Anketa:
Články - Technika - Úpravy motocyklov
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 106.
19.09.2012 - Romoto Čitatelia: 12359 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ako na caféracer - časť 3.
Kupujem KAWU ZR 7. Ročník 2000, takmer nepoškodenú. Chcel som niečo po miernej havárke, ale nepodarilo sa. Zámer je jasný: jednoduchý motor, najlepšie vzucháč, jednoramenná kyvka vzadu, USD vidlica vpredu a cefé racer look.
18.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5471 [Technika - Úpravy motocyklov]

KTM Adventure Custom
Zaujímavú prestavbu zrealizoval Mace Tech Industries. Pod ruky im dostala KTM 640 Adventure z roku 2000, ktorá po dokončení prác s originálom veru veľa spoločného nemá.
17.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9212 [Technika - Úpravy motocyklov]

Kit na prestavbu BMW R 1200 GS - BMW R 120 GS
Talianska firma Unit Garage prináša kit na prestavbu BMW R 1200 GS po ktorej bude moderný stroj vizuálne pripomínať staré BMW R 80 GS. Tento kit dostal názov BMW R 120 GS.
04.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12244 [Technika - Úpravy motocyklov]

Triumph Bonneville CRD18 od Café Racer Dream
Triumph Bonneville je jednou z motoriek ktorá sa často objavuje ako základ pre prestavbu motocykla. Dobre poslúžil aj pre dielňu Café Racer Dream v ktorej prešiel zoštíhľovacou kúrou.
30.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13817 [Technika - Úpravy motocyklov]

Café Racer BMW R100
Rôzni úpravcovia motoriek čoraz častejšie siahajú po starých vzduchom chladených BMWčkach. Túto prestavbu zrealizoval Aric Russom, umelec a fotograf z Massachusetts.
24.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6189 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ducati Multistrada Biuta od Carla Roscia
Tak táto Ducati Multistrada 1000DS z roku 2003 si prešla zmenou takpovediac od hlavy až po päty keď sa ju rozhodol Carlo Roscia spolu so svojím bratom prestavať.
15.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4320 [Technika - Úpravy motocyklov]

Marcus Walz Hardcore Cycles Benchmark
Najnovšia generácia drag bikov od Marcusa Walza nesiem meno Benchmark. Aj keď sú navonok podobné predchádzajúcim modelom tak až 90% dielov je úplne nových.
13.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4719 [Technika - Úpravy motocyklov]

Moto Morini 3 1/2 od Emporio Elaborazioni
Taliansky úpravca Emporio Elaborazioni predstavil svoje najnovšie dielo a to prestavbu Moto Morini 3 1/2.
07.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4952 [Technika - Úpravy motocyklov]

Radical Ducati RAD 02 Imola
Úpravca motocyklov Radical Ducati so sídlom v Madride prestaval už nejeden stroj talianskej značky Ducati. Tento krát sa pozrieme bližšie na stroj s názvom RAD 02 Imola.
06.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4512 [Technika - Úpravy motocyklov]

Vilner Ducati Monster Bulgari
Ďalšia úprava motorky v podaní firmy Vilner uzrela svetlo sveta. Po dosť odvážnej prestavbe BMW F800 R Predator prichádza bulharská firma s úpravou Ducati Monster 1100 EVO.
12.07.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7148 [Technika - Úpravy motocyklov]

Harley Davidson F1-XLR od Shaw Speed & Custom
Na základe Harley Davidson XL 1200N Sportster vytvorili v Anglicku jeho pretekársku verziu nazvanú F1-XLR.
30.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3507 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ghezzi-Brian Motard V-Twin - upravené Griso
Prednedávnom sa ukázali na internete fotografie mylne považované za špionážne fotografie novej Moto Guzzi. Nová Guzzinka to veru je avšak jedná sa o upravené Griso 1200 8V.
28.06.2012 - tryskac Čitatelia: 20710 [Technika - Úpravy motocyklov]

Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore
Meranie tlaku oleja je po meraní kompresie jedna z najzákladnejších metód zisťovania mechanického stavu motorov. Veľkosť mazacieho tlaku a jeho postupný pokles hovorí o celkovom opotrebovaní motora.
26.06.2012 - Romoto Čitatelia: 15674 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ako na caféracer - časť 1.
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. Keď som na jar 2011 dokončil eSVéčku...
14.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4951 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ducati Diavel DVC Motocorse
Motocorse, talianska spoločnosť zaoberajúca sa výrobou špeciálnych dielov na motocykle, predstavila svoju vlastnú upravenú Ducati Diavel, ktorú pomenovala Ducati Diavel DVC Motocorse.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!