ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Víťazom triedy do 125 cc na VC Španielska Cecchinello

 Zdieľať

Pridané: 12.05.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6680 [Šport - GP 125]

Veľka cena Španielska - do 125 cc

 Lucio Cecchinello
Lucio Cecchinello
JEREZ 11. mája (SITA) - Taliansky jazdec Lucio Cecchinello sa stal víťazom pretekov MS motocyklov Veľkej ceny Španielska v kubatúre do 125 cc. Druhý došiel do cieľa Nemec Steve Jenkner, tretiu priečku obsadil Alex de Angelis zo San Marina.

Výsledky - VC Španielska - 125 cc:
1. Lucio Cecchinello (Tal.) Aprilia 41:52,177 min
2. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia 41:52,265
3. Alex de Angelis (San Marino) Aprilia 41:52,555
4. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 41:53,562
5. Stefano Perugini (Tal.) Aprilia 41:53,864
6. Casey Stoner (Austr.) Aprilia 42:03,579
7. Hector Barbera (Šp.) Aprilia 42:03,673
8. Youichi Ui (Jap.) Aprilia 42:07,754
9. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 42:10,781
10. Mirko Giansanti (Tal.) Aprilia 42:11,074

Priebežné poradie MS:
1. Steve Jenkner 52 bodov
2. Daniel Pedrosa 46
3. Lucio Cecchinello 46
4. Andrea Dovizioso 38
5. Stefano Perugini 36
6. Youichi Ui 31
7. Mirko Giansanti 27
8. Alex de Angelis 26
9. Pablo Nieto (Šp.) 20
10. Casey Stoner 16

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 12.05.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »