá je INÁ ako ostatné a ktorá ma rada len a len mňa.
04.02.2006 - JAWAstreet Čitatelia: 25806 [Vaše stroje - Moja úprava]

Jawa 350 Street
Moja raketka. Taká skromná úprava.
08.12.2005 - wild Čitatelia: 26910 [Vaše stroje - Moja úprava]

Yamaha Wildstar 1600 - Wild tak trochu na nemecký štýl
Po 4 mesiacoch sa mne a kamarátovi Mariánovi Pieckovi podarilo dokončiť Wild-a na ktorom dominuje zadná 300mm pneu Avon.
24.10.2005 - caferacer175 Čitatelia: 51366 [Vaše stroje - Moja úprava]

ČZ 175/477 (1969) Café Racer
Chcem vám predstaviť svoj motocykel ČZ 175/477 Oilmaster, rok
výroby 1969. Hoci mám 19 rokov, som priaznivcom starých zavodných
motocyklov a štýlu café racer. Svoj motocykel som si chcel upraviť v
podobnom duchu.
23.09.2005 - zajo78 Čitatelia: 20727 [Vaše stroje - Moja úprava]

SUZUKI GSF 1200
V pohode zvládne jazdu do práce, ale aj k moru. Športová jazda mu nerobí väčšie problémy. Cestovanie vo dvojici je bezproblémové.
19.01.2005 - Scarp Čitatelia: 29323 [Vaše stroje - Moja úprava]

Simson S51 v úprave - Minitest
V predchádzajúcom článku som písal ako som ho upravoval a teraz vám prinášam minitest
20.12.2004 - Scarp Čitatelia: 30434 [Vaše stroje - Moja úprava]

Simson S51 - úprava
Väčšina dnešných motorkárov začínala práve na Simsone, nehovorím že je to zlá motorka ale môže byť aj lepšia...
08.10.2004 - OMtuning Čitatelia: 20179 [Vaše stroje - Moja úprava]

Honda CBR900RR fireblade (úprava P.B.) – ILLEGAL STREETFIGHTER:)
Každý má svoj štýl. Každý má svoj cieľ. Každý je jedinečný...:)
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!