Anketa:
Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami. 4/5
ZdieľaťPridané: 20.04.2020 Autor: MajoKE
Čitatelia: 19305 [Vaše stroje - Moja motorka]
Teraz trochu snívam.....Nemá to skoro nik. Moja predstava bezkľúčového ovládania je, že by som prišiel ku skútru, systém by ma spoznal, stlačím štart a idem. Veď to mal Renault Laguna v roku 2001. Chcem otvoriť sedadlo? Nadvihnem ho a je otvorené. Taliani vyklopia bočák a tiahlo cez bowden zabrzdí. Alebo aretácia brzdovej páčky za 1 euro? A čo tak naštartovať skúter na bočáku? Ak sa chceš pohnúť čo s najmenšími otáčkami potrebuješ ich 2600 na X MAXe 300. Prečo tam nie je možnosť naštartovať na bočáku, ak by náhodou vyskočili otáčky nad 2000 nech zdochne motor? / napr. keby ti niekto pridal plyn, dieťa, polodebil kolega atď/. Chudák X MAX dostáva kritiku za celú triedu!
Motor.
Budem stručný. Je to klenot. Vďaka nemu berie X MAX body Honde Forza 300, ktorá je vlastne 270tka a chýbajú jej 2 kW ale má elektricky nastaviteľné plexi 14 cm!!! So mnou bez kufra je spotreba pri poctivej 100vke 2.6 l/100 km a keď pôjdeš trvalo 130-140 km/h 3.6 l/100 km. Ja mám priemer 3,1 l/100 km. Len pre zaujímavosť, ak sa schováš za kamión tak pri 90tke je spotreba 1,9 l/100 km. Čo je samozrejme veľmi blbý nápad. Motor potrebuje 1,6 l oleja a chce ho meniť každých 5.000 km, alebo raz ročne. Ventily sa kontrolujú a nastavujú každých 20.000 km.
Palubovka.
Tu by som si prial terajšiu prístrojovku a kto chce konektivitu a „tablet“ nech si priplatí / ale je mu to prd platné / , lebo nazývať verziu „TECH“ s lepším, poťahom a pár hliníkových somariniek sa mi nezdá vhodné.
Takže naša klasika otáčkomer a rýchlomer, medzi nimi displej. Na ňom si naklikáš všetko potrebné, aj zbytočné:
• hodiny
• palivomer, pri 2.4 l paliva varuje
• teplota chladiacej kvapaliny
• denné počítadlo – celkové km, čas jazdy, prejdené km na rezervu, km od olejového servisu, km od výmeny remeňa
• informačný displej – teplota vzduchu !!! Konečne Yamaha.
• napätie akumulátora
• stav protiklzového systému, vieš ho vypnúť
• priemerná spotreba paliva
• aktuálna spotreba paliva
• priemerná rýchlosť
• varovné správy
Servis a údržba.
Olejový servis 5.000 km, objem oleja pri výmene 1,6 l s filtrom, bez neho 1,5 l. To zvládneš....
10.000 km bežné vizuálne kontroly, premazania pohyblivých častí a kontrola vzduchového filtra skrine hnacieho remeňa.
20.000 km. Výmena sviečky a odporúčaná výmena hnacieho remeňa, kontrola a nastavenie ventilov, výmena vzduchového filtra, výmena olejového filtra, výmena oleja sekundárneho prevodu 0,2 l – to prežiješ.
Chladiaca kvapalina výmena každé 3 roky, brzdovka po 2 rokoch.
Chválim Yamahu za pomerne obsiahlu knihu s popisom domáceho servisovania.
Pridané: 20.04.2020 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora