Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

7. Stretnutie Motoride-ákov alebo takmer odfúknutý Motoride Tour 2008

Pridané: 10.09.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13307 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Po minuloročnom upršanom stretku v Tatrách, sme sa tentoraz stretli na západe a priamo v čase veľkej veternej smršte. Padanie stromov nás našťastie vytrestalo len výpadkom prúdu v piatok v noci.

Seriál článkov - Motoride Stretko:

Tohtoročné stretko si zobral na starosti znovu jeden z nás. Motoride-ák bugy nás pozval na miesta neďaleko jeho domova, neďaleko Čachtíc. Konkrétne sme sa stretli v rekreačnom stredisku Planinka (www.planinka.sk) v Malých Karpatoch - 25 km od mesta Trnava, 25 km od mesta Piešťany, 4 km od obce Dechtice, 4 km od obce Dobrá Voda.

Vzhľadom na naozaj nevľúdne, a mierne upršané počasie sa dalo čakať, že účasť bude nižšia. Ja som na Planinku dorazil asi o štvrtej a prišiel na zaujímavej moto lahôdke, ktorú vám čoskoro predstavíme v teste na ruskom stroji Ural Sportsman. Areál, ktorý som našiel ma naozaj dostal, pekný kaštieľ, všade voľne pobehujúce zajačiky a ďalšie zvieratá ako srnky, pávy a podobne v miestnej mini ZOO. Čo však nepotešilo nikoho bolo určite počasie. Silný vietor nenarobil problémy len motorkárom, ale zlomil a zvalil starý strom hneď vedľa kaštieľa. Domáci pán mal tak plné ruky práce.

Na Planinke pred výjazdom

Čakal ma tu aj bugy, ktorý už stihol privítať aj niekoľko motorideákov a porozdeľovať chatky. Vzhľadom na počasie sa do stanu nikto nechystal :-) Keďže sme predpokladali menšiu účasť ako bola pôvodne plánovaná po dohode s domácim pánom sme znížili poplatok za ubytovanie o 200 Sk s tým, že nebude na sobotný večer pripravený sud piva na voľno. Samozrejme pivo bolo k dispozícii v bare. V piatok na každého kto prišiel však čakal skvelý guláš, plán sobotného výjazdu, účastnícka nálepka a voľne aj nálepky motoride.sk. Večer sme sa postupne všetci stretli v kaštieli v jedálni a strávili sme ho ako inak zoznámením a kecaním. Zostali sme dlho do noci, až kým nevypadla elektrika. Pivo nám ale chutilo aj pri sviečkach a kto zostal určite neľutoval, súboj v tom kto povie lepší vtip. Vyšlo to tak nejako spontánne a aj keď si jediný nepamätám viem, že každý mal dosť. Vonku sa medzi tým diali veci. Silný dážď a vietor lámal stromy, elektrické stĺpy a bral strechy. Aj na prístupovú cestu na planinku spadol jeden strom a tak sa chalani, ktorí z okolia prišli len pozrieť museli ubytovať.

Sobota

Sobotňajšie ráno nás privítalo takým neutrálnym počasím. To najhoršie sa cez Planinku a okolie prehnalo v noci a zobralo zo sebou strechy, stromy a zničilo elektrické vedenie. Bolo ale pod mrakom a dážď visel na vlásku. Okrem tých, čo už na Planike boli sme čakali na ďalších motorideá-kov, ktorí došli na výjazd a odložili sme odchod na 10:30.

Celý spoločný výjazd mal pod palcom bugy aj s kamošmi, ktorí skvele organizovali celú našu kolónu aj s blokovaním križovatiek. Zohratá partia sa postarala o rýchly a bezpečný prejazd. Ja s Uralom som sa zavesil na koniec kolóny a všetko bedlivo sledoval a spravil aj pár fotiek. Po prvej prestávke na pumpe, kde nás dobehli aj poslední opozdilci sme vyrazili na Čachtice.

Tu včerajšia veterná smršť zanechala veľké stopy. Popadané stromy, celá dedina bez elektriny, všade na cestách naplavené blato a štrk. Bugy vyviedol celú kolónu až na lúku tesne pod hradom. Ako správny hostiteľ bol pripravený a každému rozdal plastovú podložku pod bočný stojan. Potom už nič nebránilo tomu aby sme vybehli na hrad, ktorý teraz žije a teší sa veľkému záujmu aj vďaka filmu Bátorička. Domáci chalani, zostali pri motorkách strážiť prilby a bundy a tak sme si všetci mohli pozrieť hrad naľahko.

Cesta k hradu bol zarúbaná

Po prehliadke hradu nasledoval presun krásnymi cestičkami (aj keď miestami naplavenými blatom) do Starej Turej, kde na každého čakal obed aký si pred výjazdom vybral z ponuky. Tu sa k nám pripojil aj Tino na ďalšej špecialitke, trojkolke Can-am Spyder, ktorú sme práve testovali.

Po obede mala nasledovať jazda cez kopanice po nádherných cestičkách s pekným výhľadom. Čo sa týka jazdenia mal to byť vrchol bugy-ho ponuky, ale prerušili ho dve navzájom nesúvisiace udalosti. Tou prvou bol defekt na Transalpe chalana z Vrbového, kde sa naša kolóna rozdelila. Ja na Urale som zostal s ním ako vhodný servisný voz. Defekt sprej bol len dočasným riešením. Nakoniec sme museli defekt opraviť. Perfektné servisné vybavenie Urala prišlo vhod no súprava na lepenie duší v ňom chýbala. Vrátil sa k nám aj bugy s ďalšími chalanmi a zhodili sme koleso. Keď som už vyzúval pneumatiku, tak zavolal jeden z chalanov, že našiel otvorený pneuservis. Rozobraté koleso sme hodili na Urala a odviezli do pneuservisu v Sobotišti. Tu ma chlapík, so špeciálnym prístupom k zákazníkom hneď na úvod zdrbal, prečo nemám ešte vybratú dušu. Skončilo to nakoniec tak, že som koleso na mieste vyzul, on dušu zalepil a ja som ho naspäť obul a nafúkal. Za túto službu si zapýtal kilečko a my sme sa mohli vysmiati vrátiť k nešťastnému Transalpu. Ten bol po chvíli pojazdný a my sme mohli pokračovať.

Zvyšok kolóny medzičasom kvôli dažďu, ktorý ich zastihol na trase vypustil návštevu Brezovej pod Bradlom a Štefánikovej mohyly a vrátil sa na Planinku. My sme si však užili skvelú bugy-ho trasu a zastavili sa na mieste s perfektným výhľadom. Na mohylu sme však nešli ani my a vrátili sme sa na Planinku. Kto prišiel len na spoločný výjazd podvečer šiel domov, no niektorí ďalší sa ešte ubytovali.

Čachtice

Na večeru bola pripravená skvelá cigánska kuracia aj bravčová. Každý si vzal koľko vládal zjesť. K tomu nejaké to pivko a posedenie vonku pri grile, kde zas bugy opekal špekačky. Zapálil som aj šišu (vodná fajka) so skvelým tabakom, ktorý som si doniesol ešte zo Sýrie (Egypt MEE 2006) a bola proste pohodička. Bola by úplná keby sa bedna nerozhodol zostať a spolu s Kristián Tino Dudík-m vyskúšať povestnú východniarku výdrž pri poldeci. Hájiť farby východu som mal teda ja a pustili sme sa do trojboja (Spišská borovička, Janko Becher a Karpatská Brandy) Že to bolo veselé budú vedieť asi hlavne ostatní prísediaci pri grile. Podľa očitých svedkov sa to však zaobišlo bez incidentov a keď nadišiel môj čas nahodil som slalom do chatky a oblečený v motorkárskom zaspal od únavy :-) A týmto vlastne pre mňa aj skončil sobotný večer...

Nedeľa

Ráno bolo pre mnohých ťažké. Na pláne boli predvádzacie jazdy na Urale, v sajdke som odviezol každého, kto mal záujem. Všetci vystupovali maximálne vysmiati tak mám pocit že sa bavili. Ako letel čas bolo treba sa pobaliť a pobrať na dlhú cestu. Mňa čakala cesta na východ „skratkou“ cez Liptov, kde sme ešte s Beal-om filmovali Urala. Kým som sa dostal po všetkých pracovných povinnostiach domov bolo po polnoci... Za mnou ale skvelý víkend a znovu po roku som stretol super ľudí a spoznal nových.

Zhodnotenie:

Termín akcie aj miesto sme tentoraz zverejnili už v marci v slušnom časovom predstihu. Veľká vďaka patrí bugy-mu, ktorý všetko dohodol, pripravil, navrhol trasu a nakoniec ňou spolu s kamošmi nás všetkých aj previedol. Čo však ovplyvniť nevieme je počasie no napriek tomu si myslím, že akcia sa vydarila. Kto bol vie ako bolo a kto nie môže prísť o rok. Celý kalendár je plný klasických zrazov a tak je čoraz ťažšie zvoliť termín. Do konfliktu s inou akciou sa určite dostaneme aj o rok. Putovná turistická akcia však iná nieje a tak je len na tebe čomu dáš prednosť.

A kde sa stretneme o rok? Tak to teraz naozaj netuším. Po siedmych ročníkoch Motoride tour sme boli na severe, juhu, západe aj na východe, v Čechách aj Poľsku. Ak máš dobrý tip a chuť pomôcť s organizáciou tak sa ozvi v diskusii. Ja už niekoľko rokov rozmýšľam nad stretkom na Ukrajine a trasou aj pre cesťáky zjazdnou... Nechajme sa prekvapiť. Termín je však už teraz známy, ostaneme verný 7. ročnej tradícii a aj ôsme stretko bude v polovici augusta.