Anketa:
Rally Dakar ročník 2006 - Lisabon - Dakar
ZdieľaťPridané: 14.02.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5528 [História]
Po prvý krát v histórii, rally Dakar okúsila Portugalsko a jeho hlavné mesto Lisabon, hostilo jazdcov pred štartom. Európske etapy dali zažiariť miestnym jazdcom a až v Afrike sa rozpútal ten pravý „Dakar“.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Očakával sa súboj medzi Mitsubishi a Volkswagenom. Víťazstvo sa hneď po vstupe do Mauretánie, začalo nakláňať skôr k japonskej značke. Držiteľ titulu, Stephane Peterhansel, však spáchal sériu chýb a víťazom sa stal, jeho tímový kolega, Luc Alphand. Medzi motorkami sa už na začiatku rally odpísal Cyril Despres, keď si poranil pravé rameno. Víťazom sa stal Marc Coma. Na najvyšší stupeň v kategórii nákladiakov sa postavil Rus Vladimir Chagin na Kamaze. Bohužiaľ aj tento ročník postihla smrť. Zahynul motorkár Andy Caldecott a dvaja diváci v Guinei a Senegale.
Trasa rally Dakar 2006 |
- Štart: 31. December 2005 Lisabon
- Cieľ: 15. Január 2006 Dakar (Ružové Jazero)
- Deň odpočinku: 8. Január 2006 Nouakchott (Mauretánia)
- Dĺžka rally: 9,043 km
- Dĺžka meraných úsekov: 4,813 km
- Prejdené krajiny: Portugalsko, Maroko, Mauretánia, Mali, Guinea, Senegal
Na štarte 475 strojov:
- 232 motoriek
- 174 áut
- 69 nákladiakov
V cieli 193 strojov:
- 93 motoriek
- 67 áut
- 33 nákladiakov
Zaujímavosti:
- V priebehu etapy medzi Nouakchottom a Kiffou, Austrálčan Andy Caldecott, víťaz prvého afrického špeciálnu roka, zomrel po ťažkej havárii.
- Dvojnásobný víťaz šampionátu WRC, Carlos Sainz, sa rozhodol vstúpiť do kolotoča rally Dakar. Stal sa súčasťou teamu VW s ambíciami vyhrať.
- Despres si po páde v šiestej etape vykĺbil rameno, no aj napriek tomu pokračoval v súťaži a skončil druhý.
- Organizátori zakázali používať GPS. Road book sa tak znova stal bibliou jazdca.
- Stephane Peterhansel sa stal držiteľom ďalšieho rekordu. Vyhral najviac špeciálok, teraz ich má na konte 51.
Trasa:
- 1. etapa : Lisbonne – Portimao (370 km z tohi83 km meraných)
- 2. etapa : Portimao – Malaga (567 km z toho 115 km meraných)
- 3. etapa : Nador – Er Rachidia (672 km z toho 314 km meraných)
- 4. etapa : Er Rachidia – Ouarzazate (639 km z toho 386 km meraných)
- 5. etapa : Ouarzazate – Tan Tan (819 km z toho 350 km meraných)
- 6. etapa : Tan-Tan – Zouerat (792 km z toho 444 km meraných)
- 7. etapa : Zouerat – Atar (521 km z toho 499 km meraných)
- 8. etapa : Atar – Nouakchott (568 km z toho 508 km meraných)
- Deň odpočinku v Nouakchotte
- 9. etapa : Nouakchott – Kiffa (874 km z toho 599 km meraných)
- 10. etapa : Kiffa – Kayes (333 km z toho 283 km meraných)
- 11. etapa : Kayes – Bamako (705 km z toho 231 km meraných)
- 12. etapa : Bamako – Labé (872 km z toho 368 km meraných)
- 13. etapa : Labé – Tambacounda (567 km z toho 348 km meraných)
- 14. etapa : Tambacounda – Dakar (634 km z toho 254 km meraných)
- 15. etapa : Dakar – Dakar (110 km z toho 31 km meraných)
Top10
Motorky
1. | COMA | (ESP) | KTM |
2. | DESPRES | (FRA) | KTM |
3. | SALA | (ITA) | KTM |
4. | BLAIS | (USA) | KTM |
5. | DE GAVARDO | (CHI) | KTM |
6. | ULLEVALSETER | (NOR) | KTM |
7. | DUCLOS | (FRA) | KTM |
8. | CASTEU | (FRA) | KTM |
9. | RODRIGUES | (POR) | YAMAHA |
10. | VINTERS | (LET) | KTM |
Autá
1. | ALPHAND (FRA)/PICARD (FRA) | MITSUBISHI |
2. | DE VILLIERS (AFS)/THORNER (SUE) | VOLKSWAGEN |
3. | ROMA (ESP)/MAGNE (AND) | MITSUBISHI |
4. | PETERHANSEL (FRA)/COTTRET (FRA) | MITSUBISHI |
5. | MILLER (USA)/VON ZITZEWITZ (ALL) | VOLKSWAGEN |
6. | SCHLESSER (FRA)/BORSOTTO (FRA) | SCHLES-FORD-RAID |
7. | SOUSA (POR)/LURQUIN (BEL) | NISSAN |
8. | SABY (FRA)/PERIN (FRA) | VOLKSWAGEN |
9. | CHICHERIT (FRA)/BAUMEL (FRA) | BMW |
10. | MAGNALDI (FRA)/DEBRON (FRA) | SCHLES-FORD-RAID |
Kamióny
1. | CHAGIN (RUS)/YAKUBOV (RUS)/SAVOSTIN (RUS) | KAMAZ |
2. | STACEY (HOL)/GOTLIB (BEL)/DER KINDEREN (HOL) | MAN |
3. | KABIROV (RUS)/BELYAEV (unk)/MOKEEV (RUS) | KAMAZ |
4. | DE AZEVEDO (BRE)/MARTINEC (unk)/JUSTO (BRE) | TATRA |
5. | SUGAWARA (JAP)/HAMURA (JAP) | HINO |
6. | VISMARA (ITA)/CAMBIAGHI (ITA) | MERCEDES |
7. | SUGAWARA (JPN)/SUZUKI (JAP) | HINO |
8. | ECHTER (ALL)/GOBEL (ALL)/VAN DOOREN (HOL) | MAN |
9. | SADLAUER (unk)/MAIER (AUT)/MAYER (AUT) | MAN |
10. | REIF (AUT)/PICHLBAUER (unk)/HUBER (AUT) | MAN |
Video
zdroj: www.dakar.com
Pridané: 14.02.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 2003 - KTM, KTM a zase KTM - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Dakare 2006 - Awia
- Slovenská účasť na Dakare potvrdená! - Herghott
- Dakar 2006 v cieli, víťazom Coma - Herghott
- Dakar 2006 odštartovaný! - Herghott
- Dakar 2006 – Katriňák už doma, Caldecott mŕtvy - Herghott
- Aký bol prvý ročník Motoride Enduro Rally 2006 - Awia
- Trasa 30. ročníka Rally Lisabon Dakar známa - Awia
- Dakar 2018 - 40. ročník štartuje už v sobotu 6. 1. 2018 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora