Anketa:
Montezemolo chce do Ferrari Valentina Rossiho
ZdieľaťPridané: 13.10.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5891 [Šport - MotoGP]
Prezident Ferrari sníva o talianskom šampiónovi v kokpite červeného monopostu
RÍM 13. októbra (SITA, Reuters) - Taliansky motocyklový pretekár Valentino Rossi by mohol v nasledujúcej sezóne presedlať na štyri kolesá. Deň potom, čo fenomenálny Talian získal svoj tretí titul v rade v najprestížnejšej triede MotoGP (predtým do 500 cc), oznámil prezident tímu formuly 1 Luca di Montezemolo, že chce, aby Rossi robil v budúcej sezóne testovacieho pilota stajne z Maranella. "Seriózne testovanie, žiadny vtip alebo zábava," povedal Montezemolo pre talianske rádio Anch'io Sport. "Vždy je ťažké prejsť z dvoch na štyri kolesá a v súčasnosti to platí ešte viac. Valentino je však veľkým šampiónom a symbolom talianskeho motoristického športu," dodal prezident Ferrari, ktorý sníva o talianskom jazdcovi v kokpite červeného monopostu. Posledným Talianom, ktorý sa stal vo Ferrari majstrom sveta bol Alberto Ascari v rokoch 1952 a 1953.
Rossi, podobne ako Michael Schumacher, v posledných rokoch dominuje vo svete cestných motocyklov. Je päťnásobným majstrom sveta, keď v triede do 125 cc vyhral v roku 1997, vo štvrťlitroch sa stal majstrom sveta o dva roky neskôr a od roku 2001 dominuje v najsilnejšej kubatúre. Jeho veľkou láskou v autách však nie je formula 1, ale svetová rely. História už pozná jeden príklad úspešného prechodu od motoriek k formulám. Brit John Surtees sa na konci 50-tych a začiatkom 60-tych rokov stal štyrikrát majstrom sveta cestných motocyklov v triede do 500 cc, aby potom v roku 1964 získal s Ferrari majstrovský titul aj v seriáli MS F1.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 13.10.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Triumf suveréna Rossiho na domácej pôde - sita
- Valentino Rossi si zajazdí na Rely V. Británie - sita
- Majstrom sveta MotoGP je Joan Mir! Suzuki získalo titul po 20 rokoch - Awia
- Criville skončil s aktívnou činnosťou - sita
- Melandri najmladším majstrom sveta - sita
- Rossi v roku 2004 v Yamahe - sita
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
- GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006 - Awia
- Qantas Australian 250cc Grand Prix - Katoh opäť bližšie k titulu majstra sveta - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!