ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová sezóna EWC zahájená Bol d´Or - opäť aj s naším tímom Maco Racing

 Zdieľať

Pridané: 18.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3139 [Šport - Cestné Motocykle]

Vo francúzskom Le Castellet sa uskutočnilo prvé podujatie novwj sezóny vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov, 81. ročník 24-hodinových pretekov Bol d´Or. S cieľom vybojovať umiestnenie v top 10 odchádzal do Francúzska slovenský tím Maco Racing, pre ktorý je nadchádzajúca sezóna už šestnástou v tomto šampionáte.

Nová sezóna EWC zahájená Bol d´Or - opäť aj s naším tímom Maco Racing

Slovenský tím, ktorý obsadil v predchádzajúcom ročníku vynikajúce šieste miesto v záverečnom hodnotení, navyše ako najúspešnejší súkromný tím, štartoval na okruhu Paul Ricard s trojicou pretekárov v zložení Greg Junod (Švajčiarsko), Anthony Dos Santos a Louis Bulle (obaja Francúzsko), náhradníkom bol slovenský jazdec Tomáš Svitok. V kvalifikáciách si tím vyjazdil 14. pozíciu a po štarte pretekov sa prepracoval na koniec prvej desiatky, no ďalší progres zastavila technická porucha, ktorá po šiestich hodinách znamenala definitívny koniec nádejam na dobré umiestnenie. Druhé podujatie svetového šampionátu sa koná v apríli 2018 ako 24-hodinové preteky v Le Mans.

Nová sezóna EWC zahájená Bol d´Or - opäť aj s naším tímom Maco Racing

Martin Kuzma, majiteľ tímu Maco Racing: „Žiaľ, tieto preteky pre nás neboli bezproblémové. Všetko sme mali vopred naplánované do najmenších detailov, od voľných tréningov cez kvalifikácie až po preteky, do ktorých sme sústredili celé naše snaženie. Všetko nám vychádzalo podľa plánu, a to aj v samotných pretekoch, no Anthony prišiel na pit stop s tým, že máme technický problém, ktorý sa ale nedal vyriešiť bez obrovskej straty. S pilotmi sme sa teda dohodli, že skúsime aj napriek tomu ísť ďalej a keď to bude nebezpečné, tak budeme musieť odstúpiť. To sa žiaľ aj nakoniec stalo a z Francúzska tak odchádzame bez bodov. Nič sa na tom nedá zmeniť, je to šport a aj takéto situácie k nemu patria, a to obzvlášť v tejto disciplíne. Ďakujeme všetkým za podporu.

Text: Richard Karnok

Len pripomenieme, že jeden diel EWC sa pôjde opäť na našom Slovakia Ringu, a to v máji budúceho roka:

  • 16. - 17. september 2017 – Bol d’Or, Le Castellet, Francúzsko, 24 hodín
  • 21. - 22. apríl 2018 – Le Mans, Francúzsko, 24 hodín
  • 12. mája 2018 – Slovakia Ring, Slovensko, 8 hodín
  • 9. júna 2018 – Oschersleben, Nemecko, 8 hodín
  • 29. júla 2018 – Suzuka, Japonsko, 8 hodín

Nová sezóna EWC zahájená Bol d´Or - opäť aj s naším tímom Maco Racing

Video: Endurance world championship, 24. 6. 2017, Slovakia ring

Pridané: 18.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »