Anketa:
Predstavujeme: Prilba HX 412 od Švajčiarskeho výrobcu IXS
ZdieľaťPridané: 08.02.2013 Autor: ChesterTT
Čitatelia: 7476 [Bleskovky - PR bleskovka]
Helmy od švajčiarskeho výrobcu IXS, ktoré sa vďaka hmotnosti, materiálu a vlastnostiam nestratia ani na okruhu a dobre poslúžia aj pri kažedodenom vetraní hlavy na okreskách.
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
HX 412 je integrálna helma z kevlar/karbon/fiberglass materiálu, ktorý zabezpečuje potrebnú tvrdosť, pružnosť a stabilitu, ktorú dnešný jazdec potrebuje keď príde na to najhoršie. O zapínanie sa starajú DD krúžky. Ventiláciu má zase na starosti nastaviteľný vetrací systém s prúdením okolo brady a temena, ako to už u helmách vyššej triedy býva zvykom.
![]() |
HX 412 |
Ochranu očí jazdca zabezpečuje plexi s antifogom a nepoškriabateľnou vrstvou na povrchu. Samozrejme sa dá jednoducho vymeniť za pár sekúnd. Vnútro tvorí polyesterová plne vyberateľná a prateľná výplň. Helmu dostať kúpiť v troch farebných prevedeniach - silver, red a blue.
![]() |
IXS HX 412 red |
Zhrnutie:
- materiál - kevlar/fiberglass/karbon
- plexi - antiscratch, antifog vrstvy
- bradový deflektor, nosový deflektor
- nastaviteľné vetranie
- DD krúžky
- certifikát ECE 22.05
- hmotnosť 1390 +- 50g
Prilbu IXS HX 412 môžete vyhrať v ankete Bike roka 2013
Navyše máte možnosť vyhrať túto prilbu ak zahlasujete v ankete Bike roka 2013. Dve helmy IXS HX 412 v hodnote 2 x 270,40 EUR venovala do súťaže firma Bikers Centrum Slovakia.
Pridané: 08.02.2013 Autor: ChesterTT Zdieľať
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Predstavujeme: Prilba CMS CRI F carbon-kevlar - Redakcia
- Predstavujeme: Enduro/cross prilba SHAD Snap - Redakcia
- Čitateľská anketa Bike roka 2013 a Motoshop roka 2012 - Redakcia
- Čitateľská anketa Bike roka 2014 a Motoshop roka 2013 - Redakcia
- Testovacie dni SUZUKI 2013 - Redakcia
- Prilba prilieb = AGV PistaGP - Redakcia
- Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2013 - Redakcia
- Pozvánka: 11. 5. 2013 - Slovenský deň motocyklistov - Redakcia
- BULDOG – novinky sezóny 2013 - Redakcia
- Predstavujeme: Cross helma Kenny Performance - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Pomôžme Kankovi - hranica 20 000 € prekročená!
- Nová hobbydielňa aj pre motorkárov v Petržalke
- Čester TéTé, Tučná Berta (MT-01) a Trip po Slovensku (2747 kilometrov)
- „Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude
- Čestrova Tlstá Berta - Yamaha MT01

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!