Anketa:
Nová cestná kubatúra 450GP - dobrý nápad vs. nezmysel?
ZdieľaťPridané: 06.03.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 12973 [Šport - Cestné Motocykle]
Pri surfovaní internetom človek natrafí na všeličo. Dnes sa mi podarilo naraziť na veľmi zaujímavú alternatívu k súčasným možným riešeniam kubatúr 250ccm a 125ccm, o ktoré sa snaží do budúcnosti Dorna a FIM, navyše, táto by bola dostupnejšia širšej jazdeckej základni.
Podstata celého projektu je veľmi jednoduchá a zakladá sa na tom, že na 1 ráme dokáže záujemca postaviť tri verzie pretekárskeho stroja - motokrosový špeciál, supermotard a jogurt.
Ako základ si vynaliezavý tím zo španielskej firmy BeOn Automotive zobral motokrosové špeciály kubatúry do 450 kubíkov a zhodil z nich všetky zbytočnosti nepotrebné na cestu. Výhodou tohto riešenia je použitie takmer bezproblémových motorov, voči ktorým nemajú výhrady ochrancovia prírody narozdiel od dvojtaktných motorov a disponujú výkonom okolo 50-55 koní, ktorý nie je úplne stropom takéhoto stroja.
Riešenie by malo byť zaujímavejšie o to viac vďaka svojej relatívne nízkej cene, za ktorú máte plnohodnotný stroj na okruhové cestné jazdenie. Z pôvodnej mašiny teda zostáva ako základ rám s motorom. Vymenené sú komponenty ako pruženie, kolesá, stupačky, riadidlá a iné drobnosti a samozrejme kapotáže. Dôležitým faktom je, že aplikované zmeny nezasahujú do pôvodného rámu a motorka sa dá naspäť vrátiť do stavu na off-road, prípadne supermoto jazdenie.
Takto vyzerá prestavba v zrýchlenej verzii
Aby sme boli konkrétnejší. Momentálne sú k dispozícii kity pre Kawasaki KXF 450, KTM SXF 450, Yamaha YZF 450, Honda CRF 450 a Suzuki RMZ 450 a obsahujú:
- 43mm USD Marzocchi vidlicu so zdvihom 120mm,
- nové okuliare,
- modifikovaný MX tlmič,
- cestné riadidlá a stupačky,
- 120/70-17 3.5\" predný disk,
- 155/60-17 4.5\" zadný disk,
- slick pneumatiky od Dunlopu,
- radiálky Brembo - radiálny strmeň aj pumpičku,
- predný kotúč s priemerom 320mm značky Sunstar,
- nový reťazový kit,
- nové kapotáže vrátane krytu nádrže,
- digitálne budíky.
Na obrázkoch môžete vidieť finálne verzie strojov a konečná hmotnosť záleží na pôvodnej kroske. V konečnom dôsledku sa ručičká váhy zastaví v okolí 105 kilogramov a motor disponuje výkonom 55 koní. Cena celého kitu je približne 4.500,-€.
MX stroje s kitmi na cestné jazdenie
KTM |
Kawasaki |
Yamaha |
Suzuki |
Honda |
Ešte v septembri 2008 sa konali aj prvé preteky podobne prerobených strojov. Vtedy Yamaha postavila stroje so základom v MX a vybavila ich podvozkovými komponentami z novej R6-ky.
Prvotina od Yamahy na komponentoch R6-ky |
Som zvedavý ako sa celá situácia vyvine, ale myslím si, že cestná kategória s relatívne malým výkonom, dobrou ovládateľnosťou a vývážením štartového poľa, navyše za dobrú cenu by mohla priniesť super preteky aj k slabším jazdcom. K dobrým jazdným vlastnostiam prispieva nízka hmotnosť a pružný motor neublíži. Ďalšie plus je fakt, že zopár značiek už začína rozmýšľať aj o sériovej produkcii do bežnej premávky. Dúfam, že kríza nepotlačí túto novú kategóriu do úzadia a budeme sa mať na čo tešiť.
zdroj a foto: internet, motociclismo.es
Pridané: 06.03.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!