Anketa:
Pripravuje Kawasaki pre rok 2012 Versys 1000?
ZdieľaťPridané: 13.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Novinky]
Francúzky online moto magazín moto-net.com zachytil na fotografiách pripravovaný Versys 1000.
Pravdepodobne ďalšia novinka, ktorú Kawasaki chystá do Milána po ZZR 1400 a dvojici ER6 je cestovné enduro Versys 1000. Pre túto kategóriu je trochu netradične zvolený motor - radový štvorvalec, ktorý asi pochádza z modelu Z 1000.
![]() |
Dizajnovo nezaprie podobnosť s menším Versysom 650. Je to kombinácia rámu a motora Z1000 a zadnej podsedlovky a kapotáží Versysa 650. Podobne ako Multristrada alebo Tiger 1050 bude mať Versys vyslovene cestné zameranie bez väčších off-road ambícií.
Kawasaki zatiaľ o týchto informáciách mlčí, no ak sa to potvrdí, bude to vstup tejto značky do tohto segmentu od čias modelu KLV 1000, ktorý bol klonom veľkého V-Stroma.
Zdroj: www.moto-net.com
![]() |
Pridané: 13.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Kawasaki Versys 1000 2012 - Veľký zed trochu inak - mikulec
- Pozvánka: Kawasaki Tour 2012 - vyskúšaj si novinky Kawasaki - Redakcia
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Kawasaki - Versys 1000 realitou - Awia
- EICMA 2018 - Kawasaki: návrat W800, nový Versys 1000 + Z400 a H2 SX SE+ - Awia
- Litrový cestovateľ - Kawasaki Versys 1000 - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 1000 – Šedá myš chytila farbu - zeON
- Uhýbajte z cesty, rúti sa veľký Zed - Kawasaki Z1000 - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: CFMOTO ukázala očakávanú 1000MT-X a V4 SR-RR prototyp
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka
- EICMA 2025: Yamaha na EICMA 2025: Oslava tradície a technológie
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
- EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
- EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov
- Yamaha XSR900 GP 2026 Legend Yellow – pocta Kennymu Robertsovi
- MV Agusta Brutale 800 2026 – naháč s DNA športového motocykla
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!











