ISSN 1336-6491 | Online: 1224 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30255
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17848)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12407)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Scottoiler má novú vychytávku - Slipperblock

 Zdieľať

Pridané: 22.03.2008 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13975 [Bleskovky - Novinky]

Pre tých, ktorým by nestačil duálny injektor automatického mazača reťaze, Scottoiler vyvinul novú vecičku - "slipperblock".

Slipperblock by sa dalo voľne preložiť ako mazací blok. Je to malý kvádrik, ktorý sa uchytí na kyvku a reťaz prechádza ním (niečo na štýl garážových čističov reťaze). Oproti injektorom má veľkú výhodu, reťaz pri vstupe totiž najprv očistí a až potom namaže, takže olej prichádza na kov, nie na nečistoty.

Asi každému je jasné, že reťaz sa pri jazde točí vysokými rýchlosťami, preto je veľmi dôležité správne uchytenie bloku ku kyvke. Návod vraví o využití existujúcich dier a skrutiek (napríklad od gumených silentblokov na kyvke), ale ráta aj s prípadmi, ktoré takéto vhodné body nemajú. Vtedy treba siahnuť po pribalenom medzikuse, ktorý sa ku kyvke pripevní sťahovacími páskami. Zároveň si treba uvedomiť, že v súvislosti s vyššie spomenutým je mazací blok súčiastka podliehajúca opotrebeniu.

 Scottoiler Slipperblock system
Scottoiler Slipperblock system

Blok sa vyrába pre reťaze 520 a 525/530. Dosť do pohody je jeho cena - 20 libier, čiže niečo pod 900 Sk. Avšak pozor, ide iba o cenu mazacieho bloku s montážnymi prvkami, nie celého mazacieho systému. Slipperblock sa teda montuje k už existujúcim Scottoliler systémom (podľa môjho názoru by však nemal byť problém ani s použitím pri systémoch iných značiek).

Pre english speaking čitateľov ešte prikladám odkaz na oficiálnu stránku.

Pridané: 22.03.2008 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »