Anketa:
Nová sezóna EWC zahájená Bol d´Or - opäť aj s naším tímom Maco Racing
ZdieľaťPridané: 18.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3139 [Šport - Cestné Motocykle]
Vo francúzskom Le Castellet sa uskutočnilo prvé podujatie novwj sezóny vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov, 81. ročník 24-hodinových pretekov Bol d´Or. S cieľom vybojovať umiestnenie v top 10 odchádzal do Francúzska slovenský tím Maco Racing, pre ktorý je nadchádzajúca sezóna už šestnástou v tomto šampionáte.
Slovenský tím, ktorý obsadil v predchádzajúcom ročníku vynikajúce šieste miesto v záverečnom hodnotení, navyše ako najúspešnejší súkromný tím, štartoval na okruhu Paul Ricard s trojicou pretekárov v zložení Greg Junod (Švajčiarsko), Anthony Dos Santos a Louis Bulle (obaja Francúzsko), náhradníkom bol slovenský jazdec Tomáš Svitok. V kvalifikáciách si tím vyjazdil 14. pozíciu a po štarte pretekov sa prepracoval na koniec prvej desiatky, no ďalší progres zastavila technická porucha, ktorá po šiestich hodinách znamenala definitívny koniec nádejam na dobré umiestnenie. Druhé podujatie svetového šampionátu sa koná v apríli 2018 ako 24-hodinové preteky v Le Mans.
Martin Kuzma, majiteľ tímu Maco Racing: „Žiaľ, tieto preteky pre nás neboli bezproblémové. Všetko sme mali vopred naplánované do najmenších detailov, od voľných tréningov cez kvalifikácie až po preteky, do ktorých sme sústredili celé naše snaženie. Všetko nám vychádzalo podľa plánu, a to aj v samotných pretekoch, no Anthony prišiel na pit stop s tým, že máme technický problém, ktorý sa ale nedal vyriešiť bez obrovskej straty. S pilotmi sme sa teda dohodli, že skúsime aj napriek tomu ísť ďalej a keď to bude nebezpečné, tak budeme musieť odstúpiť. To sa žiaľ aj nakoniec stalo a z Francúzska tak odchádzame bez bodov. Nič sa na tom nedá zmeniť, je to šport a aj takéto situácie k nemu patria, a to obzvlášť v tejto disciplíne. Ďakujeme všetkým za podporu.“
Text: Richard Karnok
Len pripomenieme, že jeden diel EWC sa pôjde opäť na našom Slovakia Ringu, a to v máji budúceho roka:
- 16. - 17. september 2017 – Bol d’Or, Le Castellet, Francúzsko, 24 hodín
- 21. - 22. apríl 2018 – Le Mans, Francúzsko, 24 hodín
- 12. mája 2018 – Slovakia Ring, Slovensko, 8 hodín
- 9. júna 2018 – Oschersleben, Nemecko, 8 hodín
- 29. júla 2018 – Suzuka, Japonsko, 8 hodín
Video: Endurance world championship, 24. 6. 2017, Slovakia ring
Pridané: 18.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha Maco Racing Team sa na EWC na Slovakia Ringu predstaví s dvomi posádkami - Redakcia
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - Redakcia
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team v Oscherslebene tretí! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Maco Racing tím na 24-hodinovke Bol d´Or - Risso46
- Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020 - Redakcia
- Vytrvalostné majstrovstvá sveta motocyklov FIM EWC - Yamaha Maco racing na šiestom mieste priebežne - príď ho podporiť aj na náš Slovakia Ring! - Redakcia
- Majstrovstvá sveta EWC 2019 počas „supervíkendu“ na SLOVAKIA RINGU - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!