Anketa:
Už neni som motorkár!
ZdieľaťPridané: 15.03.2005 Autor: TTom
Čitatelia: 15537 [Novinky - Oznam]
Redakcia motoride.sk obdržala mail od Agentosovho suseda. Po zdĺhavom zasadnutí redakčnej rady sme sa rozhodli tento mail uverejniť...
Tuninguvanie môjho pioniera pokračuje úspešne. Ale posledná jazda okolo kultúráku nedopadla dobre. No lebo som testuval môj najnovší tuning – chromuázny späťák zo sprchy. To tú sprchu daruval susedovi drsný čoperák XJ900. No a ja som mu ju ukradol. Ale k veci. Ako som tak kukal do späťáku či sa kozenky po mne obzerajú, nadrbal som do susedovej šopy. No takže bolo treba trocha pogituvať blatník. Naplácau som tam git, ale nemal som to čím zarovnať a vyhladiť. Vhodný nástroj bol na to môj vodičák. Pekne som to porobel, akurát vodičák ostal od teho gitu velice moc zasratý. A tak som ho mosel poumývať. No ale vodu máme odstavenú no lebo latrína spadla a montujem teraz nový záchod. Akurát v ňom ostalo trocha vody. Tak som ho teda mosel poumývať v tej hajzlovej mise. Nehal som ho v tej mise odmočiť a išol čosi potuninguvať. No ale medzitým majster vylial do misy kýbel s vápnom, a môj vodičák tak zmizol v odtoku. Tri dni som plával v žumpe, ale nenašiel som.
![]() |
Ja viem že vodičáky sa nemajú splachuvať, ale aj tak sa chcem opýtať: Kto mi ukradou vodičák?
Autor: suset
Pridané: 15.03.2005 Autor: TTom Zdieľať
Súvisiace články:
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa! - Harly
- Fotoreport: Pionier cross Budimír 2013 - Awia
- PionierCross Budimír 2014 a záver Celoslovenského seriálu v Pioniercrosse 2014 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Motocyklový alarm MT7 - dojmy a skúsenosti
- MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100
- Test: Motocyklový alarm MT 7 - montáž a skúsenosti
- MINITEST HONDA FORZA NSS 250X (MF08)
- Z STK na odťahovke?
- MINITEST HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)
- MINITEST HONDA CBF 500 (PC39)
- FOTOSÚŤAŽ – DRUHÉ KOLO
- MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50)
- PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!