ISSN 1336-6491 | Online: 1492 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30254
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17848)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12406)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend

 Zdieľať

Pridané: 27.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5194 [Šport - Motocross]

Už tento víkend v dňoch 28. - 29. júna 2014 sa v Šenkviciach uskutoční podujatie Majstrovstiev Európy v motokrose tried EMX65, EMX85 a EMX Open.

Na šenkvickej trati sa cez víkend predstavia jazdci z takmer 16 európskych krajín ako Taliansko, Nemecko, Belgicko, Švédsko, Dánsko, Holandsko, Česká republika a ďalšie. S licenciou SMF sa postaví na štart 11 jazdcov, z ktorých v triede EMX65 štartujú štyria jazdci Jakub Popovicz, Nikolas Marek, Viktor Dreisig a Krisztián Vincze Dóka, v triede EMX85 Jaroslav Dubóczi a v triede EMX Open sa predstavia šiesti jazdci Peter Pipich, Martin Kohút, Tomáš Šimko, Vladimír Preis, Peter Karumník a Vladimír Kostelanský.

Program majstrovstiev Európy v motokrose EMX65, EMX85 a EMX Open je rozdelený do dvoch dní. V sobotu sú naplánované voľné a kvalifikačné tréningy a v nedeľu budú jazdci štartovať v dvoch finálových jazdách. Dekorovanie víťazov je na programe v nedeľu po skončení poslednej finálovej jazdy.

IMG_0010-1

Aktuálnu štartovú listinu nájdete tu.

Plán motokrosovej trate Šenkvice 2012

Zdroj: SMF www.m-cross-senkvice.com

Pridané: 27.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »