Anketa:
UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006
ZdieľaťPridané: 09.08.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5140 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas uplynulého víkendu sa konal piaty závod UEM AA 2006 na okruhu v Moste. O ďalšie majstrovské body do tohto šampionátu sa bojovalo v 6 triedach, medzi ktoré patrí aj 125SP.
Náš team pricestoval na tento závod bojovať o ďalšie majstrovské body, naladiť podvozok nového motocykla a hľadať nové možnosti zrýchlenia na tomto okruhu.
Vo štvrtok sme absolvovali voľné testovacie jazdy, ktorých účelom bolo optimálne nastavenie obidvoch motocyklov. Podaril sa výrazný posun v nastavení novej aprilie 2006, ktorá dosiahla vyššiu maximálnu rýchlosť a dosiahnutý čas bol dokonca o sekundu lepší než na starom motocykli. Napokon sme rozhodli, že kvalifikácia a závod sa odjazdí na minuloročnom motocykli.
V piatok dopoludnia v prvej kvalifikácii, zajazdil náš jazdec čas: 2:00,7, vytvoril nový traťový rekord pre triedu 125SP a zaradil sa na čelo priebežného štartového poľa.
![]() |
V Sobotu v druhej kvalifikácii sa zmenili atmosferické podmienky a dosiahnutý čas bol o 0,2 sekundy horší oproti prvej kvalifikácii.
Poradie po oboch kvalifikáciách:
Poz | Jazdec | Čas |
---|---|---|
1. | Michal Puškár (SK) | 2:00,71 |
2. | Petr Kolár (CZ) | 2:01,35 |
3. | Giovanni Altomonte (I) | 2:01,44 |
4. | Radek Lamich (CZ) | 2:02,29 |
5. | Miroslav Sedlo (CZ) | 2:02,48 |
6. | Radek Chlibek (CZ) | 2:04,99 |
7. | Miloš Nesic (SCG) | 2:05,40 |
8. | Nickolas Marturiello (I) | 2:05,74 |
9. | Radek Brazda (CZ) | 2:06,12 |
10. | Katrin Mayer (D) | 2:06,65 |
... | ... | ... |
16. | Michal Mišák (SK) | 2:10.75 |
V závode po štarte, sa do čela dostal talian Altomonte. Na druhú pozíciu sa zaradil Michal Puškár. Postupne začali dobiehať jazdcov na Hyosungoch, ktorých chytrí funkcionári pričlenili k majstrovskej triede. Jeden z nich Altomonteho pustil, ale Michala tvrdo zabrzdil a Puškár mal veľa starostí, aby sa mu vyhol čo sa mu podarilo, ale stálo to 3 sekundy, ktoré potom musel sťahovať čo nebolo jednoduché, lebo Giovanni išiel vo veľkej forme. V predposlednom kole Michal zajazdil absolútny traťový rekord pre triedu 125SP: 1:59,262 . V poslednom kole v nájazde do retardéra Altíka obehol a v technickej pasáži si vybudoval mierny náskok. V nájazde do ľavotočivej zákruty za „Matadorom“ Michal viedol, keď sa mu do cesty priplietol ďalší Hyosung. Ten Puškára vystrčil von z dráhy , čo využil Altmonte a dostal sa vedľa Michala. Takto bojovali side by side vedľa seba celú nasledujúcu pasáž, až do predposlednej zákruty. Normálne by to Michal vyhral, bol by v zákrute prvý, ale tam zrazu ďalší Hyosung, rovno Michalovi v ceste. Puškár sa mu vyhol prudkým manévrom, tým sa však Altomonte dostal pred neho a zvíťazil.
![]() |
Náš tým srdečne ďakuje zástupcom Hyosungov a funkcionárom za to že nás pripravili o víťazstvo. (Ani nezmyselná diskvalifikácia po závode by na tom nič nemenila, pretože vydreté a zaslúžené víťazstvo je otázka prestíže a nemôže ho zobrať pár „dôležitých“ funkcionárov. Dôležité je to čo vidia diváci)
Náš jazdec Michal Puškár si aj napriek nezmyselnej diskvalifikácii udržal vedúce postavenie v priebežnom poradí UEM AA Championship 2006. Nasledujúci závod sa koná na budúci týždeň v Chorvátskej Rijeke.
Výsledky závodu pred diskvalifikáciou:
Poz | Jazdec | Strata |
---|---|---|
1. | Giovanni Altomonte (I) | |
2. | Michal Puškár (SK) | + 0,41 |
3. | Petr Kolár (CZ) | + 16,9 |
4. | Radek Lamich (CZ) | + 17,3 |
5. | Miroslav Sedlo (CZ) | + 33,9 |
6. | Katrin Mayer (D) | |
7. | Miloš Nesic (SCG) | |
8. | Radek Chlibek (CZ) | |
9. | Nickolas Marturiello (I) | |
10. | Radek Brazda (CZ) | |
... | ... | |
17. | Michal Mišák (SK) |
Komentáre:
MP Furtom racing Press service michalpuskar.webpark.sk
Foto: Jindra Klásek, Marián Krchniak
Pridané: 09.08.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 25.-27.8.2006 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke - Harly
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 1-3.9.2006 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Brno 15-17.9.2006 - Harly
- 4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka - Redakcia
- Prvé preteky Alpe Adria sezóny 2013 na Slovakiaringu zrušené! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!