Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1801 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29772
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17600)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12172)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: ATE days 31.5. - 2. 6. 2013, Jasná

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 6236 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Rád cestuješ na motorke a objavuješ nové krajiny? Pozývame všetkých priaznivcov cestovania na motorkách a offroadu na víkend do Jasnej. Čaká na vás bohatý program, dobré jedlo a známi cestovatelia či účastníci diaľkových rallye.

 Jasná
Jasná

Už v piatok môžete vyskúšať novú KTM 1190 Adventure či BMW R 1200 GS 2013. Na testovacích jazdách bude spolu zastúpených 7 výrobcov motocyklov. Európske značky bude ďalej zastupovať anglický gentleman Triumph a temperamentná južanka Moto Guzzi. Chladným Ťa nenechá ani Husqvarna zo severu. Zastúpené budú aj japonské značky Yamaha a Suzuki.

Ak rád jazdíš aj mimo cesty, určite sa ti zíde pár rád od slovenskej rallye legendy Jara Katriňáka. Jaro povedie enduro tréning zameraný na prejazd terénom na ťažkom endure. Večer bude pokračovat program na tému diaľkových rallye a dozvieš niečo zo zákulisia rallye Dakar.

 Hosť Jaro Katriňák
Hosť Jaro Katriňák

Nemenej zaujímavý program bude aj v sobotu. Testovacie jazdy a enduroškolu doplnia súťaže, foto a video workshopy. Predstavia sa aj naši partneri. Budeš si môcť vyskúšať navigácie Garmin priamo pri testovacej jazde, čaká ťa ochutnávka jedál českého výrobcu Adventuremenu. Predstaví sa talianský výrobca adventure a rallye doplnkov pre cestovné endurá Twalcom.

V sobotu večer čaká úcastníkov prednáška Dana Príbaňa a Mareka Slobodníka o ich ceste Trabantom naprieč Južnou Amerikou. Chceš vedieť ako zvládli 20 000 kilometrov v daždovom pralese a púšti? Rozhodne si nenechaj ujsť túto zaujímavú prednášku. Bude to prvá a zatiaľ jediná prednáška na Slovensku, ktorej sa zúčastní aj Dan z Čiech.

Viac informácii nájdeš na našej stránke www.ate-days.sk

Pre účasť na akcii pre potrebná registrácia. Podrobné info tu.

Pridané: 02.05.2013 Autor: zooo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »