ISSN 1336-6491 | Online: 1926 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (47 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (105)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový kabát pre Yamahu R6

 Zdieľať

Pridané: 11.03.2008 Autor: Diger
Čitatelia: 12188 [Vaše stroje - Moja motorka]

Mnohí z nás sa určite stretli s pocitom, že jeho motorka, aj keď bola vysnívaná, nie je tá pravá. Respektíve vedel by si ju predstaviť aj trošku inak.

Nedávno, je tomu asi rok, som kúpil Yamahu R6, r. v. 2000. V tej dobe som sa rozhliadal po motorke, ktorá by sa mi páčila a spĺňala moje kritériá. Bolo ich niekoľko a práve R6 bola tá, ktorá ich vedela naplniť do bodky. Keď som si ju priniesol domov, bol som z nej celý namäkko ako každý, čo si do garáže zaparkuje svojho nového dvojkolesového tátoša. Vtedy som ani len netušil, že príde deň, keď sa rozhodnem na nej popracovať a zmením jej image.

Čo ma k tomu vlastne viedlo? Ani sám neviem. Ale pravdepodobne to, že ja som večne nespokojný :-), ale i jeden obrázok, ktorý som náhodne objavil na jednej motorkárskej stránke. Tak som si povedal, že keď bude moto v zime stáť v garáži, zmením jej šat. Čo by som však mal zmeniť? Nie a nie sa rozhodnúť. Vedel som, že lak bude iný. Prichádzali do úvahy viaceré varianty, ale po dlhom rozmýšľaní som si vybral práve túto.

Asi aj preto, že od malička som inklinoval k lietadlám a od útleho detsva som lepil modely stíhačiek. A keďže moja najobľúbenejšia bola F-14, tak je jasné, že moja motorka bude nosiť jej šat. Neváhal som a kontaktoval som môjho kamaráta, ktorý sa podieľal aj na kabátiku mojej druhej CBR 600F.

Ako to vlastne celé bolo? Prvé čo sa mi nepáčilo, bola predĺžená podsedlová časť. Šmyk sem a tam a bolo po nej. Svetlo tiež nebolo podľa môjho gusta, tak som ho prelepil dvoma krúžkami, prestriekal čiernym sprejom. Krúžky odlepil a nastriekal tmavým sprejom na svetlá, aby kruhy nezostali červené. Dal som vytočiť nové závažíčka, zmenil racingové stupačky za klasiku, keďže ja jazdím turisticky a dal som spraviť polepy. Ostatné už bolo len na lakýrnikovi. Použil vodou riediteľné farby. Najprv nastriekal celú moto na čierno a potom podľa šablóny pridával striebornú. Nič zvláštne, ale mne sa to páči.

Dá sa povedať, že mi dvojmesačné čakanie ani nevadilo, no keď sa asi pred dvoma týždňami v nedeľu oteplilo, tak som bol hotový, pretože žiadny výjazd som nemohol absolvovať, pretože som nemal kam naliať benzín. :-) Teraz je však v garáži a ja som rád, že som bol ochotný čakať. Teraz ju už len na vás, či sa vám bude páčiť alebo nie.

Pridané: 11.03.2008 Autor: Diger Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha YZF-R6 2000:

Foto:
Yamaha YZF-R6 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:YZF-R6
Rok:2000
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:121.7 k (89.5 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 11500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Výška sedla:820 mm
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:260 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (47 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (105)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »