Anketa:
Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu
ZdieľaťPridané: 22.03.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 16295 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Awia (BMW R 1150 GS 2002) a Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
Seriál článkov - Motoride expedition Egypt 2006:
| Seriál článkov: Motoride expedition Egypt 2006 | Nasledujúci
![]() |
Trasa výpravy |
Plánovaná trasa vedie cez Maďarsko, balkánske štáty (Rumunsko, Bulharsko), Turecko a Blízky východ (Sýria, Jordánsko) a Sinaj až na juh Egypta, k Asuánskej priehrade. Je dlhá približne 11 000 km a vyhradili sme si na ňu 25 dní. Ďalšie informácie o prípravách a trase nájdete na novej stránke egypt.motoride.sk, ktorú budeme priebežne aktualizovať.
Podporili nás
- Buldog – Silárd nám daroval čižmy Axo Enduro
- Ceper Studio Outdoor Movies prisľúbilo zapožičať fotoaparát a videokameru, po návrate spracovať krátky dokumentárny film
- Styx sľúbil technickú výpomoc
- Touranbike ponúkol predĺženie testu systému automatického mazania reťaze (ktorý momentálne testuje Herghott a prejde s ním aj túto trasu) a poskytne náplň Ultraseal do pneumatík.
- Landigas spol. s r.o. dodá motorový olej značky REPSOL.
S ďalšími podporovateľmi vedieme rozhovory (pribudnú sem hneď po dohode). Samozrejme, budeme veľmi radi, ak nám ponúknete akúkoľvek pomoc či podporu.
Pridané: 22.03.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Motoride expedition Egypt 2006:
| Seriál článkov: Motoride expedition Egypt 2006 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motoride expedition Egypt 2006 - Herghott
- Motoride expedition Egypt: kniha v plnom znení + celý film - Herghott
- Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo - Awia
- Kniha Motoride Expedition Egypt na pultoch predajní - Awia
- Motoride expedition Egypt alebo na dvoch kolesách k pyramídam - Awia
- Cestopisná kniha a DVD Motoride Expedition Egypt 2006 - Awia
- Porovnanie starého a nového modelu Hondy XL 1000 Varadero - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!