Anketa:
Šampionát klasického endura 2013 začne v Kuchyni pretekom zaradeným aj do kalendára UEM Alpe Adria
ZdieľaťPridané: 05.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4340 [Šport - Enduro]
Napriek chladnému počasiu sa po viacerých rokovaniach potvrdilo, že podujatie MM SR, Slovenského pohára a pohára SMF kat. hoby v Kuchyni v dňoch 6.-7.4.2013 uskutoční. Uvedený šampionát je zaradený i do kalendára majstrovstiev UEM Alpe Adria.
Program tohto „endura na piesku“ začína vo vojenskom priestore VTSÚ Záhorie už v piatok 5.4.2013 technickou prebierkou motocyklov, ktoré budú následne odovzdané do uzatvoreného parkoviska a jazdci si ich vyzdvihnú až ráno pred štartom. Prví jazdci sa na viac ako 45 km dlhú trať vydajú v sobotu i v nedeľu o 9,00 hod.
Jazdci tried MM SR, Slovenského pohára a kadeti absolvujú každý deň 4 kolá trate, veteráni, hobíci, ženy budú mať o jedno kolo menej a najmladší dorastenci sa s traťou popasujú v kolách dvoch. V rámci trate jazdci absolvujú enduro i cross test na ktorých sa i s ohľadom na charakter trate vo vojenskom priestore Kuchyňa, bude iste rozhodovať.
![]() |
Organizujúci Enduro club Malacky, napriek krátkosti času na zaistenie pripravil pre všetkých fanúšikov klasického endura príjemný športový zážitok, ku ktorému zaiste prispeje i účasť jazdcov z ďalších európskych krajín ako ČR, Maďarsko, Rakúsko, Slovinsko. Chladné európske počasie odradilo od účasti talianskych jazdcov, ktorý sa práve z dôvodu nízkych teplôt v týchto dňoch z podujatia odhlásili, avšak ani táto skutočnosť neovplyvní športovú úroveň preteku. Po vysokej účasti jazdcov na úvodnom podujatí tohtoročnej enduro sezóny v Borskom Mikuláši očakávame i v Kuchyni účasť viac ako 260 jazdcov.
Dekorovanie víťazov je na programe v nedeľu 7.4.2013 o cca 16,00 hod.
Zdroj: SMF
Pridané: 05.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Country cross v Morovne - o tituloch majstrov MM SR 2013 rozhodnuté! - Redakcia
- Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015 - Redakcia
- Pieskový očistec Záhoria – Sand Baja 2013 - haro007
- Sezóna SMF 2017 štartuje už tradične v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Športová sezóna SMF 2018 začína už tradične country crossom v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015 - Risso46
- Slávnostné vyhodnotenie IMRC 2013 - Redakcia
- Prvé preteky Alpe Adria sezóny 2013 na Slovakiaringu zrušené! - Redakcia
- Blíži sa prvé podujatie IMRC 2013! - Redakcia
- Seriál ME enduro 2014 štartuje v Španielsku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!