Anketa:
Motocyklom roka 2002 v ČR sa stala Honda VFR 800
ZdieľaťPridané: 11.03.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9086 [Novinky]
Včera večer prebehlo v priamom prenose TV Prima vyhlásenie ankety Motocykl roku 2002 v ČR.
![]() |
V kategorii skútrov získal najviac hlasov model Yamaha XQ 125 Maxster, najobľúbenejším endurom sa stala litrová Suzuki V-Strom, medzi chopprami dominoval prvý vodou chladený Harley-Davidson V-ROD, najobľúbenejším športovým cestovným motocyklom je Honda CBR900RR Fireblade a prvé miesto medzi stodvadsaťpäťkami obsadila Honda XL 125V Varadero.
Česká verejnosť prejavila o túto anketu dosiaľ nebývalý záujem. Zapojilo sa celkom 46.583 osôb, z toho 15.882 ich hlasovalo pomocov kupónov z tlače a 30.701 využilo možnosť hlasovať prostredníctvom internetu. Počet hlasujúcich bol oproti minulému roku viac ako dvojnásobný.
Zdroj: www.tiscali.cz
Pridané: 11.03.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Motonovinky roku 2003 - Awia
- Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850 - Vidicon
- Honda VFR 800 V-tec, alebo bolo mi to treba? - SADLATY
- Novinky 2008 v triede cestné enduro/enduro - Herghott
- Výsledky ankety Bike roka 2020 - Redakcia
- HMC Motoshow - Testovací deň pre širokú verejnosť - Awia
- Motokrosové špeciály Yamaha 2008 na trati - Awia
- Veľká alpská porovnávačka 2023! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph posiela na cesty nový Tiger Sport 800 Tour 2026
- Honda CB125R: Štýlový mestský naháč v nových farbách pre rok 2026
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť Juraj Varga na bugine až v roku 2027
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!







