Anketa:
Príď si vyskúšať motorky Beta a Husqvarna, modely 2016 do Vyšného Medzeva
ZdieľaťPridané: 05.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7808 [Bleskovky - Novinky]
Takýchto akcií nie je zas až tak veľa, navyše máš možnosť vyskúšať najnovšie Husky aj Betky na jednom mieste a v jeden deň. Kedy? Už túto sobotu na trati vo Vyšnom Medzeve!
Radi by sme vás pozvali na náš predvádzací deň Motocyklov Beta a Husqvarna. Akcia sa uskutoční na trati vo Vyšnom Medzeve 7.11.2015 od 8:00 do 16:00 hod.
Motocykle:
Husqarna 2T: TC 125, 4T: FC 250, FC 350, FC 450
Beta 2T: Xtrainer 300, RR 300, 4T: RR 350
Kontakty:
0905 401 672 Jano
0902 733 244 Noro
www.motocykleaskutre.sk
Mapa:
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | TC 125 | FC 250 | FC 350 | FC 450 |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Kategória: | Cross | Cross | Cross | Cross |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.8 ccm | 249.9 ccm | 349.7 ccm | 449.3 ccm |
Vŕtanie x Zdvih: | 54x54.5 mm | 78 x 52.3 mm | 88 x 57.5 mm | 95 x 63.4 mm |
Palivový system: | Keihin PWK 38S AG | vstrekovanie Keihin 44 mm | vstrekovanie Keihin 44 mm | vstrekovanie Keihin 44 mm |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 317 mm | 317 mm | 317 mm | 317 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová 2piestik | jednokotúčová 2piestik | jednokotúčová 2piestik | jednokotúčová 2piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100 - 21 | 80/100 - 21 | 80/100 - 21 | 80/100 - 21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová 1piestik | jednokotúčová 1piestik | jednokotúčová 1piestik | jednokotúčová 1piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 100/90 - 19 | 100/90 - 19 | 110/90 - 19 | 110/90 - 19 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 91.9 kg | 100.1 kg | 106.4 kg | 107.6 kg |
Výška sedla: | 992 mm | 992 mm | 992 mm | 992 mm |
Rázvor: | 1480 mm | |||
Dĺžka: | 1495 mm | 1495 mm | 1495 mm | |
Svetlá výška: | 395 mm | 375 mm | 375 mm | 375 mm |
Objem nádrže: | 7.5 l | 7 l | 7.5 l | 7.5 l |
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Beta | Beta | Beta |
Model: | XTrainer 300 | RR 300 | RR 350 EFI |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 |
Kategória: | Enduro | Enduro | Enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (2T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 293.1 ccm | 293.1 ccm | 349.1 ccm |
Kompresný pomer: | 11,5:1 | 11,5:1 | 13.19:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 72 mm | 72 x 72 mm | 88 x 57.4 mm |
Palivový system: | karburátor(y) | karburátor(y) | vstrekovanie |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 270 mm | 290 mm | 290 mm |
Zdvih vzadu: | 270 mm | 290 mm | 290 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-18 | 140/80-18 | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 99 kg | 104 kg | 111.5 kg |
Výška sedla: | 910 mm | 940 mm | 940 mm |
Rázvor: | 1467 mm | 1482 mm | 1490 mm |
Dĺžka: | 2157 mm | 2172 mm | 2180 mm |
Šírka: | 802 mm | 807 mm | 807 mm |
Výška: | 1245 mm | 1270 mm | 1270 mm |
Svetlá výška: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Objem nádrže: | 8.5 l | 9.5 l | 8 l |
Doplnková výbava: | |||
Iná výbava: | el. miešanie oleja, el. štartér | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena: 7.590,- | Cena: 8.290,- EUR |
Pridané: 05.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Príď vyskúšať a priamo porovnať enduro od Bety a Husqvarny - mikulec
- Test nových modelov Husqvarna 2014 - Redakcia
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove - mikulec
- Husqvarna 2014 offroad test vo Sverepci - mikulec
- Test Husqvarna modelová rada motokros a enduro 2015 - Sverepec - mikulec
- Pozvánka: Testovací vikend modelov YAMAHA YZ a WR-F 2014 - Redakcia
- Predstavenie noviniek značky Husqvarna, modely TE449, TE511 a TC449 - Redakcia
- Ochutnávka KTM off-road modelov 2010 - Awia
- Husqvarna 2013 – krátka predstavovačka - mikulec
- Plasty na terénnu motorku kúpiš už aj v SCRUBdesignz - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!