ISSN 1336-6491 | Online: 3135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rossi v roku 2004 v Yamahe

 Zdieľať

Pridané: 11.11.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6848 [Šport - MotoGP]

Taliansky majster sveta v pretekoch cestných motocyklov Valentino Rossi podpísal dvojročnú zmluvu s tímom Yamaha

 Valentino Rossi
Valentino Rossi
LONDÝN 10. novembra (SITA, Reuters) - Taliansky majster sveta v pretekoch cestných motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP Valentino Rossi bude v novej sezóne jazdiť za tím Yamaha. Vedenie japonského tímu v pondelok potvrdilo, že s Rossim podpísalo dvojročnú zmluvu. "Sme všetci veľmi šťastní, že Valentino bude v roku 2004 pôsobiť v Yamahe," povedal výkonný riaditeľ tímu Lin Jarvis. Dvadsaťštyriročný Talian minulý týždeň po záverečnom podujatí sezóny - VC Valencie oznámil svoj odchod z tímu Honda, s ktorým získal tri majstrovské tituly v rade. Platný kontrakt s Hondou mu vyprší 31. decembra a hneď potom by mal začať testovať so svojím novým tímom. "Z našich rozhovorov vyplynulo, že dosiahnuť úspech v MotoGP s tímom Yamaha je preňho i pre nás obrovskou výzvou. Má mimoriadny talent a pre náš tím bude veľkým prínosom," dodal Jarvis. Keďže hlavným sponzorom Yamahy je výrobca cigariet Gauloises and Fortuna, Rossi bude pravdepodobne po prvý raz v kariére jazdiť s reklamou na tabakové výrobky, čo doteraz odmietal.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 11.11.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »