ISSN 1336-6491 | Online: 1881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Red Bull Get on Top 2016 vypukne už túto sobotu

 Zdieľať

Pridané: 23.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5933 [Šport - Enduro]

Toto je pozvánka pre všetkých jazdcov, nejazdcov, motorkárov, budúcich motorkárov, fanúšikov, divákov, rodinu, priateľov, priateľky, manželov, manželky. Red Bull Get on Top v Porúbke pri Žiline je akcia otvorená pre každého a rozhodne si ju netreba nechať ujsť!

O návrate legendárneho podujatia, budú počuť všetci v širokom okolí. V sobotu, 24. septembra 2016, sa pod náporom adrenalínu totiž bude otriasať zem.

Red Bull Get on Top 2016 logo
Red Bull Get on Top 2016 logo

V nekompromisne vertikálnych dueloch sa predstaví 140 statočných jazdcov, nielen zo Slovenska. Výzvu postaviť sa na štart a pokoriť extrémny výjazd už prijal skvelý slovenský dakarista Štefan Svitko, posledný víťaz Red Bull Get on Top z roku 2003, Zlatko Novosád, ale aj Zdeněk Cyprián, ktorý sa prihlásil spolu so svojím synom, Davidom Cypriánom, úspešným mladým pretekárom.

Dan Vojtech Red Bull Content Pool
Dan Vojtech Red Bull Content Pool

Štartové pole je už takmer plné, ostáva posledných pár miest do dosiahnutia finálneho čísla, 140 jazdcov. Online registrácia sa uzatvorí vo štvrtok, 22. septembra 2016, o 12.00 hod. Kto si ešte chce zabezpečiť svoje miesto na štarte, tak má stále šancu. V prípade, že sa online registrácia nevypredá, bude sa dať prihlásiť aj priamo na mieste. Na to sa však netreba spoliehať, keďže miesta sa míňajú rýchlosťou Štefana Svitka na poľských pretekoch Red Bull 111 Megawatt, kde skončil na skvelom 10. mieste v konkurencii 1000 jazdcov.

Red Bull Get on Top 2016 Mapa arealu
Red Bull Get on Top 2016 Mapa arealu

Ešte stále prebieha aj súťaž o najväčší fanklub, kde rozhoduje počet „lajkov“ pod fotkou jazdca v online registrácii. V piatok, 23. septembra 2016, sa o 18.00 hod. ukáže, kto má najväčšiu základňu fanúšikov a vyhrá jeden z produktov Red Bull Kini. Vyhlásenie víťazov prebehne v sobotu po skončení pretekov.

Dan Vojtech Red Bull Content Pool
Dan Vojtech Red Bull Content Pool

Online registrácia s poslednými voľnými miestami a súťaž o najväčší fanklub na www.redbull.sk/getontop

Pod kopcom zaparkuje aj legendárna karosa, Red Bull Tour Bus, a na jej streche to rozbalia kapely Billy Barman a Pipes and Pints zo susedných Čiech. Potvrdení sú aj DJ Spin, DJ Ľudko Snovák a after party pod kopcom do polnoci. Vstup na akciu je zadarmo, takže 24. septembra 2016 postačí dostaviť sa do Porúbky pri Žiline a nechať sa uniesť atmosférou plnou adrenalínu a extrémnych výkonov na trati.

Red Bull Get on Top 2016 komiks
Red Bull Get on Top 2016 komiks

Pridané: 23.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »