Anketa:
Vyskúšané na Elefante: Oxford Hot Hands Carbon - vyhrievané rukoväte (návleky) bez nutnosti montáže gripov
ZdieľaťPridané: 20.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12203 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Vyhrievané rukoväte pozná určite každý turista. Nie každý možno ale vie, že v ponuke Oxfordu sú rukoväte alebo skôr návleky, ktoré nevyžadujú demontáž a výmenu gripov na motorke, a predsa vám poskytnú ruky v teple počas jesennej, zimnej či jarnej sezóny alebo na vašej dovolenke.
Seriál článkov - Na motorke v zime:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Na motorke v zime | Nasledujúci
Keďže tohto roku som vyrazil na zimný zraz Elefantentreffen na skútri Piaggio Fly 125, ktorý sa mi do rúk dostal len tesne pred odchodom, využil som príležitosť otestovať vyhrievané rukoväte bez nutnosti montáže gripov - Oxford Hot Hands.
Oxford Hot Hands |
Vlastnosti Oxford Hot Hands:
- Rýchla montáž a demontáž
- Vyhrievané návleky sa upevňujú na pôvodné gripy
- Regulácia teploty v dvoch stupňoch
- Signalizácia zapnutia pomocou LED
- Vhodné na všetky druhy motoriek a štvorkoliek
- Vhodné na sezónne využitia počas chladnejšieho počasia
- Možnosť prenosu medzi viacerými motorkami, resp zo starej na novú
- Malá spotreba el. energie - menej ako 3A
Obsah balenia |
Inštalácia
Inštalácia Hot Hands je veľmi jednoduchá. Balenie obsahuje kabeláž s poistkou, ktorú pripevníme priamo na batériu. Keďže pravdepodobne neuvažujeme nad pravidelným používaním, nebude to vadiť. Stále je možná aj montáž cez relé na zapnuté zapaľovanie motorky, aby rukoväte nefungovali keď motorka nie je naštartovaná a nevybili tak batériu. Keďže ja som ich inštaloval na jeden víkend, pochopiteľne som kabeláž pripojil priamo na batériu.
Vypínač - ovládanie rukovätí |
Ako druhé som upevnil vypínač - ovládanie rukovätí. Keďže skúter nemá klasickú rúrku riadidiel, pripevnil som ho na spätné zrkadlo sťahovacou páskou. Potom stačilo už len spojiť vypínač s káblom z napájania a pripojiť oba návleky Hot Hands. Na záver som "upratal" a upevnil káble na motorke tak, aby neprekážali a neboli len tak voľne vo vzduchu.
Montáž mne aj s fotením celého postupu zabrala cca 40 minút. Všetko záleží ale hlavne od motorky na ktorú to montujete, pretože každá má jednotlivé miesta inak dostupné.
Prevádzka - cesta na zimný zraz Elefantentreffen 2013
Reportáž z Elefantov už na motoride.sk zverejnená bola: Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli. Počas cesty sme zažili všetko, pekné počasie v teplote mierne nad nulou, jazdu v daždi a cestou späť aj mráz a sneženie. Piaggio malo nahodené veľké plexi, ktoré trochu krylo aj rukoväte. Vyhrievanie som mal však zapnuté non-stop.
Pripravený na štart |
V daždi, keď som mal kožené rukavice Held s Gore-Texom, som mal vyhrievanie zapnuté naplno. Návleky mali príjemnú teplotu a vôbec nehriali priveľa. Keď som použil neskôr tenšie rukavice Bike Gore (cyklistické s Windstoperom, v ktorých jazdím v zime), tak som musel občas prepínať vyhrievanie na slabší výkon, pretože návleky boli až príliš horúce. Tu som teda ocenil možnosť regulácie v dvoch stupňoch.
Za ďalšiu výhodu som považoval aj fakt, že Hot Hands som na zraze zhodil dole a schoval pod sedlo. Malo to niekoľko výhod: nikto mi ich nevzal, nemohlo sa stať, že by ich niekto zapol a vyšťavil mi batériu a navyše neboli v nedeľu ráno zasnežené.
Treba rátať s tým, že rukoväte - resp návleky zväčšia priemer gripov. Nie sú veľmi hrubé, ale nejaký milimetrík pribudne. Asi ako keď chytíte hrubšie gripy na nejakom cruiseri. Na dotyk sú však príjemne mäkké a neprešmykujú. Z vnútornej časti sú pokryté jemnou protišmykovou gumou, takže sa netreba ani obávať, že budú prešmykovať na gripoch.
Pripravený na cestu domov |
Celkovo som počas tripu dlhého takmer 1000 km ocenil hlavne rýchlu a nenáročnú montáž a to hlavné: RUKY v TEPLE :-)
Záver
Ak sa venujete turistike, určite siahnete po niektorom z modelov napevno inštalovaných vyhrievaných rukovätí. Inštalácia si vyžaduje síce viac práce ale, rukoväte sú robustnejšie, odolnejšie a máte ich vždy "poruke". Ak však budete motorku predávať, pravdepodobne pôjdu rukoväte s ňou k novému majiteľovi.
Hot Hands je dobrá voľba na sezónne využitie. Ak si počas roka chcete vychutnať ovládanie v originálnych rukovätiach na vašej motorke a Hot Hands nahodíte na svojho naháča, jogurta, štvorkolku či ostré enduro len na jazdy v zimnom alebo chladnom počasí. Ak si káblovačku v motorke necháte, pripojenie rukovätí je otázka minútky. Ak si ich pribalíte do batožiny, môžete ich nahodiť iba ak to bude potrebné.
Navyše ako ma upozornili čitatelia, je tu ešte jedna možnosť využitia Hot Hands a to na madlá pre spolujazdca. tref napísal: "Priateľka to má na zadnom madle, aj keď ruky spolujazdca nie sú tak vystavené zime ako vodiča, ale pochvaľuje si to. Akurát trochu chýba možnosť regulácie, bez rukavíc je to až moc teplé." - tref hovorí ale o staršom modeli HotHands bez regulácie. Testovaný model mal reguláciu v dvoch stupňoch.
Cena Oxford Hot Hands Carbon: 47,90 €.
Plusy, mínusy
jednoduchá montáž a demontáž, prispôsobia sa priemeru rukoväte, nemusia byť na motorke po celý rok, môžu sa použiť na viac motoriek „v rodine“, možnosť využitia na madlá pre spolujazdca | zväčšujú priemer rukoväte, nie sú určené na celoročné používanie |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Rukoväte na test poskytla spoločnosť www.motosvet.sk.
Pridané: 20.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Na motorke v zime:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Na motorke v zime | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vyhrievané rukoväte Heat Demon Grip Warmers - Komfortná jazda za každých podmienok - eNeM
- Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma - Awia
- Predstavujeme: Oxford má v ponuke vyhrievané rukoväte na všetky druhy motoriek / štvorkoliek - Awia
- Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli - Brco928
- Zimowy motocyklowy zlot pingwina 2013 – Elefantentreffen meets Metal Mulisha - eNeM
- Ako neuložiť motorku na zimný spánok, alebo ako bezpečne jazdiť aj v zime... - Harly
- Otestovali sme DexShell Overcalf Merino - nepromokavé podkolienky v ľade aj na Elefantentreffen-e - mikulec
- Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu - Awia
- Test vyhrievanej vesty Warm-vest - Herghott
- Fotoreport: Elefantentreffen 2012 - očami Slovak Honda scooter tímu - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- Moto Morini Rumble (2025) - kompaktný, ale štýlový bobber
- VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road
- Benelli konceptom TRK 902 Xplorer ukazuje kam bude smerovať
- Kymco predstavilo prvý adventure maxi skúter CV-R5 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora