Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29788
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17607)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12181)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

70 koní v jednovalci - KTM 690 Duke R

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 9583 [Bleskovky - Predstavujeme]

Po predstavení na výstave EICMA v Miláne som sa nestačil čudovať, čo to zase v Mattighofene vyviedli. Už tak silnej LC4-ke navýšili zdvihový objem a výkon sa dostal poriadne vysoko.

Nový R-kový Duke má zvýšený zdvihový objem z 654 kubických centimetrov na 690, čo sa dosiahlo vyšším zdvihom, pričom vŕtanie zostalo rovnaké. Výsledkom je 70 koní a 70 Nm a to je na sériový jednovalec už skutočne poriadna pecka. Pri hmotnosti 148 kilogramov vrátane náplní bez paliva to bude riadne pekelná jazda. Ako je pri R-kových modeloch KTM zvykom, aj R-kový Duke dostal rám lakovaný do oranžovej farby a typické bielo-čierne lakovanie plastov.

 Na pomalších zakrútených cestách je to lietadlo.
Na pomalších zakrútených cestách je to lietadlo.

Okrem toho sa nad predným kolesom leskne karbónový blatník, zadné svetlo má čierny odtieň, vyladené bolo taktiež odpruženie a predná upside-down vidlica dostala TiAlN úpravu povrchu klzných trubiek. Aby toho nebolo málo, servisný interval bol predĺžený z 5000 na 7500 kilometrov.

 Za dizajn sa hanbiť nebudete.
Za dizajn sa hanbiť nebudete.

Pred dvoma rokmi sme mali štandartného Duka v tomto teste a nenudili sme sa veru ani kilometer. Smiešne ľahká ovládateľnosť a agilita spolu s vynikajúcimi brzdami a tvrdým športovým podvozkom robili z jazdy pôžitok ako máločo iné. Je to úplne iné vozenie ako na ťažkých 600-vkových štvorvalcoch, v zákrutách sa vyslovene hrajkáte a letíte neuveriteľnou ľahkosťou. V R-ku je pridaných 7 koní zabalených do štýlového obleku a servisný interval je dlhší o 50%. Za cenu 9430 € je to len o 270 € viac ako za štandardný model Duke. Tomu sa povie pridaná hodnota.

www.ktm.com

Pridané: 02.05.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »