Anketa:
Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend
ZdieľaťPridané: 27.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5194 [Šport - Motocross]
Už tento víkend v dňoch 28. - 29. júna 2014 sa v Šenkviciach uskutoční podujatie Majstrovstiev Európy v motokrose tried EMX65, EMX85 a EMX Open.
Na šenkvickej trati sa cez víkend predstavia jazdci z takmer 16 európskych krajín ako Taliansko, Nemecko, Belgicko, Švédsko, Dánsko, Holandsko, Česká republika a ďalšie. S licenciou SMF sa postaví na štart 11 jazdcov, z ktorých v triede EMX65 štartujú štyria jazdci Jakub Popovicz, Nikolas Marek, Viktor Dreisig a Krisztián Vincze Dóka, v triede EMX85 Jaroslav Dubóczi a v triede EMX Open sa predstavia šiesti jazdci Peter Pipich, Martin Kohút, Tomáš Šimko, Vladimír Preis, Peter Karumník a Vladimír Kostelanský.
![]() |
Program majstrovstiev Európy v motokrose EMX65, EMX85 a EMX Open je rozdelený do dvoch dní. V sobotu sú naplánované voľné a kvalifikačné tréningy a v nedeľu budú jazdci štartovať v dvoch finálových jazdách. Dekorovanie víťazov je na programe v nedeľu po skončení poslednej finálovej jazdy.
Aktuálnu štartovú listinu nájdete tu.
Zdroj: SMF www.m-cross-senkvice.com
Pridané: 27.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Európsky motokrosový šampionát opäť v Šenkviciach - Redakcia
- ME v Motokrose EMX85 A EMX OPEN v Šenkviciach - 28. - 29. 6. 2014 - Redakcia
- Majstrovstvá Európy EMX65, EMX85 a EMX OPEN 2014 v Šenkviciach - Redakcia
- ME a MX Open vo Veľkých Uherciach - dramatické počasie a štartovka nabitá skvelými menami - Redakcia
- MX sezóna 2014 sa v Skýcove uzatvorila, poznáme majstrov jednotlivých tried - Awia
- Motokros národov 2014 už tento víkend v Lotyšsku - Redakcia
- Majstrovstvá sveta v motokrose juniorov 2014 v Belgicku - Redakcia
- MM SR v motokrose „SMX CUP 2014“ Lovčica 15.06.2014 - Redakcia
- Úvodné podujatie MM SR v motokrose – MYJAVA 2016 - Redakcia
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!