Anketa:
Pozvánka: extrém enduro a motokros počas prvého májového víkendu 2016
ZdieľaťPridané: 29.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4413 [Šport - Enduro]
Cez víkend 30.4.-1.5.2016 sú do kalendára SMF zahrnuté zaujímavé podujatia. Jedným z nich je 1. Extrem enduro v Kysuckom Novom Meste a ďalším motokrosové podujatie regionálneho pohára - východ motokros V+S Welding Cup v Spišských Vlachoch či motokros v Beckove.
I. EXTREM ENDURO, Kysucké Nové Mesto, 30.4.2016
Poslednú aprílovú sobotu 30.4.2016 sa v areáli Trial parku Penta v Kysuckom Novom Meste uskutoční pretek divácky zaujímavého extrém endura.
Organizátor Slovtrial team a Žilina Rebels team pripravil pre priaznivcov tohto adrenalínového športu zaujímavý okruh v uzatvorenom areáli s dĺžkou cca 500m, ktorý je plný náročných kamenných a umelých prekážok, ktoré preveria jazdecké umenie štartujúcich jazdcov. Systém pretekov bude v súlade s pravidlami rozjázd superendura (osemfinále, semifinále, finále).
Po úvodnej prebierke motocyklov sú prvé tréningy na programe od 10,00 hod., štart ostrého preteku bude o 12,00 hod.
Pozri si video: Pozvánka: Extréme Enduro 2016 - Kysucké Nové Mesto
Regionálny pohár východ motokros V+S Welding Cup + SP + MMSR MX65, Spišské Vlachy, 1.5.2016
Prvá májová nedeľa bude patriť druhému podujatiu Regionálneho pohára východ V+S Welding Cup v Spišských Vlachoch. Srdečne Vás pozývame vychutnať si nielen regionálnych pretekárov, ale ja jazdcov Slovenského pohára a úvodného podujatia tohtoročných medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose mládeže triedy MX65.
Atmosféru pretekov z minulého roka si pozrite vo videu: V+S WELDING CUP Spišské Vlachy 2015 - OFFICIAL VIDEO REPORT
SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MOTOCORSE cup 2016 - Beckov
Počas najbližšieho víkendu sa bude konať medzinárodný šampionát SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MOTOCORSE cup v obci Beckov, v nedeľu dňa 1.5.2016. Prídite tento sviatočný deň stráviť v kruhu všetkých nadšencov motokrosového a štvorkolkového športu, všetci ste srdečne vítaní.
Pridané: 29.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená - Redakcia
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
- Pozvánka: Európsky motokrosový šampionát opäť v Šenkviciach - Redakcia
- Red Bull Get on Top 2016 vypukne už túto sobotu - Redakcia
- Red Bull Get on Top 2016 a jeho nekompromisný návrat - Redakcia
- Pozvánka na Hard Enduro Piscu ´Negru Rumunsko 2014 - jogcar
- Brit Graham Jarvis bude jazdiť extrémne enduro vo fabrickom tíme Husaberg - Awia
- Príď si vyskúšať motorky Beta a Husqvarna, modely 2016 do Vyšného Medzeva - Redakcia
- Pozvánka: Testovací vikend modelov YAMAHA YZ a WR-F 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!